19 van de 37
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Xantia 1.9D Sensation -> Gesloopt :-(
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 09 april 2005 08:15 PM
  [ # 271 ]
rocco schreef:

... en kwam daarmee trouwens op de lekker professionele website www.kia.be  Laughing  )

Oh mijn God Shocked Very Happy Very Happy
Hoeveel zou hun webmaster per maand verdienen Laughing Laughing

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 09 april 2005 08:17 PM
  [ # 272 ]

Nounounou, dat is een professioneel stukje werk zeg Shocked

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 april 2005 04:13 AM
  [ # 273 ]

Effe weer een on-topic bericht Wink

Mijn broertje (ja diezelfde met een Toyota Sad ) heeft het handpompje voor me opgehaald bij de Peugeot dealer. Op het zakje waar het pompje inzit staat Citroen-Original parts en Peugeot Original Parts. Hoezo heeft Peugeot andere onderdelen meneer de Citroen dealer met je €49 Evil or Very Mad
Bij de Peugeot betaal je dus voor dat ding slechts €21.

Op het pompje staat iets van “Delphi” als merk, een pijl met de stroomrichting van de brandstof (erg handig), het pompje voelt ook steviger aan als ik erin knijp, dan wat er nu in mijn Xantia zit. De aanvoeraansluiting bij dit pompje is haaks ipv recht, ik neem aan dat het geen verschil uitmaakt.

Als het morgen niet regent en niet zo guur weer is, dan gaat het pompje er meteen in Razz

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 april 2005 04:22 AM
  [ # 274 ]

Goeie tip, Sohail…..voor als forummers nog eens onderdelen nodig hebben voor de (PSA) motor, bak e.d…..die dus gelijk zijn aan elkaar.
Ik moet eerdaags ook wat dingetjes hebben, ga er eerst wel even voor langs Nefkens (Peugeot). Cool

We hebben trouwens in Haarlem geeneens een Citroendealer meer….(Mazette)....God mag weten waarom. Rolling Eyes
Ik zal er trouwens niet om treuren ook….heb met dat bedrijf (wat jarenlang Rotteveel heette) zeer slechte ervaringen. Evil or Very Mad
Door dergelijk gedrag (wat ik hier niet zal herhalen) vind ik het niet gek, dat mijn huisspecialist steeds meer klanten van hen binnenkrijgt.

Dat het een haakse aansluiting heeft, komt misschien door het type Peugeot waar die in thuishoort ??

Voor welk type Peus is hij eigenlijk, die knijpbal ?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 april 2005 04:56 AM
  [ # 275 ]
Bram schreef:

Voor welk type Peus is hij eigenlijk, die knijpbal ?

Voor een 306 1.9D uit 1998, ik zei tegen die lui van de Peugeot dat het een 1.9D uit 1998 uit een Xsara of Berlingo is.

Wat prijs betreft, de Peugeot dealer gaf inderdaad toe dat de meeste onderdelen bij Citroen duurder zijn en dat ze heel veel niet op voorraad hebben. De Peugeot en Citroen in Rotterdam-Alexanderpolder zitten c.a.  500m uitelkaar, ik denk niet dat ik de enige ben die voor onderdelen naar de Peugeot gaat daar in de buurt.

Hierbij een Pluim voor Autoservice Willemse, Peugeot dealer.

PS: Ik behoud het recht om die pluim weer in te trekken als blijkt dat het knijpballetje helemaal niet geschikt is voor mijn Auto Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 april 2005 05:18 AM
  [ # 276 ]

Knijpballetje heb ik vandaag vervangen, op het oude balletje staat iets van Lucas…nogwat?.
Eronder staat een vreemd teken, dat eruit ziet als ooo, de buitenste 2 “o” staan half in de middelste gedrukt, op het nieuwe balletje van het merk Delphi staat dit rare teken er ook op. Bij de Lucas (oude) staat er 27 achter en bij de nieuwe 11, iemand enig idee wat dit betekend Confused:

Bij het losmaken van de leiding naar het ballatje viel mij op dat de leiding aan die kant leeg was, de brandstof was dus duidelijk teruggelopen nadat de auto c.a. 10 uur had stilgestaan. Nieuw balletje erop, montage was geen probleem, de haakse bocht waar de aanvoerslang van de tank opgaat geeft geen problemen. Starten ging niet meteen in één keer, ondank pompen in het balletje, de motor sloeg pas bij de tweede poging aan en liep meteen goed. Na 4 uur stilstaan van de auto ging het starten probleemloos, ben benieuwd hoe de auto morgenochtend start.

@Bram en voor alle andere die ook zo een knijpballetje willen bestellen bij de Peugeot dealer:

Artikelnr: 157987
Omschrijving: Ontluchtpomp
Prijs: € 21,05 incl. BTW

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 11 april 2005 02:51 PM
  [ # 277 ]
M&M schreef:

En ?? hoe ging het starten ConfusedVery Happy

Ja….daar ben ik ook benieuwd naar. Wink

Maar als hij nog steeds slecht wil starten….heb je grote kans dat het toch de 2 slangen zijn waar iets niet goed zit…..mag ‘m de kop niet kosten.

Probeer anders morgen eens EERST een stuk of 5x te pompen VOOR het starten….of het dan beter gaat.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 april 2005 03:55 PM
  [ # 278 ]

Startte pas bij de 2e keer (6,5uur stil staan), maar liep wel meteen goed zonder tractor geluiden Confused

Ik ga straks om 16:00 weg, dan staat de auto alweer 8uur stil, ik zal eens kijken wat er gebeurt na 5x pompen.
@Bram, 2 slangen Confused:, die flexibele slang gaat toch op een vaste leiding, welke andere slang bedoel je?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 11 april 2005 04:23 PM
  [ # 279 ]
ZX1.4i schreef:

@Bram, 2 slangen Confused:, die flexibele slang gaat toch op een vaste leiding, welke andere slang bedoel je?

Crying or Very sad

Aan die pomp zitten twee slangen…..eentje die vanaf de tank vandaan komt en de ander naar de brandstofpomp.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 april 2005 04:42 PM
  [ # 280 ]

De aansluiting op de brandstof pomp heb ik nog niet gecontroleerd Surprisedops:
slangklemmen op het knijpballetje heb ik wel vernieuwd en een extra klem op het stuk wat over de vaste leiding gaat. Volgens mij steekt die vaste leiding een eind omhoog de motorruimte in en de flexibele slang zit hetzelfde “lange eind” erover heen geschoven. Confused  Confused:

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 april 2005 09:24 PM
  [ # 281 ]
ZX1.4i schreef:

De aansluiting op de brandstof pomp heb ik nog niet gecontroleerd Surprisedops:

Dit heb ik nog steeds niet gedaan, eerst effe bijkomen van het tandartsbezoek :44

Wat het starten betreft om 16:00uur, zoals gewoonlijk pas bij de 2e keer Crying or Very sad

Profiel  
 
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 11 april 2005 10:02 PM
  [ # 282 ]

Dit heb ik nog steeds niet gedaan, eerst effe bijkomen van het tandartsbezoek

Hoezo? Wat heb je met haar uitgespookt????

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 april 2005 12:48 AM
  [ # 283 ]
Weefje schreef:

Dit heb ik nog steeds niet gedaan, eerst effe bijkomen van het tandartsbezoek

Hoezo? Wat heb je met haar uitgespookt????

Was een aangenaam bezoek bij haar zoals gewoonlijk Twisted Evil

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 april 2005 01:10 PM
  [ # 284 ]

Gisteren avond en vanochtend eerst een paar keer gepompt en het starten ging in één keer Razz

Ik denk dat de aansluitingen bij de pomp niet zo lekker zijn, de slang zit een beetje scheef op de pomp. De dikke slang op de pomp vertoont ook een soort spoor over de slang, wellicht een klein gaatje wat groot genoeg is om de brandstof terug te laten lopen in een paar uur tijd.

Ik kan niet echt zien hoe de constructie van de slangen loopt, dat zit ergens onder het zwarte luchtinlaat geval. Ik ga die zooi vanavond of morgen eraf halen om te bekijken, dan draai ik de gloeibougies er meteen ook even uit om het schroefdraad met kopervet in te vetten, was ik vergeten Surprisedops:

Ten minste dat lees ik in het Haynesboek, is dat echt nodig of kun je ze in de toekomst nog prima losdraaien zonder vet Confused:

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 12 april 2005 02:51 PM
  [ # 285 ]
ZX1.4i schreef:

Gisteren avond en vanochtend eerst een paar keer gepompt en het starten ging in één keer Razz

Ik denk dat de aansluitingen bij de pomp niet zo lekker zijn, de slang zit een beetje scheef op de pomp. De dikke slang op de pomp vertoont ook een soort spoor over de slang, wellicht een klein gaatje wat groot genoeg is om de brandstof terug te laten lopen in een paar uur tijd.

Ik kan niet echt zien hoe de constructie van de slangen loopt, dat zit ergens onder het zwarte luchtinlaat geval. Ik ga die zooi vanavond of morgen eraf halen om te bekijken, dan draai ik de gloeibougies er meteen ook even uit om het schroefdraad met kopervet in te vetten, was ik vergeten Surprisedops:

Ten minste dat lees ik in het Haynesboek, is dat echt nodig of kun je ze in de toekomst nog prima losdraaien zonder vet Confused:

Ik zou eerst eens proberen om een nieuw stuk slang tussen het handpompje EN de Brandstofpomp te zetten…..dat is het makkelijkste gedeelte…..wellicht is het probleem dan al verholpen. Confused:

Ik heb er nooit kopervet tussen gedaan, met gloeibougie’s vernieuwen…..maar het is altijd beter natuurlijk.

Profiel  
 
 
19 van de 37
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook