Hoi allemaal,
Ik heb sinds twee weken een Saxo 1.1 uit 1998. Hij heeft 61.000 op de teller staan.
In oktober ga ik er mee naar Spanje rijden en voor die tijd wil ik de distributieriem laten vervangen omdat de auto tien jaar oud is.
Mijn vraag is wat er handig is om dan ook meteen te laten controleren of vervangen als ze daar toch mee bezig zijn.
En met welke garages in Utrecht of omgeving zijn er goede ervaringen?
Bedankt alvast!
oliewissel (hangt er vanaf hoeveel km geleden vervangen gaat zon 15000km mee aldus onderhoudboekje)
De auto heeft een afleverbeurt gekregen met nieuwe bougies, olie en filter. Ik neem dus aan dat de olie nu nog niet hoeft te gebeuren.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Naast de riem zal ik ook de spanrollen en de waterpomp vervangen!
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
thermostaat misschien ook ff doen?
De spanrollen had ik al eerder gehoord ja. De waterpomp en de thermosstaat moeten dus ook vervangen worden? Verslijten die na tien jaar of vervuilen ze?
Wat is er nog meer handig als de boel toch open ligt?
En bij welke garage in Utrecht of omgeving?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Wil je horen wat er allemaal vervangen kan worden, of bedoel je wat handig is om mee te nemen als je toch de distributieriem los hebt liggen? De thermostaat zit namelijk niet in de buurt van de riem. Spanrollen en waterpomp slijten langzaam, vaak worden ze tegelijk met de riem vervangen omdat de riem er ook af zal moeten als je later de rollen en pomp te vervangen - gevalletje dubbel werk dus.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik laat bij het vervangen van de distributieriem ook de spanrollen en waterpomp doen. Tevens laat ik ook de multiriem doen, maar dat ook omdat hij soms doorslipt…
Music is like poetry.
Ja ik wil graag weten wat er handig is om ook te vervangen als ze toch de boel open hebben liggen. Om niet over een jaar weer die arbeidskosten te hoeven betalen.
De thermosstaat is die dus wel of niet handig om ook direct te doen?
heeft niks tot weinig te maken met je distributie riem
spanrol altijd laten doen. waterpomp laten vervangen omdat een nieuwe riem altijd wat strakker is en vaak de waterpomp stuk trekt een waterpomp kost vaak zon 60 euro extra maar de kosten om daarna de pomp alsnog te laten vervangen is vele malen hoger
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
De thermostaat hoeft niet persé tegelijk met de riem, de thermostaat zit heel ergens anders.
Eveneens ben ik tevens ook.
Als je toch de waterpomp eruit haalt, kun je de thermostaat wel meenemen, omdat je het kvs-systeem dan toch leeg hebt. Als je dat persee wilt op korte termijn, zou ik het tegelijk met de pomp doen.
En je kleppen stellen is ook een goed idee.
KJ schreef:De spanrollen had ik al eerder gehoord ja. De waterpomp en de thermosstaat moeten dus ook vervangen worden? Verslijten die na tien jaar of vervuilen ze?
Wat is er nog meer handig als de boel toch open ligt?
En bij welke garage in Utrecht of omgeving?
spanrollen zitten volgens mij standaard bij de distru set waterpomp is niet strikt genomen noodzakelijk pas als je een roestkleur onder je motorkap ziet moet je deze vervangen
Bij een roestkleur onder de motorkap pas de waterpomp vervangen, is dat niet al wat te laat ivm schade dan?
En hoelang duurt dat normaal gesproken voordat die roest verschijnt? Als dat binnen nu en 2 jaar is laat ik het liever direct gelijk doen.
Heeft er iemand nog een goede tip voor het vastlijmen van de dakrubbers? Ze laten los bij mijn auto, en ik wil graag weten met welk middel ik ze het beste vast kan zetten.
je kunt natuurlijk ook wachten tot ie stuk loopt! maar omdatje dan alles al los laat halen betaal je eigenlijk alleen de pomp en niet de dure arbeidskosten als je achteraf de waterpomp nog laat vervangen
veel waterpompen gaan lekken als er een strakkere riem om komt dus ik zou het er niet op gokken als je het zelf niet kunt
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
KJ schreef:Bij een roestkleur onder de motorkap pas de waterpomp vervangen, is dat niet al wat te laat ivm schade dan?
En hoelang duurt dat normaal gesproken voordat die roest verschijnt? Als dat binnen nu en 2 jaar is laat ik het liever direct gelijk doen.
Heeft er iemand nog een goede tip voor het vastlijmen van de dakrubbers? Ze laten los bij mijn auto, en ik wil graag weten met welk middel ik ze het beste vast kan zetten.
het roestwater komt naar het schijnt bij 200 000 km naar horen zeggen van een “garage” vanaf het roest water best niet verder dan 120km rijden (geen stadsverkeer)