Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Ik heb een vraag over mijn XM, Als ik optrek hoor ik een geluid uit het vooronder komen alsof er uitlaatgassen tussen het uitlaatspruitstuk en de uitlaat uitgeblazen worden. In januari is er nog een nieuwe katalisator ondergegaan, kan dat er iets mee te maken heben?
Verder hoor ik in een flauwe bocht naar rechts een tikkend geluid (nu nog zacht )ter hoogte van het middenconsole, weet iemand of dat kwaad kan?
Paul
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Re: Bij het optrekken hoor ik bijgeluiden
Paul Cornelisse schreef:Ik heb een vraag over mijn XM, Als ik optrek hoor ik een geluid uit het vooronder komen alsof er uitlaatgassen tussen het uitlaatspruitstuk en de uitlaat uitgeblazen worden. In januari is er nog een nieuwe katalisator ondergegaan, kan dat er iets mee te maken heben?
Verder hoor ik in een flauwe bocht naar rechts een tikkend geluid (nu nog zacht )ter hoogte van het middenconsole, weet iemand of dat kwaad kan?
Paul
Die nieuwe katalisator kan wel de oorzaak van het tikkende geluid zijn…
Bij mij hing de uitlaat niet goed in de rubbers of eigenlijk de rubbers hingen niet goed aan de haken.
Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Bijgeluiden bij het optrekken
Ja, dat was het dus. Inderdaad het draadje van de lamba sonde in de kat. Dat tikte tegen de tunnel aan waardoor het getik ontstond.
Maar bij het optrekken blijft ze blazen. Ik denk toch dat ik haar binnekort maar eens ergens op de brug ga zetten.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc