10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Schakelproblemen: versnellingsbak eruit erin en nu afwerken
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 25 juni 2008 02:02 PM
  [ # 136 ]

Thanks, ja, vanavond loop ik alles langs, was gisteren te laat daarvoor en wijntje en kampvuur in de tuin lonkten…

De motorsteun heb ik op citromobile gekocht, bij chyparse. Prijs weet ik niet meer precies, ik dacht iets van 50 á 55 euro, kijk even in de Chyparse catalogus of via de club.

Moet ‘m er ook nog inzetten, dus als je nog ff wacht kan ik je daarna tips geven.

Groet!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juni 2008 02:16 PM
  [ # 137 ]

Bougiekabels in goede volgorde erop gezet?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 25 juni 2008 02:20 PM
  [ # 138 ]
bogaard77 schreef:

Bougiekabels in goede volgorde erop gezet?

zijn niet los geweest.

Zit ineens te denken, ik merkte na een paar pogingen dat de choke uitgetrokken stond. Met gas start ie dan nooit. Dus ik choke weer ingeduwd, maar misschien waren daardoor de bougies ‘bevroren’?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juni 2008 02:24 PM
  [ # 139 ]
M'thijs schreef:
bogaard77 schreef:

Bougiekabels in goede volgorde erop gezet?

zijn niet los geweest.

Zit ineens te denken, ik merkte na een paar pogingen dat de choke uitgetrokken stond. Met gas start ie dan nooit. Dus ik choke weer ingeduwd, maar misschien waren daardoor de bougies ‘bevroren’?

Hmmm, verzopen. kan…

Bij een uitgelubberd verdelerhuis -kan- het soms passen in de 180 graden verkeerd stand. Dan doet ie het ook nie…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 25 juni 2008 02:31 PM
  [ # 140 ]

ik ben juist erg kien geweest op het demonteren en monteren van het verdelerhuis, dus 180 graden verkeerd dat is het denk ik niet. Misschien dat de ontsteking (tijdstip) iets is verlopen?

Nou ja, ik maak me er niet veel zorgen om, heb alle vertrouwen dat het goed komt en een kleinigheidje is. Vanavond zal ik meer weten!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juni 2008 02:59 PM
  [ # 141 ]

Het is de stand van de rotor tov het verdeler huis. Die kan dan 180 graden verkeerd staan.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 25 juni 2008 04:11 PM
  [ # 142 ]
bogaard77 schreef:

Het is de stand van de rotor tov het verdeler huis. Die kan dan 180 graden verkeerd staan.

he??  Confused: Dat begrijp ik niet helemaal. In de rotor zit een pinnetje, ind e as waar ie op zit een spleetje, toch? De rotor kan er dan toch maar op 1 manier op worden gezet?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juni 2008 04:26 PM
  [ # 143 ]

Ja. dat ZOU moeten. Maar het asymetrische onderkantje van het verdelerhuis kan soms op twee manieren onderin de gleuf in het huis dat de bak in gaat.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 25 juni 2008 04:43 PM
  [ # 144 ]

Ok, dus als ik alles heb uitgesloten en hij start nog steeds niet, dan dus de verdeler/ontsteking uit zijn huis trekken, het asje waar de rotor op zit 180 graden draaien en dan de boel weer terugplaatsen, is dat het?

Dat is misschien wel de gouden tip Bogaard, dankjewel. Waar zou(den) het forum en haar vele gebruikers zijn zonder je adviezen? Wil niet slijmen ofzo, maar je bent onderhand het DS orakel van Delphi!

Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juni 2008 04:52 PM
  [ # 145 ]

Surprisedops:

ok,
maar eerst the obvious! zit de draad tussen verdeler en bobine er wel op?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 25 juni 2008 05:31 PM
  [ # 146 ]

yep, al was ik die eerst vergeten!

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 26 juni 2008 02:57 AM
  [ # 147 ]

nou, ik weet het niet meer!

Heb vanalles geprobeerd, start nog steeds niet.

Verdelerhuis kan er bij mij maar op 1 manier op, dus niet 180 graden verkeerd. Ik heb meteen de contactpuntjes vernieuwd, plus condensator, alles schoongemaakt, afgesteld en weer gemonteerd. contactpuntopening is 0,45 ipv 0,40, krijg ‘m niet kleiner. Tijdstip asftellen gaat nu niet, want kan de motor niet tornen. Maar heb m zo gezet als ie eraf kwam.

Verder zit alles zoals het hoort. Vreemd is ook dat ik de auto rijdend en zeer goed startend heb neergezet toen ik aan de klus begon.

Ik snap er niks meer van.

Heel zelden hoor ik een zwak plofje, ook had ik eens backfire vanavond. AAn het einde wasde accu leeg en stonk alles naar gas/benzine, heb geswiched, met/zonder choke, met/zonder gasgeven.

Ik weet het ff niet meer, ben nu ook flink moe en chagrijnig ervan geworden…

Accu staat nu weer aan de lader, net zoals afgelopen nacht.

Iemand nog ideeen? Starthulp gebruiken, zo’n spuitbus??

ConfusedConfusedConfused:

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 juni 2008 03:16 AM
  [ # 148 ]

Tip:

Haal je verdelerkap van de verdeler en torn de motor (met de slinger bijvoorbeeld) tot de rotor naar de koperstift van cilinder 1 wijst (als de kap er op zou zitten).
Kijk nu naar de tuimelaars van cilinder 1 (door het olievulgat in het kleppendeksel) en kijk of cilinder 1 ook aan het eind van de compressieslag staat. Dat zie je door langzaam verder te tornen (hulpje is handig hierbij) en te kijken of de tuimelaars niet meteen gaan bewegen.

Zo controleer je of je verdeler goed staat (en niet 180 graden verkeerd of met verkeerde kabelvolgorde).

Succes!

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 juni 2008 10:48 AM
  [ # 149 ]
M'thijs schreef:

Iemand nog ideeen? Starthulp gebruiken, zo’n spuitbus??

Beetje rust en afstand nemen, goed nadenken, structureel aanpakken:

Je hebt toch een LPG-auto?
Dan heb je het voordeel van twee brandstofsystemen, maar ook meer kans op storing.

Eerst de vonk: testen, met losse bobinekabel tegen waterpomp (handschoen aantrekken tegen stuiptrekkingen)

Tijdstip en volgorde nagaan, je hebt zitten rommelen, dus moet je goed naar kijken. Sommige bougiekabels zijn heel kwetsbaar bij de-montage!

Dan de brandstof: geen zekeringen in afsluiters defect, zitten vaak in de bedrading gezekerd.

Wellicht maatje mee laten kijken?

Wordt vervolgd…

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 juni 2008 11:44 AM
  [ # 150 ]

HE!! je krijgt em niet kleiner dan 0,40? Huh?

Maak eens een foto van dat punten stelsel?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook