Vrienden, ik vroeg me af welke sierstrippen bij mijn DS passen.
Er zitten nu nog steeds geen sierstrippen op omdat het ten eerste niet lukte en ze eigenlijk te lelijk vind om op te plakken.
Ik zag ze in de chyparse catalogus staan maar weet niet welke ik wil. Qua prijs weet ik het wel maar daar gaat het nu even niet om.
Nu vroeg ik me ook af hoe DS 20 achterop de kofferbak moet bevestigen. Ik vind het wel leuk om het erop te hebben maar je moet per letter minimaal 2 gaten boren als je de letters bekijkt. Dit vind ik nogal zonde dus dacht misschien is het een idee om ze vlak te maken en op de plakken??
Ondertussen heb ik de stoute schoenen weer eens aangetrokken en ben bezig met stoelen bekleden. Het zwarte is net af: zie link
Ik ben er best tevreden over
Groetjes
Nick
Totaal aantal Berichten: 555
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Ik denk niet dat er origineel strippen op je wagen zaten. Als ze er, door de dealer wellicht, op gemonteerd zouden zijn geweest, denk ik dat het een eenvoudige rubberen strip was zoals op mijn DSuper. Het zou me niet verwonderen dat die dingen destijds per meter werden verkocht om dan zelf te versnijden.
Natuurlijk al lang niet meer leverbaar. Wie wil die dingen nog?
Voor DSuper5 en wellicht voor andere non-pallasmodellen zijn er de bekende brede, in inox gevatte strips gelijkend op die van de Pallas, maar het verschil zit hem in de strip van het achterspatbord. Daar eindigt de strip recht ipv in een punt waar een Pallas reflector over past. Te gebruiekn icm een standaard reflector.
Beide varianten zijn weer nieuw te koop, als je een gebruikte set voor weinig kunt kopen kun je de witte rubbers ook vervangen als ze verschoten zijn.
Vergis je niet, ik zie dat er in de Chyparse cataloog “sierlijst midden: rubber” staat, maar dat zal wellicht het rubbertje zijn dat in de inox houders gaat. Check het liever een keer te veel dan dat je met 8 meter witte gekartelde reep in je handen staat als je je Chyparse pak openmaakt, terwijl je een zwart stripje had verwacht dat je zo op de flanken kon kleven.
Als je het een beetje in de lijn van het origineel wilt houden, zou je die gewone strips kunnen monteren. Wil je indruk maken, dan hang je Pallas strips, en zoek je naar mooie reflectorkappen. Wil je helemaal blingbling, ga dan voor de Pallas strips in combinatie met de smalle Pallas lijstjes boven en onderaan de koets.
Gauthier
Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik zou de strips er gewoon af laten, ze horen m.i. alleen op een Pallas.
hm, ja zou kunnen. Nog maar even rondkijken dus
Ik vind dat wel het de auto een beetje af maakt. Het hoort er ook niet op maar ze zaten er eerst ook op en mis nu dus wat.
Die brede lijsten met het witte rubber die standaard op de DSuper5 zaten werden ook geleverd als accessoire op andere niet-Pallas modellen.
Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Re: Sierstrippen & DS embleem bevestigen
Smakman schreef:.... Nu vroeg ik me ook af hoe DS 20 achterop de kofferbak moet bevestigen. Ik vind het wel leuk om het erop te hebben maar je moet per letter minimaal 2 gaten boren als je de letters bekijkt. Dit vind ik nogal zonde dus dacht misschien is het een idee om ze vlak te maken en op de plakken??
Hoi Nick,
Na het overspuiten van onze DSuper heb ik ook de sierlijsten en DSuper teken er weer op geplakt met 3M dubbelzijdige tape. Geen van de sierlijsten zit nog met boutjes / andere uitstekende delen door het plaatwerk, alles zit geplakt met een aantal stukjes van deze kleefband.
Het werkt perfect, na zo’n 6 jaar zit alles nog. Eerst schoonmaken, ontvetten, droog maken en plakken maar. Zorg dat je het in een keer goed doet, aangezien de kans dat je een strip buigt in plaats van lostrekt erg groot is.
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.