BX GTi oppeppen
Cooper
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 26 juni 2008 10:01 PM

Hallo mede BX-ers,

komende winter wil ik weer met mijn 1990 BX GTi 4wd de weg op. Nu is alleen de kop kapot maar hier lijk ik een ander exemplaar voor te hebben gevonden. Nu zou het prettig zijn om deze 8v een beetje op te peppen en heb ik een BX Sport nokkenas en K&N openluchtfilter. Deze zitten momenteel in een 1987 (vieze) GTi en ik moet zeggen dat rijdt als de brandweer. Weten jullie of de BX Sport nokkenas tussen de oude vieze GTi en de schone KAT GTi uitwisselbaar zijn? De KAT is al overleden en leeggehaald. Zou een chip met deze combo nog veel uithalen?

Ik hoor graag wat jullie ideen hierbij zijn.

M.vr.gr.
Cooper

hier nog een foto van het gekatte/op te peppen blok:

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 26 juni 2008 10:03 PM
  [ # 1 ]

Re: BX GTi oppeppen

Cooper schreef:

Weten jullie of de BX Sport nokkenas tussen de oude vieze GTi en de schone KAT GTi uitwisselbaar zijn?

Ja, dat past zo.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Cooper
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 26 juni 2008 10:46 PM
  [ # 2 ]

okido, gaan we proberen, nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

M.vr.gr.
Cooper

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 03 juli 2008 03:50 AM
  [ # 3 ]

dat je met die kat. niet door apk komt Razz

en die 4x4en zwaar zijn dus slomer heb ik me laten vertellen ooit…

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 03 juli 2008 04:03 AM
  [ # 4 ]

dat je met die kat. niet door apk komt

Ligt eraan of het een U9 is of niet. Ik heb een 89’er waar origineel een kat onder lag (nu helemaal leeg), die van mij is K6 volgens kenteken. En dat gaf geen enkel probleem bij de Apk (wel motor warm gereden van te voren).

en die 4x4en zwaar zijn dus slomer heb ik me laten vertellen ooit…

Een 4x4 is idd langzamer dan een gewone Gti 0 tot 100; 11,2 sec voor de 4x4 tegen 8,9 voor een gekatte Gti.

ook moet je met meer vermogen nogal opletten met die tussenbakken. Die schijnen al niet zo lang mee te gaan (max 150.000), en als je er dan nog meer vermogen op gaat zetten, zal dat het leven van de tussenbak niet bevorderen.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Gepost: 03 juli 2008 04:53 AM
  [ # 5 ]

Blijf van chiptuning af, verziekt alleen je motorolie…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 31-08-2007

Gepost: 03 juli 2008 11:32 PM
  [ # 6 ]

alsk jouw was zal ik er een turbo op zetten..
als je echt meer vermogen wil..
ram air systeem er bij..
xantia schijven..
maar als je die turbo er op gaat zetten moet je wel goed oppassen dat je alles goed aan sluit..
want bij ons ging dat niet goed en toen was het blok ineens muis stil..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27900
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juli 2008 11:35 PM
  [ # 7 ]
FmXXX-STanie schreef:

alsk jouw was zal ik er een turbo op zetten..
als je echt meer vermogen wil..
ram air systeem er bij..
xantia schijven..
maar als je die turbo er op gaat zetten moet je wel goed oppassen dat je alles goed aan sluit..
want bij ons ging dat niet goed en toen was het blok ineens muis stil..

Volgens mij heb ik wel eens begrepen dat er in een BX 4WD bijna geen plek is voor een turbo.
Ik denk dat dit echt een project is voor gevorderen Rolling Eyes

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 juli 2008 12:35 AM
  [ # 8 ]
Arjan Verkade schreef:
FmXXX-STanie schreef:

alsk jouw was zal ik er een turbo op zetten..
als je echt meer vermogen wil..
ram air systeem er bij..
xantia schijven..
maar als je die turbo er op gaat zetten moet je wel goed oppassen dat je alles goed aan sluit..
want bij ons ging dat niet goed en toen was het blok ineens muis stil..

Volgens mij heb ik wel eens begrepen dat er in een BX 4WD bijna geen plek is voor een turbo.
Ik denk dat dit echt een project is voor gevorderen Rolling Eyes

En als die turbo dan wel past dan redt de tussenbak het niet Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook