Probleem:
Startmotor blijft lopen, ook als de motor is aangeslagen en sleutel is teruggeveerd. Ik dacht dat het aan het contactslot lag, dat namelijk ook moeilijk draaide.
Heb nu het contactslot vervangen. maar probleem is gebleven
Ik vermoed nu dat het startrelais blijft hangen?
Drie vragen:
- Waar zit dat ding (op de startmotor zelf?)
- Kan het daar aan liggen?
- Wie heeft een andere theorie wat het probleem kan veroorzaken?
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Startrelais zit aan de pluspool van de accu.
super.alexander schreef:Startrelais zit aan de pluspool van de accu.
idd, wat welleens helpt is hem uit elkaar halen en met een staal borsteltje schuren
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
super.alexander schreef:Startrelais zit aan de pluspool van de accu.
Een dsuper5 heeft geen los startrelais meer aan de accu. Als ie origineel is tenminste…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ze is origineel. Waar zit startrelais dan bij mijn DSuper5 uit 73?Is het dat ronde gevalletje op de startmotor? En zou daar het probleem kunnen liggen van het door blijven starten (zie het allereerste berichtje op deze pagina).
Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Op veerkracht moet de startmotor afvallen als je contactsleutel loslaat, vettigheid of vuil maken wellicht goed terugtrekken onmogelijk.
Demonteren van startmotor en schoonmaken, testen buiten de auto, terug monteren als die goed is.
Dat ronde gevalletje is de solenoid, die zou ook kunnen blijven hangen en de problemen geven die jij nu hebt.
Ik zou niet weten waar het startrelais zit bij de DSuper5
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Marcel Gosselink schreef:Ze is origineel. Waar zit startrelais dan bij mijn DSuper5 uit 73?Is het dat ronde gevalletje op de startmotor? En zou daar het probleem kunnen liggen van het door blijven starten (zie het allereerste berichtje op deze pagina).
Marcel
Klopt precies, je hebt het zelf al aardig door. Demonteer je startmotor en breng em naar een revisiebedrijf. Of koop een nieuwe.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Porbleem is dat de startmotor al een gereviseerd exemplaar is dat ik er een half jaar geleden in heb gezet
Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Marcel Gosselink schreef:Porbleem is dat de startmotor al een gereviseerd exemplaar is dat ik er een half jaar geleden in heb gezet
Marcel
Maar niet goed gereviseerd. Vaak doet men niet alles vervangen maar alleen koolborstels….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoe meer ik over de startproblemen nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat de pendix (als dat de juiste benaming is) van startmotor in de startkrans blijft hangen.
Ik dacht eerst aan het contactslot omdat die moeilijk draaide, en omdat ik de startmotor pas nog heb vervangen. Dat klusje zal dus weer over moeten
Ben nu nog verder van huis. Omdat ik flink in de draden bij het contactslot heb zitten wroeten, doet nu de binnenverlichting het niet meer. Daarbij brandt het lampje van de dynamo wanneer de deur openstaat. Gaat uit wanneer ik de deur sluit. Elektra…
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Niet Pendix maar…...Bendix-koppeling.
Voor bedrading even schema erbij en kleurtjes kijken…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Elektra-storingen zijn de leukste storingen die er zijn.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
robie schreef:Elektra-storingen zijn de leukste storingen die er zijn.
Succes!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Marcel Gosselink schreef:.... Ben nu nog verder van huis. Omdat ik flink in de draden bij het contactslot heb zitten wroeten, doet nu de binnenverlichting het niet meer. Daarbij brandt het lampje van de dynamo wanneer de deur openstaat. Gaat uit wanneer ik de deur sluit. Elektra…
Kijk eerst of al je zekeringen goed zijn, dan check of alles wat massa moet hebben ook massa heeft (losse stekkertjes), als het dat niet is ben je langer bezig…..
M’n alarmlichtenschakelaar deed het ook lang niet altijd, de oorzaak bleek dat deze schakelaar met klemmetjes contact maakt op de originele richtingaanwijzeraansluitingen. Klemmetjes eraf, isolatie eraf en solderen, opgelost !.
Groetjes en succes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.