88 van de 224
« Eerste  < Vorige 86 87 88 89 90 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 juni 2008 11:09 PM
  [ # 1306 ]

Ja die V6-12v 0-100 tijd is eigenlijk een hoofdstuk apart. Ik heb de folder uit 1989, en daarin staat de 0-100 als iets van 8 sec. Daarna is ie alleen maar langzamer geworden, op papier.

Af fabriek, vind ik de oude V6-24v het lekkerste rijden. Die heeft namelijk ook diravi, waarom de keus eigenlijk ophoudt tussen een V6-12v en een V6-24v oud type. Maar stel je ging een top XM bouwen, dan zou ik Diravi in een TCT met een leuk kitje van DP-engineering willen, 250pk en diravi. Misschien past activa ook, nu ik er aan denk… hmmm…

Maar goed, dit is een CX topic. Ik heb vandaag mijn rijhoogte voor weer eens gesteld. Gek genoeg verloopt dat… Maar waarvan? hard op drempels afstormen zodat deverbinding stabilistatorstang hoogteregelaar een oplawaai krijgt? Of gewoon van het hard optrekken. Geen idee. maar goed het klopt nu weer. Rijdt wel weer aanmerkelijk beter.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 19 juni 2008 11:20 PM
  [ # 1307 ]
sans-pareil schreef:

Ik heb vandaag mijn rijhoogte voor weer eens gesteld. Gek genoeg verloopt dat… Maar waarvan?

Ik blijf dat ook raar vinden, alle BXen hebben ‘t, bij m’n CXen juist niet zo’n last van gehad (1x gesteld in 4 jaar CX rijden).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2008 11:25 PM
  [ # 1308 ]
Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 juni 2008 11:59 PM
  [ # 1309 ]

uhmmm, stellen… ja gut…

Er is een heel verhaal over hoeveel mm er tussen onderkant subframe en weg moet zitten in het werkplaats handboek. Ik doe gewoon, aandrijfassen waterpas, naar een tip van John. Dit verhaal gaat voor voor op, achter is het dan gewoon wat natte vinger werk, gewoon een paar meter afstand eens goed kijken.

Met draaiende motor in de rijstand: Er zit een klem op de stabilisatorstang, deze draai je los (moertje 11) en duw je totdat de aandrijfassen waterpas staan. neemt wat geklooi, schiet er eerst een paar keer voorbij. Eenmaal gesteld, deze goed vastdraaien. Dan het kastje rondom de voorste hoogteregelaar en paneel aan de bestuurderszijde er af klikken. Daar binnenin zit bovenaan ook een moer, hiermee stel je dan de hoogteregeling vanuit de auto door deze moer (ook 11), los te draaien en te zorgen dat de arm aan de voorkant van de hoogteregelaar (met een vierkant gat er in), zo uitkomt dat de stang die aan de hoogteregeling bediening zit precies in het midden van het vierkante gat zit. Dan alles veer vastdraaien en dichtbouwen.

Aan dit verhaal heb je denki ik in het geheel niets als je niet eers even op een brug aandachtig de voorste stabilisatorstang bestudeert, de klem vindt en eens goed kijkt hoe de hoogteregelaar werkt.

Oh ja, omdat het met draaiende motor is, niet je vingers branden aan de uitlaat. Die wordt namelijk nogal heet. Wink

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juni 2008 12:15 AM
  [ # 1310 ]

Ik hoop dat als ik mijn CX terug krijg dat ze dit ook even meegenomen hebben dan Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 juni 2008 01:00 AM
  [ # 1311 ]

Hmmm, zit ik helemaal in de aanslag om delen van mijn reserve poelie op te gaan meten zodat rene lekker kan gaan laseren… kan ik mijn schuifmaat nergens vinden… aarrgghhhhh…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 20 juni 2008 03:11 AM
  [ # 1312 ]

haha, ik heb wel vier schuifmaten Laughing

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 juni 2008 09:20 PM
  [ # 1313 ]

Goed, Rene heeft een wieltje getoverd, en die heeft ie geel gespoten, in het kader van eigen initiatief. Nu eens kijken of het allemaal wil passen.

Ook moet DP engineering ook even opschieten met mijn TPS, want dat is wel belangrijk om de boel aan de gang te krijgen. Ik overweeg mijn gti t2 een tijdje uit de vaart te halen om gewoon door te kunnen klussen. Maar dan moet ik wel eerst die TPS hebben. Dan is in principe alles compleet en kan echt alles gemonteerd worden en dan moet het ‘t maar gaan doen.

Maar goed, eerst dus een TPS van DP engineering en RPM signaal uit het wieltje van Rene. Als dat er is, is het op naar het volgende obstakel.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 25 juni 2008 09:29 PM
  [ # 1314 ]

Ik ben benieuwd… Patent is al geregeld Wink

 

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 juni 2008 03:23 AM
  [ # 1315 ]

is dat wel kosten-effectief? of gaan die wieltjes heel duur worden?

Laughing

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 26 juni 2008 03:25 AM
  [ # 1316 ]

Heel duur.

Maar wel mooi Wink

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 juni 2008 03:28 AM
  [ # 1317 ]

Heel duur. Onbetaalbaar zou ik haast zeggen, want ontwikkellen is heel moeilijk.

Nee grapje, Ik denk niet dat de wieltjes erg duur gaan worden eigenlijk. Het programmatje is, heb ik van Rene begrepen, vrij eenvoudig, en de laser snijdt er een seconde of dertig over. Er zullen wel een paar incarnaties nodig zijn, in de eerste is omdat ik de maten wat onduidelijk had doorgegeven niet helemaal perfekt maar mel bruikbaar met wat geklooi, maar dat gaat allemaal wel lukken. Als er een ontwerp is waarvan ik weet dat het naar behoren werkt, dan zal ik even aan Rene vragen wat ze eigenlijk kosten Wink.

De heren op het VEMS irc kanaal denken dat 36-1 op de nokkenas wel gewoon moet werken, dus ik ga op vrijdag eens kijken of ik een signaal kan krijgen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 juni 2008 01:31 AM
  [ # 1318 ]

oeps

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 27 juni 2008 01:38 AM
  [ # 1319 ]

Tuurlijk, je had er nog niet genoeg he Laughing


Mooie wagen!

 

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 juni 2008 01:51 AM
  [ # 1320 ]

Zucht….

Profiel  
 
 
88 van de 224
« Eerste  < Vorige 86 87 88 89 90 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook