Hai,
ik zit met het volgende:
ik wil in mijn 1.6 TRi een GTi klokkenspel hebben(nog meer metertjes =gaaf) maar nou vraag ik me af, zijn de bijbehorende sensoren voor iolietemp, watertemp en oliedruk zomaar over te zetten op een TRi blok? Ik kan de sensoren er namelijk bij kopen, maar dan moeten ze wel te monteren zijn. De blokken van de GTi en de TRi lijken overigens best veel op elkaar!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Re: GTI klokkenspel overzetten
malle pietje schreef:Hai,
ik zit met het volgende:
ik wil in mijn 1.6 TRi een GTi klokkenspel hebben(nog meer metertjes =gaaf) maar nou vraag ik me af, zijn de bijbehorende sensoren voor iolietemp, watertemp en oliedruk zomaar over te zetten op een TRi blok? Ik kan de sensoren er namelijk bij kopen, maar dan moeten ze wel te monteren zijn. De blokken van de GTi en de TRi lijken overigens best veel op elkaar!
Ik zie niet in waarom niet. Een XU blok is een XU blok. Zorg wel dat je de schema’s hebt van beide auto’s zodat je kunt vergelijken en geen rare (fatale) grappen uithaalt met je dash. Meet ook steeds goed door de draden die je monteert voor aansluiten van de componenten, of gebruik duidelijke kleuren.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Re: GTI klokkenspel overzetten
Alcyone schreef:of gebruik duidelijke kleuren.
fftopic Had je dat nou maar tegen Citroen vertelt, bij de ontwikkeling van de BX…
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Re: GTI klokkenspel overzetten
voge schreef:Alcyone schreef:of gebruik duidelijke kleuren.
fftopic Had je dat nou maar tegen Citroen vertelt, bij de ontwikkeling van de BX…
Ja erg he! Moet je eens bij Yamaha kijken, die waren in de jaren 70 al goed bezig (heb meerdere FS1’s gehad).
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Je snapt echt niet dat ze zo’n digit dashboard werkend kunnen krijgen als ze van alle bedrading zo’n zootje maken..
Maar goed, met deze discussie helpen we natuurlijk de topicstarter niet echt he!!!
Ik meen me wel te herinneren dat er over de dashboardwissel al meer draadjes zijn geweest.. Misschien ook eens zoeken op ‘t forum??
Ik heb ook mijn dashboard verwisseld, enkele maanden geleden. Ik rijdt dan geen TRI maar een Chic (TZI). Overigens wel een XU-motorblok. Ik heb een tellerblok van een Peugeot 205GTI ingebouwd omdat ik de oranje achtergrondkleur mooier vind dan de groene van Citroen. Ik liep na de inbouw wel tegen een aantal probleempjes aan, namelijk een P205 tellerblok heeft geen hydrolieklampje. Ook het lampje met de katalysator brand bij het starten, hetgeen niet klopt.
Wat betreft de sensoren, de oliedruksensor kun je inderdaad gewoon plaatsen, net als de KVS-temperatuursensor. Echter, een olietemperatuursensor zal niet zo makkelijk gaan. Ik heb namelijk altijd begrepen dat je daarvoor je carterpan moet vervangen omdat jouw carterpan geen aansluitmogelijkheid heeft voor een sensor. CORRECT ME IF I’M WRONG GUYS!
Helaas is het bij mij bijna altijd zo dat na de inbouw de boel een beetje versloft met als gevolg dat bij mij alles nog gewoom bij het oude is, behaklve natuurlijk de warme oranje achtergrondkleur van het dash.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik dacht dat de temperatuursensor ingebouwd zit in de carterplug. Heel misschien heb ik vanavond zin om onder de TZI Break van m’n moeder te kijken.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
De olietemperatuursensor zit op een aparte plaats, los van de carterplug, in de carterpan. Hiervoor zijn ‘speciale’ carterpannen nodig.
Het is wel precies dezelfde opening als die van de carterplug, maar als die aan de onderkant zit van het carter, zul je de sensor al snel stukrijden.
Eric Vertogen schreef:De olietemperatuursensor zit op een aparte plaats, los van de carterplug, in de carterpan. Hiervoor zijn ‘speciale’ carterpannen nodig.
Het is wel precies dezelfde opening als die van de carterplug, maar als die aan de onderkant zit van het carter, zul je de sensor al snel stukrijden.
Waarvan akte!
Ich bin ein Breaker
hmnm, dus dit is wat ik uit de reactie’s kan opmaken:
in principe is het dashboard geen probleem, goed opletten hoe je t loshaalt en klaar is kees. Voor de watertemp sensor en de oliedruk sensor geldt dat die zo te plaatsen zijn, maar de olietemp sensor is wel te plaatsen, maar dan is die binnen een week kapot…..Waar kan ie anders nog in dan? Want kapot rijden is wel zonde natuurlijk. Ik heb op mijn blok gezien dat achterop de thermostaat een sensor zit, ik neem aan dat die voor de kvs temp is, en de oliedruk dan? Waar zit die?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
BX-Chique schreef:Ik heb ook mijn dashboard verwisseld, enkele maanden geleden. Ik rijdt dan geen TRI maar een Chic (TZI). Overigens wel een XU-motorblok. Ik heb een tellerblok van een Peugeot 205GTI ingebouwd omdat ik de oranje achtergrondkleur mooier vind dan de groene van Citroen. Ik liep na de inbouw wel tegen een aantal probleempjes aan, namelijk een P205 tellerblok heeft geen hydrolieklampje. Ook het lampje met de katalysator brand bij het starten, hetgeen niet klopt.
Wat betreft de sensoren, de oliedruksensor kun je inderdaad gewoon plaatsen, net als de KVS-temperatuursensor. Echter, een olietemperatuursensor zal niet zo makkelijk gaan. Ik heb namelijk altijd begrepen dat je daarvoor je carterpan moet vervangen omdat jouw carterpan geen aansluitmogelijkheid heeft voor een sensor. CORRECT ME IF I’M WRONG GUYS!
Helaas is het bij mij bijna altijd zo dat na de inbouw de boel een beetje versloft met als gevolg dat bij mij alles nog gewoom bij het oude is, behaklve natuurlijk de warme oranje achtergrondkleur van het dash.
Hoe heb je dat opgelost ? En ik denk dat je het Remlampje bedoeld met het Hydrauliek? Ik wil nl. ook een peug. 205 gti tellerunit hebben….
gti_styling84 schreef:
Hoe heb je dat opgelost ? En ik denk dat je het Remlampje bedoeld met het Hydrauliek? Ik wil nl. ook een peug. 205 gti tellerunit hebben….
ik neem aan dat ie dit lampje bedoelt: ( (!) ) (dat icoontje dus) en officiel is dat van de hydroliek..
ooowww oke dan kga nl. ffe een wit dashboard van een 205 GTI halen
malle pietje schreef:hmnm, dus dit is wat ik uit de reactie’s kan opmaken:
in principe is het dashboard geen probleem, goed opletten hoe je t loshaalt en klaar is kees.
Als ik jou was zou ik wel even de kilometer teller en toerenteller mee ombouwen. Voor zover ik weet zit er verschil tussen toerentellers van GTi’s en 16i’s, maar dat weet ik ook niet zeker.
Kilometerteller ombouwen uiteraard voor de kilometerstand.
deur63 schreef:malle pietje schreef:hmnm, dus dit is wat ik uit de reactie’s kan opmaken:
in principe is het dashboard geen probleem, goed opletten hoe je t loshaalt en klaar is kees.Als ik jou was zou ik wel even de kilometer teller en toerenteller mee ombouwen. Voor zover ik weet zit er verschil tussen toerentellers van GTi’s en 16i’s, maar dat weet ik ook niet zeker.
Kilometerteller ombouwen uiteraard voor de kilometerstand.
bedoel je dat je dat apart kunt omzetten? Dat zit toch geschilderd of geplakt op de plaat? Of bedoel je de kabel toevallig?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:deur63 schreef:malle pietje schreef:hmnm, dus dit is wat ik uit de reactie’s kan opmaken:
in principe is het dashboard geen probleem, goed opletten hoe je t loshaalt en klaar is kees.Als ik jou was zou ik wel even de kilometer teller en toerenteller mee ombouwen. Voor zover ik weet zit er verschil tussen toerentellers van GTi’s en 16i’s, maar dat weet ik ook niet zeker.
Kilometerteller ombouwen uiteraard voor de kilometerstand.bedoel je dat je dat apart kunt omzetten? Dat zit toch geschilderd of geplakt op de plaat? Of bedoel je de kabel toevallig?
Aan de voorkant van het tellercluster zit een plastic kap, wanneer je deze eraf haalt zie je 8 schroeven zitten met welke de metertjes vast zitten (aan de achterkant zitten er ook een paar). Je kan de metertjes (ook TT enzo) gewoon losschroeven en eruit halen, mits het om een veglia tellercluster gaat. bij een jaeger bestaat het uit een geheel, en gaat deze vlieger niet op.
Boven staat het tellercluster van een Chic weergegeven. de schoreven (zilverkleurig, boven en onder de metertjes) zijn nog zichtbaar. de plastic kap waar ik het hierboven over had is reeds verwijderd (deze zit gewoon geklemd).
Ik heb nog een foto van een opengewerkt dash gevonden (foto is van Wouter Bregman)... Het gaat om de rechter welteverstaan.