goed bezig cx vriend
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
ray schreef:Dat heb je heel netjes gedaan,meestal worden ze er een beetje bijgeknoopt.
Gr Raymond
Dat was ook de reden dat ik de bobijnen er nog niet had op gezet, maar nu werd het tijd.
Ik had het idee al een tijdje, maar moest het nog eens proberen,ben in ieder geval blij dat het zo gelukt is
citroenc2 schreef:goed bezig cx vriend
Dank voor de compimenten
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Vandaag begonnen met het eerste de van de airco-inbouwwerken.
Namelijk het monteren van de compressorsteun.
Hiervoor moest ik de HD-pomp/regelaarsteun verwijderen en kortere tapeinden in de versnellingsbak draaien.
Dan pas kon ik de compressorsteun monteren, en daardoor moest er een andere HD-pomp met steun boven op de versnellingsbak komen.
Hiervoor moest ik de nokkenaspoulie vervangen door een exemplaar waar de aandrijfas voor de HD-pomp kon op gemonteerd worden.
Dit houd in dat dus de hogedrukleiding van de pomp naar de HD-regelaar en van de HD-regelaar naar de HD-accu anders zijn en dus ook moesten vervangen worden.
De pomp-leiding had ik besteld en dus liggen,maar de leiding van de HD-regelaar naar de HD-accu had ik geen idee hoe die moest liggen en heb ik dus maar een oude leiding wat geplooit tut het paste:
Als er iemand met een GTi (Turbo) met airco hier van een foto zou kunnen maken hoe die leiding origineel ligt zou ik dat zeer op prijs stellen.
Verder heb ik een nieuwe Sanden SD5H15 compressor besteld en ben ik nog opzoek naar de kabelboom die de ventilatoren en compressor bediend (dit mag ook van een gewone GTi zijn of een Turbo diesel serie 1)
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik zal wel even wat foto’s schieten van de RV, daar zit ook een airco in.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
sans-pareil schreef:Ik zal wel even wat foto’s schieten van de RV, daar zit ook een airco in.
Dat zou super zijn
Gisteravond nog wat bezig geweest met de bekabeling/schema’s,het ziet er naar uit dat het bij een serie 1 niet zo eenvoudig is om het electrisch gedeelte aan te sluiten.
Zeker omdat dit een serie 1 Turbo is, doordoor past er niets op van een gewone serie 1 GTi/Prestige wat wel zou passen is van een TRD Turbo
Bij de TRS ging dat heel simpel stekkers oude kabelboom losmaken en gewoon de stekkers van de airco-kabelboom in de stekkers van de wagen pluggen en klaar
Hier is het mij in iedergeval nog lang niet duidelijk…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Vandaag is de nieuwe leiding van de HD-regelaar naar de HD-accu toegekomen.
Het is er eentje voor een 25 injectie/5bak met airco dus dat moet passen,maar ik heb al aan het proberen geweest en geraak er niet wijs uit hoe de leiding nu moet komen te liggen
Iemand tips of nog beter een foto van de situatie?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Ik zie dat je een eigengemaakte leiding naar de hd-pomp hebt lopen,ik heb gehoord dat die het niet houden.
Als we bij citroville cx’en slopen moeten we de originele leiding altijd bewaren.
Misschien een punt van aandacht.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik had er eigenlijk ook m’n bedenkingen bij qua sterkte, maar de originele heb ik in de tijd niet bijgehouden (was opgeroest).
Ik ga dan maar uitkijken naar een goed origineel exemplaar,dank voor de tip!
Deze komt trouwens van cx-basis,daar zijn de originele niet meer leverbaar.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik ben er ondertussen achter gekomen hoe de leiding moet liggen, echter zit er op de versnellingsbak geen bevestigingspunt voor de leiding.
De leiding moet worden vastgemaakt aan een uitstekent tapeind van 1 carterbout van de versnellingsbak,bij mijn versnellingsbak zit hier een gewone bout dus deze zal moeten vervangen worden.
Hier voor moet de bak in de takel gehangen worden en moet de baksteun er af voor dat de bout er uit en de ander er in kan
We weten dus weer wat doen
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Even een update voor de geintereseerden.
De leiding zit er al een hele tijd in , daarvoor heb ik dus de versnellingsbak in de takel moeten hangen en de baksteun demonteren.
Gelijk een nieuwe baksteun gemonteerd nu hij er toch uit was.
Verder ben ik niet geraakt met het airco-gebeuren omdat ik de benodigde onderdelen nog niet heb, maar het is eigenlijk toch geen airco-weer nu
Verder heb ik de voorste draagarmlagers vervangen deze waren niet vervangen bij de restoratie, bij het uitbouwen bleek dit wel echt nodig te zijn maar uiteindelijk merk ik nu weinig verschil bij het rijden.
Wel zakt de CX nu dieper in in ruststand waardoor de druk nu wel volledig van de bollen gaat in laagste stand
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
trxke schreef:
Verder ben ik niet geraakt met het airco-gebeuren omdat ik de benodigde onderdelen nog niet heb, maar het is eigenlijk toch geen airco-weer nu
Airco is super voor het ontwasemen van de auto, en dat is de laatste weken wel nodig
moyen-achat schreef:trxke schreef:
Verder ben ik niet geraakt met het airco-gebeuren omdat ik de benodigde onderdelen nog niet heb, maar het is eigenlijk toch geen airco-weer nu
Airco is super voor het ontwasemen van de auto, en dat is de laatste weken wel nodig
Dat is voor mij dé reden om airco te nemen. In de mijne zit geen airco, maar als je het vaak genoeg heet stookt in de cabine, ontwasemen de ramen ook best wel snel.
Mooi zo dat je weer een stukje verder bent met de CX. Succes nog verder.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Dus de volgende word een gs met airco henderikus?.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Wegens tijdsgebrek ben ik nog niet verder geraakt met het inbouwen van de airco.
Wel ben ik aan een kabelboom geraakt voor de koelventilatoren en compressor bediening.
De kabelboom heb ik uit een serie 1 Limousine Turbo gehaald.
Gelukkig heeft Citroen geen verschil gemaakt in de kabelboom voor een GTi Turbo en een TRD Turbo, de 2 draadjes voor de bediening van de relantiklep zitten er bij de diesel gewoon in.
De condensor is nog een probleem ,ik heb er namelijk al 2 waarvan er 1 met zekerheid lek is en de andere is zwaar geoxideerd.
Een goede condensor moet ik dus nog hebben, iemand :
Nieuw heeft enkel cx-basis hem nog maar de prijs is er ook naar
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Misschien heb je hier een optie: http://link.marktplaats.nl/177213647
Zou je wel dit weekend moeten regelen want dinsdag gaat hij op vakantie.