Totaal aantal Berichten: 32
- Dyane Dyane 6
- 2CV 2CV6 Perrier
- Ami AMI 6 Berline
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV AZU
- Méhari Méhari 4 zitter
- 2CV 2CV AZ
- 2CV 2CV4
Hallo,
In 2000 hebben we een Dyane 6 van 1972 in de kleur beige albatros verkocht aan een Nederlandse Dyane liefhebber die haar wou gaan restaureren. Die jongen is haar toen samen met zijn vader bij ons in De Pinte (bij Gent - BE) komen ophalen.
Het gaat om een Dyane 6, eerste gebruik 22 juni 1972, chassis 14CB2965. De auto was nog erg hard (ze had 15 jaar lang op een zolder gestaan) en vrij origineel. Onderaan op de deuren was er zwarte tectyl aangebracht. Het dak, de bumpers en het stuur waren vervangen door meer recente exemplaren (zwart dak, inox bumpers en laatste type stuur).
Ik ben benieuwd of die Dyane nu nog ergens rondtoert in Nederland… Iemand een idee?
- Dyane Dyane 6
- 2CV 2CV6 Perrier
- Ami AMI 6 Berline
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV AZU
- Méhari Méhari 4 zitter
- 2CV 2CV AZ
- 2CV 2CV4
Een origineel Belgische Dyane, maar aangezien de kentekens in België aan de persoon en niet aan de auto toebehoren dus eigenlijk “zonder kenteken” naar Nederland verhuisd.
De vorige eigenaar was een aannemer met een grote loods. Toen hij de wagen in 1985 niet langer gebruikte, had hij er niets beter op gevonden dan ze met zijn vorkheftruck op de zolder van zijn loods te parkeren. Daar stond ze mooi droog natuurlijk, maar t was wel even schrikken toen ik ze de eerste maal ging bekijken en hij me de weg wees naar een smal laddertje…
- Dyane Dyane 6
- 2CV 2CV6 Perrier
- Ami AMI 6 Berline
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV AZU
- Méhari Méhari 4 zitter
- 2CV 2CV AZ
- 2CV 2CV4
Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt: de Dyane had geen nummerbord meer, maar natuurlijk wel nog de nodige papieren zodat ze perfect in NL een nieuw kenteken kon krijgen!
Ik heb ook nog een fotootje gevonden. Ze stond toen net op de trailer richting NL…