1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
olie temperatuur.
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 25 juni 2008 03:43 AM

oke ik heb het volgende wat mij opviel en dat hoort denk ik niet zo dus wil even weten wat jullie vinden.

Als ik normaal 100 rij is watertemp zo een 82 graden ( 82 graden thermostaat dr in gedaan ipv de 89 ) en de olie is dan rond de 85 ook.

bij 120 is de olie 90 en het water 82.

bij 160 is de olie 100 en het water 82.

bij 170 is de olie 120 en het water 90

bij 185 kmh schiet de olie naar 150 tot in het rood en is het water gewoon 90

dat laatste hoor niet zo te zijn geloof ik.. ik weet dat er iets met mijn auto is want hij wil niet harder dan 185.. iemand een idee hoe die olie temp zo kan stijgen in die 15 kmh harder?

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 25 juni 2008 09:09 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij is een verstopte kat al eerder genoemd als oorzaak?  Het kan de te hoge olie temperatuur verklaren. De uitlaatgassen kunnen niet weg en hierdoor warmt alles voor de kat veel meer op. Moet je toch snel naar gaan kijken, want je draait zo je blok in puin.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 26 juni 2008 02:08 AM
  [ # 2 ]

ben opzoek naar een kat. mja hier bij sloperijen is niks te vinden..

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 27 juni 2008 03:51 AM
  [ # 3 ]

van een 1.6 past niet echt onder mijn 1.9… lees andere topic maar Smile

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 27 juni 2008 06:09 PM
  [ # 4 ]

nou ik heb een sportcat en als ik 220 op de teller rij dan loopt bij mij de temperatuur op tot 130 graden en ik draai 15 w 40 gewoon normale olie geen syntetische.

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 27 juni 2008 06:24 PM
  [ # 5 ]
jaimieberkhout schreef:

nou ik heb een sportcat en als ik 220 op de teller rij dan loopt bij mij de temperatuur op tot 130 graden en ik draai 15 w 40 gewoon normale olie geen syntetische.

220? Met een Volcane 2.0? Wist niet dat die dat konden… volgens autoweek ‘‘maar’’ 202km/u

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 27 juni 2008 06:30 PM
  [ # 6 ]

dan moet je doen aan je vermogen he dan red i t wel

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 27 juni 2008 06:41 PM
  [ # 7 ]
jaimieberkhout schreef:

dan moet je doen aan je vermogen he dan red i t wel

Groter inlaatspruitstuk? Chip? Wat heb je er dan allemaal motorisch aan gedaan om dit te bewerkstelligen? Of alleen sportkat+eindpijp?

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 27 juni 2008 06:50 PM
  [ # 8 ]

open luchtfilter en een uitlaat systheem ik krijg binnenkort nog een spaghetti spruitstuk dus meschien loopt i dan nog harder. maar hij zit nu zo op de 200 hoor en nog harder dat duurt ff je moet zeker een minuut volgas blijven geven vanaf de 200

Profiel  
 
peije1979
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 27 juni 2008 08:50 PM
  [ # 9 ]

Teller afwijking Cool

CITROEN is a way of lifestyle

Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
              Peugeot 106 xsi RIP
              Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 27 juni 2008 10:31 PM
  [ # 10 ]

ik heb boven 120 afwijking van 4kmh en rond de 80 is dat 2 kmh…


@ jamie 220 lijkt me wel heel veel… als ik met bx op top reed van 215 dan had ik nog 200 rpm over tot begrenzer.. weet niet hoe jij dat hebt opgelost maar lijkt mij dat jij in je begrenzer moe tdraaien of een giga afwijking heb Wink  heb je sportvelgen ofzo? die zorgen daar vaak voor.

en de mijne wil dus 180 op gps en dan ist bij 160 normale olie temp en bij 170 istie zowat int rood dus das nie goed.

volges davidtb wou zijn volcane 1.9 215 ofzo..

mijn bxgti met zelfde blok heb ik rond de 215 gehad op teller.. dus 210 Smile hard genoeg lijkt me.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 28 juni 2008 12:14 AM
  [ # 11 ]

Hij Valt net niet in de begrenser maar het scheelt niet veel bij 120 op de teller is 119 in het echt en 80 op de teller is 82 in het echt en ik heb gewoon de standaard wielen er onder en als je 215 gaat en je hebt nog 200 toeren dan kan je ook de 220 halen dat is een simpele reken som wat bij 4000 toeren ga je 140 dus dan heb ga je bij 2000 toeren 70 en bij 6000 toeren 210. Bij mij dan he.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 28 juni 2008 04:32 AM
  [ # 12 ]
jaimieberkhout schreef:

Hij Valt net niet in de begrenser maar het scheelt niet veel bij 120 op de teller is 119 in het echt en 80 op de teller is 82 in het echt en ik heb gewoon de standaard wielen er onder en als je 215 gaat en je hebt nog 200 toeren dan kan je ook de 220 halen dat is een simpele reken som wat bij 4000 toeren ga je 140 dus dan heb ga je bij 2000 toeren 70 enbij 6000 toeren 210. Bij mij dan he.

je hebt dan ook 1 kw meer en wat meer nm Razz mja morgen word mijn zx uitgelezen en het resultaat word hier natuurlijk gepost!

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 28 juni 2008 01:35 PM
  [ # 13 ]

maar verwacht je veel storingen dan. wel mooie auto hoor met die spoilers. die moet ik ooit nog is ergens zien te bemachtigen

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 28 juni 2008 02:42 PM
  [ # 14 ]

weet niet of die standaard beide op een volcane zitten btw mja.

ja ik verwacht wel storingen aangezien ik nu weer met moterlampje rond rij… en als je hard optrekt dan stinkt die auto.. is echt niet normaal…zo erg soms dat mensen gewoon meer afstand nemen of me snel in willen halen..
En hij trekt ook niet echt hard meer op zoals die eerst deed voor het lampje verhaal begon…

Het vage is dat boven de 3800 rpm er niks aan de hand is op de snelweg had ik nergens last van.. zodra je weer 80 gaat rijden is het weer mis.

oja over die spoilers:    Klik hier maar eens op Smile

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 29 juni 2008 04:36 AM
  [ # 15 ]

Ja ik heb een body kit besteld op ruha.nl. en ik heb dat ook gehad dat probleem onder de 3800 toeren en dat was opgelost toen ik een beetje water had weg gehaald bij me bougies. Kan je altijd ff naar kijken kost niks.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook