Klep dashboardkastje scheef. Hoe recht te krijgen
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 08 april 2005 06:45 PM

Hallo,

In mijn nieuwe picasso zit het klepje van het dashboardkastje scheef. Dwz links boven komt het iets naar voren en rechtsboven staat het iets naar achter. Weet iemand hoe je dit weer netjes recht kunt krijgen. Stellen met de schroefjes bij het schanier helpt helaas niet.

Groetjes.

Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 09 april 2005 05:28 PM
  [ # 1 ]

Ik heb even bij mijn picasso gekeken maar dan valt de klep ook iets naar achteren.Dit is +/- een 0,5 cm.(met het dashboard)
Ik heb zelf het dashboard kastje uit elkaar gehaald om mijn car-kit in te bouwen maar aan dat kastje is niets af te stellen .Het is als het ware 1 unit.klep is los en dashboard kast is ook een unit die met een paar schroeven in het dashboard is geschroeft (daar is echt niets aan af te stellen.het klikt precies in elkaar)
Maar ja wat is scheef,maak anders even een fotootje.
Ik zal ook proberen een :photo te nemen.suc6 Frans

Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 10 april 2005 09:55 PM
  [ # 2 ]

Idea Ik weet niet of het kastje er het zelfde uit zie maar ,de punten 1 en 2 zitten net iets verzonken ten opzichte van nummer 3.

ps:Ik ben benieuwd wat er met je kastje mis is.

we horen het wel suc6 Frans

Profiel  

rama
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 11 april 2005 10:19 PM
  [ # 3 ]

Hallo,

Bij mij steekt punt 1 (rechts) naar voren uit (komt zelfs bijna onder punt 3 uit) en punt 2(links) ligt verder naar achter.
Ik heb dit bij de garage gemeld. Zij bestellen nu een nieuwe klep, in de hoop dat deze recht is. Wordt 22-4 geleverd.
Ik ben benieuwd of dit helpt.

Het schanier zit zichtbaar met 3 boutjes vast. Weet je of het vaste deel van de schanier , dus iets verder naar achter onder het afdekbekleding, nog met stelboutjes vast zit?

Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 13 april 2005 01:21 AM
  [ # 4 ]

Ik weet zeker dat het scharnier uit een lang kunstof gedeelte bestaat.Er zitten geen stelboutjes Exclamation Ik denk dat de klep dan ook krom is.Iets anders kan het niet zijn. Het dash-board kastje is in een geheel in het dash-board geschoven , en zit met een bout onderin vast en een 5 tal schroeven.Daarna wordt de klep gemonteerd,eerst de klep geleiders en dan het scharnier op zijn plaats plaatsen, en dan de drie schroeven vast zetten.Of het hele dashboard kastje zit scheef in het dashboard.Maar afstelboutjes kan je wel vergeten.
Hopelijk is het voor je nieuwe picasso opgelost met een nieuwe klep.
suc6
Ik hoor wel hoe het afloopt
grtz Frans

Profiel  

rama
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 01 mei 2005 09:05 PM
  [ # 5 ]

Hallo Frans,

Ik heb op 22-4 een nieuw klepje gekregen.Helaas zit deze ook niet helemaal recht. Volgens de dealer zijn de klepjes scheef geperst.
Ik heb nu zelf een oplossing gemaakt. Nl rechts onder aan de binnenzijde een dopje geplakt. Nu komt de klep linksboven meer naar binnen te vallen. Ziet er goed uit zo, vindt ik.

Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 mei 2005 12:47 AM
  [ # 6 ]

scheef geperst hebben ze in de franse zon gelegen! Een vreemd antwoord van z’on dealer.Had je niet het gevoel dat je met een kluitje het riet in gegestuurd wordt.waarschijnlijk dacht je bij je zelf laat maar ik los ik zelf wel op. Idea Het klinkt wel logisch wat je gedaan hebt en als jij tevreden bent dan is het topie.Veel plezier met je picasso Razz grtz Frans

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook