De ronde koplampen die er nu op zitten hebben wat roest van binnen. En papa zei me ook dat in België de originele koplampen er op moeten om hem door de keuring te krijgen…
En ik heb al wat gevoeld en ik denk dat er 4 schroeven zitten… Maar helpt het als ik wat foto’s maak?
Groeten,
Pieter
PS: en wat zijn morettes en H4 lampen? De originele lampen heb ik er van KT88 bij gekregen in elk geval
De originele zitten gewoon op de stelponnen geklikt inderdaad. Zou dus redelijk simpel zijn. Ik weet ook niet hoe morettes vast zitten.
Morettes zijn de aftermarket ronde koplampen en H4 staat hoor halogeen verlichtng in plaats van het ouderwetse duplo (rond bolletje)
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Er is al 1 koplamp vervangen. Na wat zoeken heb ik de oude losgekregen en de nieuwe er in.
Ik vind de looks nu wel veel minder in elk geval. Maar anders raakt hij niet door de keuring dus moet ik het maar even met de oude doen.
Volgende stap is de schakelaar voor de fan aanpakken. Maar dat is voor volgende week want kan er nu niks meer aan doen.
Alvast bedankt voor alle hulp
nice wagen. heeft lang te koop gestaan op mp die man had er twee i sloop en deze.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:nice wagen. heeft lang te koop gestaan op mp die man had er twee i sloop en deze.
Zo lang heeft ie niet te koop gestaan dacht ik. En de man had er zeker geen sloop staan
Ik vermoed dus dat jij een andere voor hebt
Ha konijntje!
Hier ben ik ook gewoon KT88 hoor.
Het lijstje met dingetjes is je bekend en gegeven, de oplossingen spreken eigenlijk ook wel voor zichzelf.
Nu eerst die thermoswitch doen en de koelvloeistof, evt. bakolie en dat gas even laten afstellen, dan kun je weer prinsheerlijk rondrijden.
Die Morettes zitten vast met ringen en moeren, dat moet er dus af en de originele plastieken koplamphoudertjes terug plaatsen, dan klik je de koplampen er zo weer in.
Een Haynes of Olyslager heb ik helaas ook niet, daarvoor heb ik deze Graf Spee te kort gehad.
En BTW, het is een 16 TZI, geen sport!
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9256.jpg)
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Hey, wat leuk, een BX liefhebber in de buurt!
Mocht je hulp nodig hebben, dan kan ik je wel een zaterdagje komen helpen.
GR Jan
(import-Belg)
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
JanvB schreef:Hey, wat leuk, een BX liefhebber in de buurt!
Mocht je hulp nodig hebben, dan kan ik je wel een zaterdagje komen helpen.
GR Jan
(import-Belg)
Daar ga ik ZEKER gebruik van maken… Heb vandaag nu even de koplamp verder veranderd en de armsteun in het midden aan het terugplaatsen (wat wel een kutsysteem is ;D maar het is aan het lukken).
Ik begin sowieso vanaf volgende week te werken (studentenjob) maar zou je het zien zitten om eens af te komen om er naar te kijken? Al is het maar om te helpen met die schakelaar voor de radiator en het kraantje van de koelvloeistof en eventueel te kijken hoe de rest in orde is of niet…
Groeten,
Pieter uit Antwerpen Centrum
@KT: ik heb die schakelaar gevonden. Had echter geen sleutel om hem los te maken dus hij zit er nog in. Zodra hij er uit is ga ik een nieuwe bestellen
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9256.jpg)
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
BunnY schreef:JanvB schreef:Hey, wat leuk, een BX liefhebber in de buurt!
Mocht je hulp nodig hebben, dan kan ik je wel een zaterdagje komen helpen.
GR Jan
(import-Belg)Ik begin sowieso vanaf volgende week te werken (studentenjob) maar zou je het zien zitten om eens af te komen om er naar te kijken? Al is het maar om te helpen met die schakelaar voor de radiator en het kraantje van de koelvloeistof en eventueel te kijken hoe de rest in orde is of niet…
Ik ben nu nog even in Hongarije tot Zondag.
Weekend er op zaterdag ga ik de ADALS vervangen van de Eminence Grise, dus die zondag zou kunnen.
PB me maar even met je e-mail adres, dan spreken we wat af.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Maar kan iemand me misschien al proberen uit te leggen waar ik ergens het ventieltje vind om het koelwater af te laten? Anders zal ik het moeten doen zoals bij ons aquarium (dus buisje er in en en zuigen tot er water begint te stromen, maar dat lijkt me niet echt gezond )
Groeten
Pieter
PS: weet niet of het al gezed is máár ik heb weer een werkende ruit
Onderste slang losmaken en een bak eronder klaar zetten.
Dop vanboven ook los, dan kan de lucht erin.
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
Is het eigenlijk verantwoord om de wagen op zijn hoogste te zetten en er dan onder te gaan liggen om aan het een en ander te werken? Of is dit eigenlijk levensgevaarlijk doordat de wagen terug kan beginnen zakken?
mVg
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Inderdaad, levensgevaarlijk. Absoluut niet doen!
Eveneens ben ik tevens ook.
Als ‘ie inzakt, kan ‘ie binnen drie seconden beneden zijn. Valt niet mee, om binnen drie seconden op je rug onder de auto vandaan te schuiven…
Je kunt natuurlijk altijd eerst even meten: zet de auto in de laagste stand en kijk dan of je er onderdoor kunt. Zoniet dan mag je je eigen fantasie gebruiken om te bedenken wat er gebeurt als ‘ie inzakt
Oh, en erg zwaar zijn BX-en niet, maar om 900+ kg op te drukken moet je toch flink in de sportschool getraind hebben
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Voila, nu weet ik teminste dat hij vanzelf kán inzakken. Ik dacht dat als hij inzakte hij dat rustig zou doen omdat hij ergens druk verliest… maar op 3 seconden… liever niet (pakweg mijn hoofd zal wel geen 900kg kunnen dragen )