Gegevens:
Ax 1.4 GT K2A motor (carburateur dus)
gevlakte kop (half jaar terug)
nieuwe bougies
nieuwe bougiekabels
nieuwe verdelerkap met rotor
nieuw luchtfilter
nieuw zomer/winterstand regelmechanisme
Probleem:
nadat de auto het lange tijd prima heeft gedaan is plotseling het toerental gezakt van een keurige zeer stabiele 1100 rpm naar rond de 500 rpm. Bij dit toerental valt de motor bijna uit dus ik heb dit handmatig opgeschroefd. Het toerental is nu echter extreem instabiel en schommelt tussen de 1000 en 1500. Zowel bij warme als koude motor. Eerst dacht ik dat de carb valse lucht zuigt maar bij het afknijpen van de luchttoevoer gaat de motor niet beter lopen (wat dan wel zou moeten).
Waar moet ik nu gaan kijken? Bijna alles aan de ontsteking is al vervangen; mijn opties raken een beetje op .........
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
kan zijn dat de vacuumvervroeger misschien lek is?
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
wat is dat, wat doet dat, waar zit dat, hoe controleer ik dat?
m.a.w. geen idee
vacuumvervroegingsslangetje gevonden, maar deze was heel en zag er nieuw uit.
Maar… het probleem is wel opgelost! 3 van de 5 torx-schroefjes die de carb op zijn plek houden zaten los waardoor er waarschijnlijk toch valse lucht werd aangezogen, maar dan ná de carb. Nu zitten de schroefjes weer goed vast en het stationair toerental is weer superstrak!
Toch bedankt voor de tip