olie lek bij snelheidsmeter aandrijving
Blommm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 21 juni 2008 06:23 PM

Hallo forummers

Ik ben Blommm en heb een berlingo 19d bj 1999 en ben erg blij met dit vervoers en klus maatje veel zware karren getrokken. (hij heeft nu 180000 gereden)
waarschijnlijk is hierdoor mijn koppeling kapot gegaan. Na even zoeken heb ik iemand gevonden die dit voor een schappelijk prijsje wou vervangen. totaal 380 euri betaald
met nieuw luchtfilter en nw olie,oliefilter en vbakolie ververst. maar vond het allemaal erg lang duren…
Omdat ik hem nu bijna 5 jaar heb wordt het dit jaar berlingoklusoppimplustrumjaar.
autovraagbaak gekocht kosmos ph olving.
Nu lekt er erg veel versnellingsbakolie uit mijn aandrijfas zou ik dit zelf kunnen doen en moet ik dan vbak olie aftappen en de hele aandrijfas en draagarm uit de fusee en stabiliatorstang doen?????
net zoals hier http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=188422&postdays=0&postorder=asc&highlight=aandrijfas&start=0
of ???
gaarne hulp…

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 juni 2008 04:17 AM
  [ # 1 ]

Om te beginnen welkom Razz

De procedure is inderdaad zoals beschreven in de link die je heb gevonden.

Waarschijnlijk zijn de keerringen van de aandrijf-assen niet vervangen of ze zijn beschadigd tijdens het terug insteken van de aandrijfassen. Vooral het netjes erin steken van de lange as (bijrijders kant) is lastig, je kunt dit het beste met 2 man doen. Eentje gaat onder de auto liggen en begeleid de as tijdens het insteken, om te voorkomen dat deze de keerring beschadigd.

Koop de nieuwe keerringen bij de Citroen of Peugeot dealer, dan krijg je de goede, ze kosten c.a. €8 per stuk. Automaterialenzaken verkopen namelijk niet altijd het juiste type, de maat klopt dan wel, maar ze zijn minder geschikt voor de automotive, omdat het universele keerringen zijn, om die reden zijn ze ook een stuk goedkoper en lekken ze altijd wel een beetje.

Profiel  

Blommm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 28 juni 2008 04:37 PM
  [ # 2 ]

keerring gekocht koste 11,58 bij de citroen dealer.
hmm vandaag op de brug nog een keer gekeken en niks meer te zien van enige lekkage vbak olie bij gevuld en ging wel veel in ± 0,8 l nu maar wachten of er nog iets lekt .... Sad

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook