1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
BX loopt onregelmatig en verliest vermogen
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 27 juli 2004 11:14 PM

Mijn BX 14 RE uit 1988 heeft sinds kort het pobleem dat ze na een minuut of tien moeizaam begint te lopen, weinig trekkracht, afslaan. Als ik de choke uittrek loopt de motor weer regelmatig maar dat is geen oplossing.
Starten en stationair lopen doet ze goed. Gas geven leidt tot stotteren en het lijkt erop dat de motor traag reageert op intrappen van het gaspedaal.

De wagen heeft ongeveer een half jaar praktisch stilgestaan in de garage.

Iemand een idee?

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 28 juli 2004 12:17 AM
  [ # 1 ]

ws verstopt benzine filter

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 28 juli 2004 04:04 PM
  [ # 2 ]

Re: BX loopt onregelmatig en verliest vermogen

Paul Cornelisse schreef:

De wagen heeft ongeveer een half jaar praktisch stilgestaan in de garage.

Oh, dan moet je even verse benzine er in gooien! Het liefst de oude er zelfs uit zien te krijgen, maar als dat niet lukt gewoon veel verse benzine.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juli 2004 06:29 PM
  [ # 3 ]

de auto krijgt om wat voor reden dan ook te weinig benzine. Kan zijn: verstopte filters, verstopte sproeiers. flotternaald die niet goed werkt.
Vergomde benzine in de flotterkamer.
Het helpt vaak al voldoende om alle filters te vervangen en de oude benzine inderdaad weg te gooien. Als de tank niet vol is : Volgooien met super.
en gaan rijden.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 01 augustus 2004 12:18 AM
  [ # 4 ]

Geen problemen meer

Toch vreemd. Ik heb haar even bij de garage gebracht om een en ander na te laten kijken, ik had even geen tijd. De volgende dag heeft een monteur er twee keer mee gereden en er bleek niets aan de hand te zijn. Shocked

Ik heb er vandaag een nieuw brandstof filter in gehangen en volgende week maak ik de carburateur even schoon.

In ieder geval bedankt voor de input.

Groeten,
Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 13 april 2005 01:12 AM
  [ # 5 ]

Daar zijn we weer

Na een half jaar zijn de problemen weer terug. We hebben inmiddels ongeveer 5000 kilometer op super gedraaid zonder problemen.

Ik heb de tank geinspecteerd en daar zaten geen vreemde dingen in. Inmiddels heb ik een nieuwe brandstofpomp gemonteerd, nieuwe leidingen aangelegd (alleen die onder de wagen niet) nieuwe filters etc. etc.

Alleen de carburateur nog niet geopend. Staat me toch een beetje tegen. Ziet er tenslotte een beetje ingewikkelder uit dan bij de brommer van een jaar of 30 geleden.

Gelukkig hebben we de Xm nog Laughing

Heeft er iemand ervaring met het openen van de solex carburateur?

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 13 april 2005 01:55 AM
  [ # 6 ]

lambdasonde vervangen.  Wink

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 13 april 2005 02:08 AM
  [ # 7 ]
WYD schreef:

lambdasonde vervangen.  Wink

lolbroek!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 13 april 2005 01:08 PM
  [ # 8 ]

Re: Daar zijn we weer

Paul Cornelisse schreef:

de solex carburateur?

*BIBBER*

Toch geen Z10 he? Wat een rampendingen zijn dat…

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 13 april 2005 01:11 PM
  [ # 9 ]

vervang ze gelijk voor Webers Laughing

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 13 april 2005 03:26 PM
  [ # 10 ]
gti_styling84 schreef:

vervang ze gelijk voor Webers Laughing

Inderdaad ja… pff. Alleen maar ellende met die solex gehad. Verstopt, zodanig vervuild dat remmenreiniger niet meer werkt, gescheurde pakkingen, kromme carburateurvoet en gebarsten voetpakking, klemmende 2e trap… schei uit!

1 jaar met een Weber 32DRTM gereden en daar geen enkel probleem mee gehad.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 13 april 2005 04:39 PM
  [ # 11 ]

Klopt, webers schijnen meer onderhoudsvrij te zijn.

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 13 april 2005 04:44 PM
  [ # 12 ]

Overigens; een choke-carb tip die ik ooit opgepikt heb (schijnt door de wegenwacht ook gebruikt te worden): stilstaand de auto in z’n vrij naar rond de 3000 toeren brengen, en dan in een keer gas loslaten en tegelijkertijd de choke vol opentrekken.

Het schijnt dat je daardoor een forse onderdruk creeert waardoor je eventuele vuiltjes uit de sproeiers zuigt.

Alles op eigen risico, natuurlijk…  Rolling Eyes

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 22 april 2005 12:55 PM
  [ # 13 ]

Lijkt me een goed idee. Nu je het zegt Robin, ik heb dat al eens geprobeerd door de inlaat af te sluiten met mijn hand. Allen deed ik dat bij stationair toerental. Ik zal het ook eens bij 3000 toeren proberen.
Dat van de Webers laat ik nog even rusten als laatste redmiddel.

Ik heb overigens een “mannetje” gevonden. Gepensioneerde automonteur. Hij werkt nog voor vooroorlogse tarieven ook. Ik heb het plan opgevat hem eens naar de BX te laten kijken. Als dat goed bevalt mag hij de Xm ook doen.

Na de test laat ik het jullie wel weten. Misschien handig voor de leden die in de omgeving van Dordrecht wonen.

Groeten,

Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 22 april 2005 01:53 PM
  [ # 14 ]
Paul Cornelisse schreef:

Lijkt me een goed idee. Nu je het zegt Robin, ik heb dat al eens geprobeerd door de inlaat af te sluiten met mijn hand. Allen deed ik dat bij stationair toerental. Ik zal het ook eens bij 3000 toeren proberen.
Dat van de Webers laat ik nog even rusten als laatste redmiddel.

Ik heb overigens een “mannetje” gevonden. Gepensioneerde automonteur. Hij werkt nog voor vooroorlogse tarieven ook. Ik heb het plan opgevat hem eens naar de BX te laten kijken. Als dat goed bevalt mag hij de Xm ook doen.

Na de test laat ik het jullie wel weten. Misschien handig voor de leden die in de omgeving van Dordrecht wonen.

Groeten,

Paul


Zet het idee voor het vervangen door een Weber misschien liever uit je hoofd. Je moet ook een compleet nieuw inlaatspruitstuk + pakkingenrommel er in zetten, om nog maar te zwijgen van afstelellend. Oh, en dan heb ik het nog niet eens gehad over de aanschafprijs van een nieuwe carb; nieuws kosten ze >400 euro en tweedehands zal het ook wel een schofterig bedrag zijn.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 22 april 2005 08:01 PM
  [ # 15 ]

Ja, nou ben ik niet precies armlastig maar het is toch wel een hoop geld. Eerst maar eens kijken wat het mannetje kan doen.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook