KJ schreef:Bij een roestkleur onder de motorkap pas de waterpomp vervangen, is dat niet al wat te laat ivm schade dan?
En hoelang duurt dat normaal gesproken voordat die roest verschijnt? Als dat binnen nu en 2 jaar is laat ik het liever direct gelijk doen.
Heeft er iemand nog een goede tip voor het vastlijmen van de dakrubbers? Ze laten los bij mijn auto, en ik wil graag weten met welk middel ik ze het beste vast kan zetten.
het roestwater komt naar het schijnt bij 200 000 km naar horen zeggen van een “garage” vanaf het roest water best niet verder dan 120km rijden (geen stadsverkeer)
Daar gaan we dus niet op wachten, laat het tegelijk met de distributieriem vervangen.
Het stellen van de kleppen. Kan iemand me uitleggen waarom dit opnieuw moet gebeuren? Gaat de auto er weer beter door presteren?
En wat ik me ook afvroeg is het handig ook een nieuwe koppakking te laten plaatsen? Of is dit niet nodig of nu niet handig? De motor ‘zweet’ wel wat maar lekt niet, maar misschien is het qua werk makkelijk mee te nemen?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Als je toch van plan was binnenkort de koppakking te vervangen dan kan je het beter tegelijk met de riem doen, de riem moet er namelijk weer vanaf om de koppakking te vervangen. Maar als er geen noodzaak is zou ik het nog niet doen. Het is niet zo dat je de koppakking ‘even’ vervangt als de riem eraf ligt.
Eveneens ben ik tevens ook.
Oke, mijn technische kennis is beperkt zoals je kan lezen. Maar heb net via marktplaats de Haynes repair manual besteld, dus dan kan ik het zelf ook een beetje gaan uitpuzzelen allemaal.
Iemand nog ideeën om de dakrubbers weer vast te zetten?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
KJ schreef:Oke, mijn technische kennis is beperkt zoals je kan lezen. Maar heb net via marktplaats de Haynes repair manual besteld, dus dan kan ik het zelf ook een beetje gaan uitpuzzelen allemaal.
Iemand nog ideeën om de dakrubbers weer vast te zetten?
Met 3M dubbelzijdig type?
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Tape bedoel je? Kan het proberen.
Er zit nu een soort van kit, maar ik weet niet welke ik zou kunnen gebruiken zonder de lak aan te tasten.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Tape dat bedoel ik namelijk ops: ops: ops: !
Ik heb ooit met 3M dubbelzijdige tape mijn stootrubber tegen de portier geplakt. Bleef erg goed zitten tijdens wassen met de hogedrukreiniger.
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
KJ schreef:Tape bedoel je? Kan het proberen.
Er zit nu een soort van kit, maar ik weet niet welke ik zou kunnen gebruiken zonder de lak aan te tasten.
bij de garage gebruiken ze 1-componenten kit..
hebben ze bij mij mn deurrubbers mee gefixed…
heey
wat misschien ook handig is zijn je remmen! Ik moest ermee naar Berlijn, op het laatste ogenblik toch maar even de remmen bekeken, bleek dat het achter bij de trommels gewoon ijzer op ijzer was! Daar moet je niet aan denken op de Autobahn!
veel plezier in espagna!
Citroen Saxo 1.4 VTS Sport
Met de Franse slag jouw Golfje voorbij.
Bedankt voor de tip. Heb net de Haynes voor de Saxo binnen, en daar staat goed in uitgelegd waar je naar moet kijken, ga ze binnenkort inspecteren.
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 23-07-2006
- HY HY78
- Berlingo 1.6 16v Multispace
Stond er nog iets nuttigs in ‘t repair manual?
Mijn Saxo 1.4 (april’99) zit op 109k en heb er geen historie bij, alleen blok zweet amper dus ik heb het vermoeden dat er een en ander vervangen is, maar ja, gokken of de distributieriem dan dus ook vervangen is… wil er mee op vakantie dus da’s niet zo slim dan. Zit alleen beetje met budget
Iemand zo een idee wat de richtprijzen zijn voor vervangen distributieriem?
Ga deze week wat rondbellen, maar kan geen kwaad wat meer idee te hebben alvast. Twijfel nog wel tussen m’n normale garage (Snuverink Borculo) of voor een grote beurt toch naar de dealer (zal dan Ruesink Enschede of Veltmann Hengelo worden).
150 + btw materiaal + uren
edit
even verduidelijken
voor die 150 € heb je dus de distriset + de werkuren zonder btw op de werkuren
waterpompen gaan vaak lekken na het vervangen van de distributie riem, vanwege andere spanning op je waterpomp lager!!
anders breng je de auto voor een grote beurt naar een dealer toe? die vertellen je meestal wat er precies met de auto aan de hand is.. zij inspecteren hem volledig voor je! is dat niet makkelijker? anders moet je nu misschin allerlei onnodige kosten gaan maken…
De Haynes zegt (vrij vertaald) niet zelf doen tenzij je monteur bent of al dertig jaar auto in elkaar knutselt.
Laat het na de 3 maanden garantie ook doen samen met spanrollen en waterpomp.