Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Geen idee wie dat is, maar ik rij er heel vaak langs in Beverwijk. Blauwe en rode serie 2 GTi en een tijdje geleden dus ook (deze?) Turbo overgangsmodel. Wie weet heeft-ie nog een SM in de garage staan.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed op vrijdag en gisteren weer wat geklooid met de VEMS. Beugeltje geklust en toen weer omgeklust toen ik er achter kwam dat een XM/BX sensor ook gewoon VR is. Wieltje versie 2 is door Rene bij me gedropt gisteren die rondjes aan het rijden was in de picrasso met de vrouwe en kids ofzo .
Na inwinnen van advies bij DP engineering, vems.co.uk en irc heb ik nu een config van een werkende 36-1 setup, dus die ga ik even proberen, en ik ga de kabel naar de sensor nog beter wapenen, dan moet het aardig gaan werken. De beugel zal nog een beetje gesteld moeten worden om de XM sensor er netjes voor te krijgen,
Dan ga ik maar even de rest van de kabelboom afmaken. De nieuwe TPS ligt klaar bij DP engineering, dus die komt er gauw aan, dan wil ik eigenlijk nog even een downpipe van een M25/667 hebben, want daar kan de lambda sonde als het goed is zo ingedraaid worden. Dan nog een gaatje in het uitlaatspruitsuk voor de turbo voor de EGT sensor, en de wastegate actuator monteren.
Als dat allemaal werkt, dan gaan we tunen… ik hoop dat het allemaal werkt voordat ik op vakantie ga, het lijkt me erg fijn om VEMSend naar de ICCCR gaan.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Met het v2 wieltje en een XM VR sensor is het net gelukt om signaal te krijgen! Dus, dat is mooi nieuws. Dan kunnen de rest van de stappen ondernomen gaan worden. Enige lastige is, de fabrieksstartmotor draait de motor niet snel genoeg rond om het signaal te genereren. Dus er moet een snellere startmotor op, een ouder type CX startmotor dus, die draaien harder rond.
Ik ga nu maar even verder klussen aan de kabelboom denk ik,, want de eerste keer lopen is nu eindelijk in zicht. Ik ga nog wel even een mantel om de BDP sensor kabel maken, wie weet dat beter afscherming kan helpen met het signaal leesbaar maken op lagere toerentallen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het wieltje me heeeel veel ontwikkelling er in…
Wieltje
Wieltje bij draaiende motor
Heel misschien nog een versie 3 met nog langere tanden, wellicht dat het signaal dan leesbaar wordt bij lagere toerentallen…
De knutselopstelling van vandaag
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk zo’n opstelling
Maaruh, sinds wanneer is je double chevron zwart?
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:
Hoe is de relatie met jouw buren Evert-Jan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De double chevron is zwart sinds ik de grill een keertje heb gespoten. Ga op een gegeven moment de strips op de bumpers ook zwart maken denk ik. Alles zwart. Zwart is cool.
Vandaag ging het wel goed met de buren . Ik knutsel niet zo vaak in de straat, af en toe maar, meestal doe ik ‘t bij vdl of de garage van m’n ouders, maar VEMSen is relatief schoon werk, alleen de motor moet vrij veel draaien.
Maar goed, op zich zijn er nu weinig beperkingen tot het draaiend krijgen op de VEMS. Ik ga eerst even alle sensor inputs afmaken, en ik moet even een tijdelijke montageplek voor de VEMS verzinnen, want ik wil eigenlijk ook gewoon wel weten hoe goed de oude opstelling eigenlijk is. Dus, tijd voor de EGT en de WBO2 sensoren, en even uitzoeken welke olie temp en welke watertemp is van de sensoren in de kop, de klopsensor is vrij makkelijk te herkennen.
Is er nog iemand die een M25/667 downpipeje heeft slingeren toevallig? Dat scheelt een prima M25/666 downpipe van gaten voorzien. En ik ga even verzinnen hoe ik een gat ga boren in het inlaat spruitstuk voor de turbo zonder dat ik schilvertjes in the turbo krijg… hmmm…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kun je geen down-pipe van een turbo mét kat en lambda sensor scoren?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:De double chevron is zwart sinds ik de grill een keertje heb gespoten. Ga op een gegeven moment de strips op de bumpers ook zwart maken denk ik. Alles zwart. Zwart is cool.
En ik ga even verzinnen hoe ik een gat ga boren in het inlaat spruitstuk voor de turbo zonder dat ik schilvertjes in the turbo krijg… hmmm…
Dat zat ik ook al te denken van die strips, bij een BX zijn ze bijvoorbeeld ook zwart. Dat staat op een zwarte BX ook erg goed
Tja.. Ben bang dat dat demonteren wordt
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:Kun je geen down-pipe van een turbo mét kat en lambda sensor scoren?
Dat is de M25/667 motor
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
sans-pareil schreef:Alles zwart. Zwart is cool.
Huhuh, huhuh, cool…
waar is die headbangsmilie gebleven…
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:waterman771 schreef:Kun je geen down-pipe van een turbo mét kat en lambda sensor scoren?
Dat is de M25/667 motor
Dus?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja dat wil ik wel, maar ik kan op het moment niet zo’n pijp vinden. Tenzij ik die van Arjan z’n auto haal als hij even niet oplet…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ja dat wil ik wel, maar ik kan op het moment niet zo’n pijp vinden. Tenzij ik die van Arjan z’n auto haal als hij even niet oplet…
dan stuur je Arjan toch 2 bioscoop kaartjes voor een film bij je in de buurt namens de plaatselijke winkeliersvereniging
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb het vermoeden dat die bij mij dicht gelast is
Geen idee of je er dan nog wat aan heb?