Hallo Allemaal,
Ik heb sinds een tijdje last wanneer ik met mijn c5 van een drempel afrijdt dat hij wil doorklappen in de vering. Zogezegd een redelijk ferme bonk. Als of hij onder in de vering knalt.
Ik heb hier al een beetje zitten zoeken maar tot een concrete oplossing ben ik nog niet gekomen.
Ik ben zelf al naar een garage hier in de buurt geweest en die zeggen dat de veercilinders achter (waar het geluid vandaan komt) vervangen moeten worden. Dat wisten ze te vertellen zonder te kijken. Ze vroegen alleen of hij ‘s ochtends wat doorhangt achter. Maar dat doet hij al vanaf dat ik hem heb. Hij corrigeert zich bij het openen van het portier.
Ook heb ik wel eens gezien dat er aan weerskanten achter in de stofhoezen een scheurtje zat. Die heb ik toen dichtgekit. Met de gedachte voorkomen is beter dan genezen. Naar mijn mening zouden daar de veercilinders in moeten zitten, maar ik zeg er bij, ik ben maar een leek.
Ik heb eigenlijk al een afspraak staan, maar wil wel zekerheid dan dat ik dadelijk €400,- weggooi.
Iemand een idee of suggesties?
Helaas heeft je garage gelijk, ze lekken.
Leuke gebruikersnaam ook
Rene van Maren schreef:Helaas heeft je garage gelijk, ze lekken.
Leuke gebruikersnaam ook
Maar zou het dan verholpen zijn volgens jou? Want dan wil ik het er wel voor betalen.
En tja die naam…....
Een vergissing is menselijk, maar dit is een van de kwaaltjes die de C5 nou eenmaal heeft.
Rene van Maren schreef:Een vergissing is menselijk, maar dit is een van de kwaaltjes die de C5 nou eenmaal heeft.
Maar volgens mij had ik er eerst echt geen last van?
Gebruikersnaam in overleg gewijzigd.
Menno. schreef:Het inzakken na een tijdje parkeren zijn de veercilinders, het doorslaan de aanslagrubbers, ...
Zie hier; http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=1404&start=0
SUPER! Ik denk dat je gelijk gaat hebben en ben eigenlijk wel in mijn nopjes. Ik zie zelfs een verse plek waar het roest weg is, dus dat moet het haast wel zijn.
Alleen nog even kijken hoe ik het ga brengen want die veercilinders die mogen zo nog even terugsturen.
Ik hou jullie nog even op de hoogte.
Nou ze zitten er onder. Echt een doe het zelfklusje. De Veercilinders zijn terug gestuurd alhoewel ik denk dat ik de verzendkosten zelf heb betaald in de rekening, totaal € 43,-, maar dan kom ik er nog mooi vanaf. Ze kunnen volgens mij anders de onderdelen toch in rekening brengen.
Nou ik zal het eens testen of het allemaal okay is. Als hier onder binnen een week niets staat dan heeft het geholpen, waar ik vooralsnog vanuit ga.
Ik wil Menno nog graag even bedanken voor deze wijze tip.