Klappen onder de motorkap
DS-lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117

- ID/DS Dsuper
Gepost: 30 juni 2008 02:55 PM

Ik moest vanochtend mijn DS aan de kant zetten dus reed hem achteruit en zette hem op de rem. Ik wou net uitstappen toen hij raar begon te lopen en toen een harder pof klonk en de motor stopte Sad  Sad .

Ik zat verbluft te kijken hoe de rook onder de motorkap vandaan kwam!

Heb hem toen gauw van het kontact afgehaald en de motorkap losgedaan. Nu bleek dat de LPG-slang die naar de motor loopt gebarsten te zijn Rolling Eyes . Heeft iemand een idee hoe dat kan en wat de oorzaak is en wat er aan moet gebeuren?

Alvast bedankt!

Proud owner of a 71’ Citroen DS

Profiel  

lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 739

Gepost: 30 juni 2008 03:04 PM
  [ # 1 ]

Re: Klappen onder de motorkap

DS-lover schreef:

Ik moest vanochtend mijn DS aan de kant zetten dus reed hem achteruit en zette hem op de rem. Ik wou net uitstappen toen hij raar begon te lopen en toen een harder pof klonk en de motor stopte Sad  Sad .

Ik zat verbluft te kijken hoe de rook onder de motorkap vandaan kwam!

Heb hem toen gauw van het kontact afgehaald en de motorkap losgedaan. Nu bleek dat de LPG-slang die naar de motor loopt gebarsten te zijn Rolling Eyes . Heeft iemand een idee hoe dat kan en wat de oorzaak is en wat er aan moet gebeuren?

Alvast bedankt!

Ouderdom, of de slang had geen bescherming en hierdoor is hij beschadigd, meestal word er een stukje extra slang om de slang gedaan waar de slang iets aanraakt zoals bv een andere slang of een stuk ijzer.

suc6!

Profiel  

DS-lover
> 100 berichten
RankRank

- ID/DS Dsuper
Gepost: 30 juni 2008 03:10 PM
  [ # 2 ]

Het is net het laatste stuk vlak bij de de motor.

De slang komt nergens tegen aan en de LPG-installatie is ook nog maar een jaar oud!

Zou het voor de rest geen gevolgen gehad kunnen hebben?

mvg,

Profiel  

lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 739

Gepost: 30 juni 2008 03:32 PM
  [ # 3 ]
DS-lover schreef:

Het is net het laatste stuk vlak bij de de motor.

De slang komt nergens tegen aan en de LPG-installatie is ook nog maar een jaar oud!

Zou het voor de rest geen gevolgen gehad kunnen hebben?

mvg,

Dat is dan wel vreemd en gevaarlijk !!, misschien even een foto posten ! .. ik ben niet echt thuis in het GAS gebeuren, dus kan je hierop niets zinnigs zeggen voor de rest.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11737

- Xantia TD SX
Gepost: 30 juni 2008 03:33 PM
  [ # 4 ]

Klinkt naar backfire… Ook met dat rare lopen: is misschien je vervroeging blijven hangen??

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

DS-lover
> 100 berichten
RankRank

- ID/DS Dsuper
Gepost: 30 juni 2008 03:35 PM
  [ # 5 ]

Dat ongelukkige lopen kwam ook door het aanzuigen van valse lucht.

Voor de rest ben ik zelf ook niet helemaal thuis in de techniek maar me pa en een vriend van me hebben er wel verstand van. Iig maar vast die slang vervangen want dat kan zowieso niet langer zo Rolling Eyes

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook