12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 
   
Schakelproblemen: versnellingsbak eruit erin en nu afwerken
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 29 juni 2008 11:21 AM
  [ # 166 ]
DriverD schreef:

En posten wat het resultaat is natuurlijk! Smile

En?

knuffel

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 30 juni 2008 03:05 PM
  [ # 167 ]

ben er nu mee bezig, weekend niks kunnen doen. Heb zojuist met tornen, BPD opzoeken en pen in gat geconstateerd dat de rotor tijdens ontstekingsmoment van cilinder één 45 graden verkeerd staat!!!!

Oftewel: precies tussen 2 punten op de verdeelkap in!

Ik denk nu dus dat ik tijdens montage van het huis van de verdeler de vertanding op de verdeleras verkeerd ind e vertanding van de nokkenas heb gezet. Het ‘goede’ nieuws is dat mijn ‘theorie’ lijkt te kloppen, het slecht is dat ik nu toch moet gaan demonteren en weer opnieuw kan beginnen….  Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Tenzij….. ik bedacht me dat ik ook de as waar de rotor op zit kan bewerken met de dremel, in een hoek van 45 graden slijp ik er een nieuwe gleuf in waar de rotor op past. Dan de bougiekabels juist mnteren en finito! Het is weliswaar een beunhaasoplossing, maar om nu weer de halve techniek van de auto en versnelloingsbak te demonteren zie ik niet zitten.

Ik monteer nu meteen een gradenboog om te kunnen ‘finetunen’ strakkies…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 juni 2008 03:19 PM
  [ # 168 ]
M'thijs schreef:

Tenzij….. ik bedacht me dat ik ook de as waar de rotor op zit kan bewerken met de dremel, in een hoek van 45 graden slijp ik er een nieuwe gleuf in waar de rotor op past. Dan de bougiekabels juist mnteren en finito! Het is weliswaar een beunhaasoplossing, maar om nu weer de halve techniek van de auto en versnelloingsbak te demonteren zie ik niet zitten.

Ik monteer nu meteen een gradenboog om te kunnen ‘finetunen’ strakkies…

NEEEEE!!!

Los het 8mm moertje vlak onder het dikke deel van het verdelerhuis en draai de verdeler tot ie goed staat!

Rolling Eyes pffff dat wist je toch wel?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 30 juni 2008 03:26 PM
  [ # 169 ]

OK OK

Ja maar….

45 graden verdeelhuis verdraaien kan toch niet?

pff, sorry hoor, maar ik begin beetje door te draaien met het sleutelen…

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 30 juni 2008 03:32 PM
  [ # 170 ]
M'thijs schreef:

pff, sorry hoor, maar ik begin beetje door te draaien met het sleutelen…

Laughing
Kalmte kan u redden…....
En anders zet je de D toch gewoon op marktplaats?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 30 juni 2008 03:48 PM
  [ # 171 ]

kopen? zit net een nieuwe koppeling in! ....  Laughing

Bogaard, thanx again !!

Tja, soms is de oplossing zo simpel dat je m niet ziet.

Met die moer los kun je het verdeelhuis maar een beetje verstellen, paar graden. Aan de andere kant van verdeelhuis zit bout/moer waarmee die ring vastzit. Daarmee kun je het verdeelhuis zo veel verdraaien als je maar wilt (grof afstellen), daarna met die moer los huis licht verdraaien =fijn afstellen.

Kortom: we komen er wel!

Ben weer blij!  Laughing

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 juni 2008 03:51 PM
  [ # 172 ]

Haha herkenbaar.
Na een lange tijd sleutelen ga je soms de simpele oplossingen over het hoofd zien.

Maar GW-tje heeft wel gelijk. Kalmte kan je redden.
Tegen de tijd dat ik bijna klaar ben met een grote klus betrap ik mij er ook op dat ik naar het einde toe wil sprinten en slordig kan worden.

Maar succes verder nu kom je er wel!  yes

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 juni 2008 04:44 PM
  [ # 173 ]
M'thijs schreef:

Bogaard, thanx again !!

Tja, soms is de oplossing zo simpel dat je m niet ziet.

Met die moer los kun je het verdeelhuis maar een beetje verstellen, paar graden. Aan de andere kant van verdeelhuis zit bout/moer waarmee die ring vastzit. Daarmee kun je het verdeelhuis zo veel verdraaien als je maar wilt (grof afstellen), daarna met die moer los huis licht verdraaien =fijn afstellen.

Kortom: we komen er wel!

Ben weer blij!  Laughing


HEHE! Dat werd tijd…. Dremels… randjes slijpen… Shocked

Laughing  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 30 juni 2008 05:51 PM
  [ # 174 ]
vlietmansje schreef:

Op de goede weg!
Hoe de verdeler staat maakt dan gaan bal uit, hoe de draden zitten (welke kant ze op wijzen dus) ook niet.

Je hoeft dus niets te demonteren, maar goed nadenken, meten en afstellen.
Punt.

Wordt dus komma, hoe de draden wijzen maakt geen bal uit, ze kunnen overigens wel te kort zijn om dan de bougies te bereiken Rolling Eyes

knuffel

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 30 juni 2008 06:02 PM
  [ # 175 ]
vlietmansje schreef:
vlietmansje schreef:

Op de goede weg!
Hoe de verdeler staat maakt dan gaan bal uit, hoe de draden zitten (welke kant ze op wijzen dus) ook niet.

Je hoeft dus niets te demonteren, maar goed nadenken, meten en afstellen.
Punt.

Wordt dus komma, hoe de draden wijzen maakt geen bal uit, ze kunnen overigens wel te kort zijn om dan de bougies te bereiken Rolling Eyes

ja daar kwam ik achter, toen ik net e.e.a. had afgesteld Confused
Weer kwart slag draaien, opnieuw tijdstip afstellen, alles 100 maal checken, starten en lopen!!!!!!!  banana

Hij loopt als een zonnetje. schakelen met draaiende motor gaat boterzacht, helemaal prima. alleen ik kan m niet in achteruit krijgen, wat moet ik dan afstellen? Auto is ook nog niet op de weg geweest, enkel nog in garage getest.

jippieeeee Laughing  Laughing

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 30 juni 2008 06:03 PM
  [ # 176 ]
bogaard77 schreef:

HE!! je krijgt em niet kleiner dan 0,40? Huh?

Maak eens een foto van dat punten stelsel?

en dit kwam doordat het vastje puntje iets scheef (niet haaks) stond. iets verbuigen en ik kon weer prima afstellen.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 30 juni 2008 06:04 PM
  [ # 177 ]

Harry Martens even bellen?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 30 juni 2008 06:16 PM
  [ # 178 ]
M'thijs schreef:

Hij loopt als een zonnetje. schakelen met draaiende motor gaat boterzacht, helemaal prima. alleen ik kan m niet in achteruit krijgen, wat moet ik dan afstellen? Auto is ook nog niet op de weg geweest, enkel nog in garage getest.

jippieeeee

Er lopen twee mechanismes om te schakelen naar de bak, een stang en een kabel. De kabel zit met twee moeren op spanning, een veersysteem in de bak trekt de speling eruit.
Mocht je 5-bak hebben, wil die waarschijnlijk ook niet in 5.
Beetje strakker (of losser) zal probleem wel verhelpen, kun je weer parkeren Wink

Je hebt de koeltunnel er toch nog niet opzitten Confused ?

knuffel

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 30 juni 2008 11:38 PM
  [ # 179 ]

Heb idd 5-bak. In z’n 5 gaat wel goed, da’s het vreemde. Eerst in 3 en dan direct naar achteruit werkt ook niet. Ik zal eens met die afstelling van de kabel rommelen. Heb koeltunnel er idd nog niet op. Moet ook nog motorsteun vervangen, ga ik denk ik zometeen doen.

Bedankt en vlietmansje, je weet het he, als ie weer goed is, gaat de proefrit richting Oss!

Groet’n

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 01 juli 2008 01:56 AM
  [ # 180 ]

Zo, eindelijk zit het eens mee en gaat het soepel. Motorsteun met een uurtje sleutelen vervangen en afgesteld!! Ging het maar altijd zo simpel!  Very Happy

Wolfman, als jij de jouwe gaat vervangen: zie de website van de DS club, technische artikelen. Daar staat een duidelijk stuk over het vervangen van de motorsteun. Tip: spuit een uurtje van te voren alles goed in met kruipolie, dan gaat de boel zo los.

En nu: biertje!!!

Profiel  
 
 
12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook