Heb sinds kort een DSsuper uit 1974 gekocht en de eerste problemen duiken al op
Ik ben zelf nog maar 17 dus mag eer nog niet de weg mee op, maar dat mag de pret niet drukken
Toen ik de DS ophaalde heeft de verkoper uitgelgd hoe je hem moet uitzetten want als je de sleutel weer terug draait blijft de motor gewoon doordraaien en je kunt de sleutel er ook gewoon uit halen en dan blijft de motor ook doordraaien. Hoort dit of zit er ergens een knopje waar je hem mee uitzet want als ik hem nu uit wil zetten moet ik hem in zijn 4 zetten en dan af laten slaan . Wat niet geheel de bedoelig hoort te zijn denk ik.
Alvast bedankt voor de reacties!
Proud owner of a 71’ Citroen DS
Re: Eerste problemen
DS-lover schreef:Heb sinds kort een DSsuper uit 1974 gekocht en de eerste problemen duiken al op
Ik ben zelf nog maar 17 dus mag eer nog niet de weg mee op, maar dat mag de pret niet drukken
Toen ik de DS ophaalde heeft de verkoper uitgelgd hoe je hem moet uitzetten want als je de sleutel weer terug draait blijft de motor gewoon doordraaien en je kunt de sleutel er ook gewoon uit halen en dan blijft de motor ook doordraaien. Hoort dit of zit er ergens een knopje waar je hem mee uitzet want als ik hem nu uit wil zetten moet ik hem in zijn 4 zetten en dan af laten slaan . Wat niet geheel de bedoelig hoort te zijn denk ik.
Alvast bedankt voor de reacties!
Hallo, en welkom op het forum!
Ik denk dat je contactslot gewoon defect is, dit is opzich een dure grap en neemt wel wat tijd in beslag qua demontage.
Er zit geen knop oid om de motor te starten of uit te zetten, dus mijn eerste gedachten zegt dat het contactslot kapot is.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Oke, iig bedankt voor je reactie!
Ik kan de verkoper wel opbellen om te vragen hoe je hem laat stoppen maar dat is ook zo knullig
Toen we een testrit hadden gemaakt en we waren weer terug zette hij hem volgens mij wel gewoon uit.
Wacht het even af
Proud owner of a 71’ Citroen DS
DS-lover schreef:Oke, iig bedankt voor je reactie!
Ik kan de verkoper wel opbellen om te vragen hoe je hem laat stoppen maar dat is ook zo knullig
Toen we een testrit hadden gemaakt en we waren weer terug zette hij hem volgens mij wel gewoon uit.
Wacht het even af
anders de bedrading nalopen, kan los zijn gegaan de stekkers kunnen namelijk oxideren of gewoon los gaan !
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Oke bedankt!
Dat kan ik zowieso even doen en anders alsnog de verkoper opbellen
Ik zal ook even wat foto’s posten dan kunnen jullie ook zien over wat we het hebben
Proud owner of a 71’ Citroen DS
16 maart wordt ik 18 en begin januari begin ik aan mijn theori
Proud owner of a 71’ Citroen DS
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Als je de sleutel er uit kunt trekken en de motor blijft lopen, dan blijft er dus ook spanning op de bobine staan, daar kan die niet goed tegen als de motor niet draait, lijkt me.
Afeztten zou je dan beter kunnen doen door de plus-stekker van de bobine te trekken, slaat die gegarandeerd af (zonder geweld).
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Inderdaad: auto niet op contact laten staan als de motor niet draait. Dan verbrandt je bobine.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Nee precies maar dat heb ik ook niet.
Ik laat hem afslaan en dan de sleutel er verticaal er uit.
Proud owner of a 71’ Citroen DS
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, maar ‘normaal’ loopt je motor dan door (behalve als je hem dus geforceerd stopzet). Dat doet-ie zoals Vlietmansje al zei alleen als er spanning op je bobine blijft. Meten = weten! Tot die tijd: afkoppelen!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dus het zou kunnen dat hij door blijft lopen omdat er spanning op de bobine blijft staan?
En hoe kun je dit verhelpen?
Proud owner of a 71’ Citroen DS
DS-lover schreef:Dus het zou kunnen dat hij door blijft lopen omdat er spanning op de bobine blijft staan?
En hoe kun je dit verhelpen?
als het contact uitstaat loopt de motor dan nog netjes?, zo niet kan het namelijk ook zo zijn dat er er veel ‘vuil’ bij je kop cilinerkop zit, je zou dit schoon kunnen krijgen door je luchtfilter eraf te halen en in je caburatuer en beetje re olie ein te gooien, je krijgt dan een beetje rook ontwikkeling maar dit zou het schoon moeten krijgen.
Misschien heeft iemand hier nog aanvulling op ..
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Eerst METEN!
Als je contact uit is, en de motor blijft lopen, trek je de plus van de bobine (dit is de draad die niet naar de verdeler gaat) en meet je of er 12V op staat (met contact uit dus).
Zo ja: contactslot waarschijnlijk verrot.
Citroen!
Oke top!
Dat zal ik eerst ff checken
Proud owner of a 71’ Citroen DS