Re: re
beerpeet schreef:broertje schreef:Wat is er eigelijk zo speciaal aan die Trx banden?
Verkeerde topic, broertje
Arjan Verkade schreef:Op een GTi is orgineel 185 geleverd, dan lijkt me 165 wel een behoorlijke stap terug
Die banden voor een BX zijn toch maar een paar tientjes per stuk?
Het zijn in elk geval geen TRXen die hun gewicht in goud kosten
Of wat er al een ‘aanbid de trx banden toppik’? Ik heb niet gezocht namelijk ops:
Opel: Overal Plezier En Liefe
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
O, dit had ik niet gezien, maar in mijn topic ging ‘t er ook over.
hallo
daar ben ik weer.
Nou, ik heb de bandjes eronder zitten ik kan weer rijden.
Dat kan van het lijstje af, jaahuuu.
Nu zagen we met bandenwissel dat die kant waar die retourveerpoot moet komen nog iets ontbreekt qua slang.
Wat ik nu zie is dus dit:
*Twee slangetjes naast elkaar waarvan er eentje is afgebroken op het punt waar ze bij elkaar komen.
*Een los hangend slangetje (das die veerpootretour?)
Kom ik terecht bij mijn volgende vraag… wanneer zou iemand mij kunnen helpen met mijn keuringslijstje enzo???
De veerpootretour bestaat uit 2 slangen die op 1 punt op de veerpoot samenkomen. Dat is dus allemaal 1 ding wat je ziet.
Nieuw slangetje kopen, met een nijptang (de eerst goed schoongemaakte klem NIET verbuigen) de klem losnemen, en dan de retour verwisselen en weer vastzetten.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
slszbx schreef:
Kom ik terecht bij mijn volgende vraag… wanneer zou iemand mij kunnen helpen met mijn keuringslijstje enzo???
Ik dacht dat je al wat afgesproken had?
Zoals gezegd, ik wil best helpen. PB maar eens een telnummer ofzo.
@ hilko16tzi: ja sorry, ik typte een beetje langs elkaar heen, met deze topic en pb.
En plus dat ik toch een beetje de zenuwen kreeg of het allemaal wel gaat lukken met BX.
Maar als alles doorgaat volgende week zaterdag of zondag idd.
—-
O en we hadden hier het idee dat het ook best eens de achter remschijven zouden kunnen zijn ipv voor. Zoals gezien bij de wielen wisselen….
hi
Morgen (zaterdag) krijg ik hulp met wat dingetjes van beerpeet.
superfijn!!!
Rest mij nog wat vraagjes…
1- Ik zit een beetje met die tankophanging in mijn maag (figuurlijk dan hè), is dat wel te maken??
Die beugel hangt er los bij aan een kant.
2- Het afslaan vd motor..
Eerst gebeurde dat bij koude motor, als ik aan het eind vd straat was om de hoek om te gaan sloeg het al af.
Nu lijkt het wel bij warme motor alleen. En dan ook niet eens altijd.
Een soms wel soms niet euvel zeg maar.
Hij start wel goed (bij mij dan ).
3- euh… nee nog geen nr 3…
Ik heb nog tot hooguit 11 juli.
die tankophanging heb ik gewoon gemaakt van een strip uit de profielenbak bij de bouwmarkt, ff op maat buigen, zagen en gaatjes boren en klaar is kees voor een paar euro. maar controleer eerst even de steun in je wielkast. of die nog wel aanwezig is, bij mij was die weggeroest.
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
slszbx schreef:hi
Morgen (zaterdag) krijg ik hulp met wat dingetjes van beerpeet.
superfijn!!!Rest mij nog wat vraagjes…
1- Ik zit een beetje met die tankophanging in mijn maag (figuurlijk dan hè), is dat wel te maken??
Die beugel hangt er los bij aan een kant.2- Het afslaan vd motor..
Eerst gebeurde dat bij koude motor, als ik aan het eind vd straat was om de hoek om te gaan sloeg het al af.
Nu lijkt het wel bij warme motor alleen. En dan ook niet eens altijd.
Een soms wel soms niet euvel zeg maar.
Hij start wel goed (bij mij dan ).3- euh… nee nog geen nr 3…
Ik heb nog tot hooguit 11 juli.
Dat aflsaan lijkt me een ontstekingsverhaal. Check morgen samen met Peter of de vonk goed is. Check ook eventuele slechte contacten / aansluitingen van electra. Check verder de staat van de bougies en de bougiekabels. Dat soort werk. En niet nutteloos van alles gaan vervangen…
Overigens heb je PB
Hilko16TZI schreef:
Dat aflsaan lijkt me een ontstekingsverhaal. Check morgen samen met Peter of de vonk goed is. Check ook eventuele slechte contacten / aansluitingen van electra. Check verder de staat van de bougies en de bougiekabels. Dat soort werk. En niet nutteloos van alles gaan vervangen…
Thanx, staat genoteerd op mijn todo lijstje
euh…nutteloos vervangen? nee was ik nievan plan.
Er was ook al een idee hier dat het afslaan misschien de stappenmotor kon zijn….???
Laat ook even het gasklephuis schoonmaken met een daar voor in de handel zijnde middelen, bijv carbclean of remmenreiniger oid, hierdoor willen motoren ook nog wel eens afslaan. Kost weinig en baat t niet ,schaad het niet
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat is goed nieuws!
O.a. Photobucket en Imageshack worden geblokkeerd, er wordt automatisch een link van gemaakt. Maar o.a. Flickr.com, mijnalbum.nl werkt prima als je je plaatje rechtstreeks op het forum wilt hebben.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik heb jou vanmiddag gespot Toch?
Leuke velgen heb je er nu onder
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
haha ok, dawas jij, het plaatje bij de naam.
...en yep dawas ik.
Das mijn dagelijkse route zo’n btj dus.
Leuke plakplaatjes heb jij opt autooke *gniffel*
Ja ikke ook erg blij met mijn velgen (en banden)