Gaskabel bleef vandaag hangen…...
Sentimanel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006

- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Gepost: 30 juni 2008 02:25 AM

Mijn geit had er vandaag meer zin in dan ik blijkbaar.
Toen ik na 5 min rijden vreemd vond dat mijn gas pedaal bleef steken…
effen verschieten em bleef gaan hehe.
Conclusie kabel blijft in midden van gaas steken want aan carburateur en aan padeel is alles ok.
Slijtage nieuwe kabel?

Nu mijn vraag is waar kan ik een NIEUWE asap krijgen ?
Regio West Vlaanderen

ICCCR UK 2012 Here we come!! 

Profiel  
 
Ome Ko
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 01-06-2008

Gepost: 30 juni 2008 03:56 AM
  [ # 1 ]

Gooi wat olie in je nieuwe kabeltje en pas op voor knikken.
Als je een kabelbindertje rechtsboven aan je rooster boutje vastmaakt kun je de veerspanning in de veer die die je gas terugtrekt aanpassen. Hij blijft nog al eens hangen; met name als je per ongeluk op 95 benzine rijdt wegens de hogere verbrandingstemperatuur.

Profiel  
 
Sentimanel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006

- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Gepost: 30 juni 2008 11:47 AM
  [ # 2 ]

Vertel verschil van benzine wist ik niet, toch niet wat verbrandingtemp. betreft?
Inderdaad 95benzine in tank nu…

ICCCR UK 2012 Here we come!! 

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 30 juni 2008 03:31 PM
  [ # 3 ]

inderdaad interessant, mijn eendje loopt (en heeft altijd al gelopen) op 95. nooit problemen mee gehad

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Ome Ko
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 01-06-2008

Gepost: 30 juni 2008 04:28 PM
  [ # 4 ]

Euro heeft een hogere verbrandingstemperatuur waardoor bij mij de klep bleef hangen. Dat gebeurde overigens ook in bergachtig terrein bij warm weer.
Is wel carburateur/motor-specifiek; met andere motorblokken had ik dat probleem niet.
Ik zeg niet dat het de oorzaak is maar het kan er mee te maken hebben; als je 10 experts vraag krijg je 10 verschillende antwoorden, doorgaans.

Profiel  
 
dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 30 juni 2008 11:00 PM
  [ # 5 ]
Michelangelo schreef:

inderdaad interessant, mijn eendje loopt (en heeft altijd al gelopen) op 95. nooit problemen mee gehad

misschien wat verlies aan compressie in de loop der tijd? ik moet ook zeggen dat ie van mij de ene keer wel en de andere keer geen last heeft van 95. waar mijnes wel altijd op pingelt is shell v-power. laatst vanwege mn v-power boycot en de prijs, gewone 95 getankt bij de hell en geen centje last. blijven rare auto’s…

Profiel  
 
Sentimanel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006

- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Gepost: 01 juli 2008 01:27 AM
  [ # 6 ]

vreeemd, vanavond nieuw gaskabel gestoken wat blijkt dit was niet echt nodig want probleem blijft.
Gaskabel is nu wel veel soepeler dus dit is mooi meegenomen…

Geit draait enorm onregelmatig en valt uit niks te regelen aan carburator
ook… en nog steeds wnr ik rij blijf em gass geven in 2-3de dan valt em uit.
Carburator of elektr onsteking stuk is…?
(geit rij pas 2-3 weken heb ruilmotor gestoken en elektronish onsteking heb ik niet geregeld zoals het moet met pen maar ze heeft toch prachtig gereden tot dit probleem uitkwam)
alsof ze compleet ontregeld is.

ICCCR UK 2012 Here we come!! 

Profiel  
 
Sentimanel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006

- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Gepost: 03 juli 2008 01:23 AM
  [ # 7 ]

mag slotje op, probleem opgelost
ander carbu gestoken
probleem was klep die open bleef staan…
slijtage?

ICCCR UK 2012 Here we come!! 

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 28 oktober 2008 04:42 PM
  [ # 8 ]

Het lijkt me weinig met de brandstof te maken.
Ik rij met mijn eend op 91 of 95, en heb het probleem van een hangende gaskabel een jaar of 3-4 terug ook gehad.
Ik heb alle scharnierpunten aan de buitenzijde van de carburateur ingevet met temperatuurbestendig vet. (Een vervanger van kopervet),
Een goedkopere oplossing dan een carburateur wisselen.

En het gas is sindsdien nooit meer blijven hangen !!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 oktober 2008 06:45 PM
  [ # 9 ]
Sentimanel schreef:

mag slotje op, probleem opgelost

done

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook