2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
HD pomp vervangen door cx exemplaar
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 juli 2008 12:33 AM
  [ # 16 ]
R-3000 schreef:

is ook wel mijn bedoeling,
ga er van de zomer mee weg en twee snaren voelt toch wat veiliger tijdens al de kilometers, weet ook nie of deze ook opgerekt is.

is het alleen te doen zonder de radiateur eruit te halen?
heb dat dit jaar al twee keer moeten doen, en niet echt zin in weer een keer.

Radiateur kan blijven zitten, de fan zit met 4 parkers vast, een voor een losmaken en de fan in de kap laten liggen.

knuffel

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 01 juli 2008 12:42 AM
  [ # 17 ]

Ja, inderdaad Rob….stupid nog simpeler en komt op hetzelfde neer: de radiateur hoeft er niet uit!  dance

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 juli 2008 01:04 AM
  [ # 18 ]

Het standaard advies is altijd twee dezelfde riemen, maar in de praktijk zit er altijd verschil in de lengte, maar ook in de omloop van de beide “poelie-wegen”.
Zou beide manieren om de snaren te plaatsen even uittesten en kiezen voor de optie dat beide snaren ongeveer even strak te spannen zijn.
Na verloop van tijd wordt de strakste snaar losser en gaat de lossere meer meedoen. Naspannen: voorzichtig mee zijn, idem als je gebruikte zou monteren!

knuffel

Profiel  
 
robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 08-07-2007

Gepost: 01 juli 2008 09:12 AM
  [ # 19 ]

965 of 970 x 10 voor de waterpomp/dynamo snaren,
800 x 10 voor de HD-pomp snaren,
600 x 10 voor de centrifugaalregelaar snaar.

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 07 december 2008 11:02 PM
  [ # 20 ]

Hoi,

Het hydrauliek systeem van mijn DS kan ook verbeterd worden, nu springt de pomp na 5 sec al bij voor 3 sec. Dit zelfs al als de auto stil staat. Maar nu vraag ik mij af: die CX pomp past dus zonder aanpassingen op een DS. Is de pomp dan ook inwendig gelijk of heeft de CX pomp een hogere opbrengst of verbeterde kleppen o.i.d?

Groet,

Mathieu

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 08 december 2008 10:54 AM
  [ # 21 ]

De pomp past zonder aanpassingen, zoals hierboven beschreven. Wel uitlijnen met een ring en de leidingen los/vast monteren voordat je pomp vastspant. Verschil: de opbrengst is hoger. Eerst kwam mijn DS eerst achter, dan voor omhoog. Nu met de CX-pomp voor en achter gelijktijdig. Ook kan ik nu stilstaand bekrachtigd sturen. Verder heeft de CX-pomp een beter afdichting bij de pomp-as.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 december 2008 10:55 AM
  [ # 22 ]

Dat vaak aanslaan hoeft niet aan je pomp te liggen. Meestal niet eigenlijk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 08 december 2008 11:32 AM
  [ # 23 ]

Hoi Bogaard,

Ik ga er ook niet van uit dat het probleem veroorzaakt wordt door de pomp, maar als ik toch onderdelen vervangen/repareren moet kan ik ook meteen de pomp vervangen door een CX pomp als deze betere prestaties leverd. Als er verder geen verschil in de pompen zit laat ik gewoon de oude zitten.

Groet,

Mathieu

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 december 2008 11:39 AM
  [ # 24 ]

Een cx pomp :

- heeft een grotere opbrengst
- heeft een veel beter lager met betere afdichting
- is veel goedkoper te krijgen
- is een stukkie stiller…

En ook nog eens snel te monteren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 december 2008 12:39 PM
  [ # 25 ]

moet het dan een pomp van een CX type I of II zijn ??? diesel of benzine ??? of zijn die pompen bij een CX allemaal gelijk aan een die van een DS ??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 december 2008 12:55 PM
  [ # 26 ]
citroen23 schreef:

moet het dan een pomp van een CX type I of II zijn ??? diesel of benzine ??? of zijn die pompen bij een CX allemaal gelijk aan een die van een DS ??

Geen enkele pomp is ” gelijk” aan die van de Ds. Je moet het eerder zien als “te gebruiken”.

Je hebt een pomp nodig van een Cx met 2 liter of 2,2 liter motor, of van een 2400/2500 benz-diesel ZONDER originele airco.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 08 december 2008 01:15 PM
  [ # 27 ]

Ik heb “wel eens gehoord” dat een BX pomp ook zo op een DS past??
Of is dat bullshit?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 december 2008 01:16 PM
  [ # 28 ]
CLL Martin schreef:

Ik heb “wel eens gehoord” dat een BX pomp ook zo op een DS past??
Of is dat bullshit?

Een BX diesel pomp, oud model dat nog op de bak, zit zou wel kunnen passen maar ik heb het nooit gedaan…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2975
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 december 2008 07:16 PM
  [ # 29 ]
CLL Martin schreef:

Ik heb “wel eens gehoord” dat een BX pomp ook zo op een DS past??
Of is dat bullshit?

Klopt, ik rij met een BX pomp rond in mijn DS break

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 11 december 2008 02:12 PM
  [ # 30 ]
Egbert schreef:
CLL Martin schreef:

Ik heb “wel eens gehoord” dat een BX pomp ook zo op een DS past??
Of is dat bullshit?

Klopt, ik rij met een BX pomp rond in mijn DS break

Nog speciale aanpassingen nodig? foto’s? Interessant!

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook