Hallo,
Ik heb gisteren een Visa 14S op sloperij Autosloperij H. van den Berg (Meentweg, Eemnes, 035-5383757) tegen!!!
Ik heb gehoord dat er hier nog maar 3 van in Nederland bestaan…?
De auto zal waarschijnlijk binnenkort door de pers gaan, maar er zijn ongetwijfeld nog wel onderdelen af te halen.
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX
ik heb ‘m inmiddels al uitgedeukt kreeg er nog een setje velgen bij
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Das knap in 33 minuten. (zie forumtijden)
Test
Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Jou reactie deed er langer over, ja!!!
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
LOL
Test
Ja, die zijn zo beperkt van oplage, dat ze er geen type plaatje voor gemaakt hebben, maar een stagaire een spuitbus hebben gegeven
Test
Totaal aantal Berichten: 28
- XM v6
- ID/DS D super
- C2 VTR
citroen23 schreef:ik heb ‘m inmiddels al uitgedeukt kreeg er nog een setje velgen bij
OK, ut is al langer geleden dit bericht, tog wil ik reageren. Heb ju die 14s nog? en wat voor een is die Visa ernaast?
graag reactie hirover
een citrofiel heeft twee strepen voor!
Dat is toevallig!
Dat is mijn 14s, Wat zou je er over willen weten?
Oh ja die ernaast is een visa gt spirit (chrono zonder stickers)
- XM v6
- ID/DS D super
- C2 VTR
sandermiddendorp schreef:Dat is toevallig!
Dat is mijn 14s, Wat zou je er over willen weten?
Oh ja die ernaast is een visa gt spirit (chrono zonder stickers)
Kijk eens op atmzxmarkt.nl, daar is wellicht volgend jaar een Visa thema, met een ander type Citroen. Ik ben de webmaster en tevens hfd. organisator. Zelf heb ik ook een Visa 14 S maar wel een echte: met zijskirts en spoilers v+a dus jij hebt eenvroege, dwz zondr skirts. De laatste serie van ca. 10 stuks werden ze aan de straatstenen niet kwijt temeer daar er de AX reeds op de markt was. Zohebben ze de laatste 14essen maar met de overgebleven spullen van de chrono’s voorzien om die toch maar aan de man te brengen. Nu het volgende: Wij, enkele Visagisten uit de grensstreek Kerkrade-Aken gaan met de Visa naar Nehren (bij Cochem aan de Moezel) naar de meeting VISAMI en gaan de verjaardag vieren van 30 jaar Visa op de camping aldaar (eiland in de Moezel) Ik denk dat je misschien ook wel zin hebt om met je één van de vier 14essen te komen. Het begint op vrijdag de 11e, tot zondagavond. Maar wij komen pas zaterdag. Dus je bent vrij om ook te komen (vijf euro per nacht incl. tent en Visa). Lollol en nog eens lol toch?
Groet chevron, alias Frans Podbregar Kerkrade. De Visa heeft nu inmiddels 9 jaar stil gestaan, en nu loopt ie weer !!!!
“Zelf heb ik ook een Visa 14 S maar wel een echte: met zijskirts en spoilers v+a dus jij hebt eenvroege, dwz zondr skirts. De laatste serie van ca. 10 stuks werden ze aan de straatstenen niet kwijt temeer daar er de AX reeds op de markt was. Zohebben ze de laatste 14essen maar met de overgebleven spullen van de chrono’s voorzien om die toch maar aan de man te brengen.”
Hier heb ik nog nooit van gehoord!? Wie kan dit bevestigen?
Ik heb zelf (eens) een 14s omgebouwd met chrono spullen, maar dit is niet zomaar een klusje. De achterste binnenschermen zijn n.l. breeder bij een chrono. Om het toch professioneel passend te maken moet je flink slijpen, lassen en spuiten. Kokerbalken inkorten, voorbumper verzagen,
Voorschermen uitzagen (ook weer spuiten?) Economisch lijkt het mij niet zo handig.
Komt nog bij….chrono’s en spirit’s waren toen ook niet bijster populair, waarom van een incourante auto, een…......... incourante auto maken?
IK zou verrast zijn als iemand mijn ongelijk kan bewijzen (ofzo).
Ik zat nog even na te denken:
Ax is toch vanaf 1987…..en de(meeste) 14s van 1985.
Dan zou jou 14s van 1987 of jonger moeten zijn, is dat zo?
Er is mij wel een chrono verhaal bekend, waar er 330 van wit zouden zijn gemaakt. (gt spirit 330)
Allez France
- XM v6
- ID/DS D super
- C2 VTR
Re: Visa 14S
efse schreef:Helemaal met jou verhaal eens Ben.
De 14S is nooit geleverd met zijskirts enz.
Ook niet in Frankrijk waar hij Challenger werd genoemd.
Dus dit verhaal klopt ook volgens mij niet.Ik kan jullie echter vertellen dat ut wel zo is, mijn Visa 14 S heeft org zijskirts en er is niks aan verbouwd. Kom gerust kijken in Kerkrade op de A t/m ZX markt (28 sept 2008) te Rolduc zal ik hem tonen. Alleen, en dat is jammer, toen ik hem kocht in 1999 miste hij op de voorspuiler (links) het kapje waar de mistlamp moet inzitten. Rechts is die wel aanwezig met lamp en zwart kapje. Ik zou hem wel graag compleet willen maken. Ik ga namelijk naar Nehren, daar is 30 jaar Visa treff (op een eiland in de Moezel is een Camping). Die Visa stond bij mij van de aankoop data achterom (onder zijl) Maar nadat enkel liefhebbers van dit type hem even onderhanden genomen hadden liep ie weer na 9 jaren sluimerslaap!
Hebben jullie misschien nog zo iets liggen? Ik wil het graag overnemen.Greetings
Spannend,ik was ook al verbaasd,ik ben van plan via Nehren naar frankrijk te gaan weliswaar zonder de visa,maar de 14s wil ik wel eens zien
Zal ik m maar fotograferen,efse
Nou mannen,
Het lijkt mij tijd voor een weddenschapje, wat zetten we in?????
ALS we dat met de kentekens doen, weten we in elk geval van welk jaar de “ver-chrono-de” 14s is. hahahahaha!
Alle gekheid bij elkaar, zo’n 14s met verbreeding is best een leuke visa.
Ik heb met die van mij toen ongelofelijk veel plezier gehad.
Zelfs een weekje mee op de Nordschleife gereden (voor mij was dat vakantie, voor de visa niet)
Ik hoop dat het Limburgse eigenaar er ook zo veel plezier van krijgt.
En als het verhaal dan toch waar mocht zijn, denk het niet, heeft hij wat aparts onder zijn billen.
Allez France
- XM v6
- ID/DS D super
- C2 VTR
ollie schreef:Spannend,ik was ook al verbaasd,ik ben van plan via Nehren naar frankrijk te gaan weliswaar zonder de visa,maar de 14s wil ik wel eens zien
Zal ik m maar fotograferen,efse
Ik wil geen foto vooraf sturen, kom lekker naar Nehren, ik heb een echte zeldzaamheid onder mijn billen hoor. Kijk eens in het Visa-register van Harry Prins, de mijne heeft net zo’n chassisnr !!!! als die 3 die Harry in zijn lijst heeft. Alleen de 4 cijfers achter (is dat de code) zijn anders immers is dit de identiteit van elk exemplaar. Wat een gelukspiemal die ik ben toch? Een Limbo kan ook eens gelijk hebben. How how how.
De foto’s van de 14S staan er weer op, i.p.v. de linkjes die er stonden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik hou er over op…...........
Allez France