3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
DS 23 injectie ombouwen naar gas, maar hoe?
DS technique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 24-04-2008

Gepost: 25 juni 2008 10:21 PM
  [ # 31 ]

Tja, heb nog geen haas tmet ombouwen.
Zomervakantie naar Frankrijk gewoon op euro 95 rondtouren. Loopt ie ook prima op.

Zelf gasinbouwen zie ik op dit moment nog niet zitten.

Alternatieven op de Van Orsouw zijn natuurlijk altijd het vergelijken waard (ADRESSEN???).

Tot nu toe heb ik nog maar 1 “negatiefe” ervaring meegekregen via dit Forum.

Misschien is een ombouw met 123 ignition eerst nog het proberen waard en de rest van dit jaar nadenken over een geschikte (en betaalbare) gasinstallatie. En dan in 2009 ombouwen maar.

Nu eerst nog nieuwe startmotor inbouwen, die is gister overleden….

Er gaat niets boven…...

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 juni 2008 10:23 PM
  [ # 32 ]
DS technique schreef:

Alternatieven op de Van Orsouw zijn natuurlijk altijd het vergelijken waard (ADRESSEN???).

- autotechniek Hoorn, erg veel ds ervaring, niet super goedkoop, wel goed!
- Revanti LPG, ook in Eindhoven, heeft mijn bmw gedaan. zeer goed.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 25 juni 2008 11:48 PM
  [ # 33 ]

Revanti…heb ik een offerte laten maken voor mijn ID19B met Solex34PBIC3.
Kwam op 950 euro all-in. Voorlopig mooi de goedkoopste. Ik denk dat ik daar verzeild raak na de vakantie.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 juni 2008 11:49 PM
  [ # 34 ]
GW-tje schreef:

Revanti…heb ik een offerte laten maken voor mijn ID19B met Solex34PBIC3.
Kwam op 950 euro all-in. Voorlopig mooi de goedkoopste. Ik denk dat ik daar verzeild raak na de vakantie.

Aardige vent, super service, goede inbouw. Mijn auto rijdt er goed op!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 juni 2008 11:57 AM
  [ # 35 ]

Als je toch van plan bent LPG te laten inbouwen, waarom dan niet voor de vakantie? Dan begin je al meteen met terugverdienen.  Idea

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 26 juni 2008 01:17 PM
  [ # 36 ]

We gaan dit jaar nog met de Xantia op vakantie. Ik ken de D nog niet door en door en heb nog niet alle cruciale componenten zelf onder handen gehad. Tot die tijd gaat ze nog niet te ver weg. Ik moet zeggen tot nog toe is ze heel erg betrouwbaar gebleken, maar ze krijgt nog een jaartje extra om zich te bewijzen….....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 26 juni 2008 03:37 PM
  [ # 37 ]

Carbalt in Amsterdam; rond de 1000 euro compleet

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 26 juni 2008 04:44 PM
  [ # 38 ]
camemBert schreef:

Carbalt in Amsterdam; rond de 1000 euro compleet

precies 900 excl was het ..

Profiel  
 
DS technique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 24-04-2008

Gepost: 26 juni 2008 08:52 PM
  [ # 39 ]

tja als dat ff kan, inbouwen voor de vakantie.

Dan loont het zeker de moeite, alleen zal ik dan nog wel een bedrijf bereid moeten vinden welke de installatie netjes en betrouwbaar kan inbouwen binnen 2 werkweken.

zodat ik eerst nog rustig paar dagen in Nederland kan rondtouren en niet meteen de franse wegenwacht van alles moet gaan uitleggen Rolling Eyes

Vakantie staat gepland om circa 3500 kilometer te gaan rijden door oost Frankrijk. Dat zijn aardig wat tankbeurten. Exclamation

Wil dan ook maximale voorkomen om geen backfires en andere verassingen te krijgen.

TIPS hiervoor anybody Idea

Er gaat niets boven…...

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2008 11:54 AM
  [ # 40 ]

Niet zo miepen. Inbouwen en gaan! er is echt niks aan de hand als je een benzine startende i.e. hebt op LPG. geen enkel probleem.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2008 11:54 AM
  [ # 41 ]

En koop een frankrijk nippel en een boekje waar de gastanks zijn.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DS technique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 24-04-2008

Gepost: 01 juli 2008 12:05 AM
  [ # 42 ]

Grappig,

contact gehad met REVANTI LPG, zij melden mij dat ze geen installaties in dit type auto inbouwen.

Opzoek dus maar naar een ander adresje.

zag dat er inmiddels al een ander onderwerp is gestart over gasinjectie.

Misschien is zo’n G3 installatie toe te passen?

Wel interessant gasinjectie op een DS.

Er gaat niets boven…...

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2008 12:09 AM
  [ # 43 ]
DS technique schreef:

Grappig,

contact gehad met REVANTI LPG, zij melden mij dat ze geen installaties in dit type auto inbouwen.

Opzoek dus maar naar een ander adresje.

zag dat er inmiddels al een ander onderwerp is gestart over gasinjectie.

Misschien is zo’n G3 installatie toe te passen?

Wel interessant gasinjectie op een DS.

Ja. Duur, ingewikkeld en draagt weinig bij. Of je moet willen rammen met je DS…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2008 12:09 PM
  [ # 44 ]

Even voor Collin:

De gewone liefhebber wil in zn ds i.e. gewoon een beetje 120 op LPG rijden. Elke conventionele installatie voldoet. De i.e. Djet zelf liep/loopt ook dan weer rijk, dan weer arm. De DS motor vindt dat prima.

Je gaat daarom geen 3000 plus eu uitgeven voor LPI.

Ja. het gas injectie systeem is beter. en ja de motor zal mooier lopen. De vraag is alleen , is het het werk waard. De gemiddelde DS rijder vindt “origineel” erg belangrijk. Er is al een zwakte bod gedaan met LPG inbouw maar men wil geen extra dradenboel enz enz.

Vandaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 juli 2008 04:01 PM
  [ # 45 ]
Bozzma schreef:

Zó bouw je een CX (en ook DS) op LPG:

http://nl.youtube.com/watch?v=7QiJr60KgtQ

Deze CX liep op een OMVL verdamper + mengstuk, maar de eigenaar was de backfires en uitvallen van de installatie zo spuugzat dat ze met plezier wat extra geld heeft neergeteld voor een goed systeem.

En op eenzelfde manier kan het ook op een DS.
Deze DS loopt op aangepaste benzine inspuiting, maar dit is ook met LPG injectoren goed te doen:

http://nl.youtube.com/watch?v=RrSQVnVVGl4

Het verdeler ontstekingssysteem is vervangen door een DIS systeem zoals ook bij moderne auto’s is toegepast.

Wel leuk overigens: de man uit het noorden had een G3 installatie willen inbouwen, maar dit was hem nooit gelukt door het analoge inspuitsysteem. De man uit het zuiden gaat je hoogst ongelukkig maken..

Hoezo ongelukkig maken?
Ik rij met mijn 21IE al 5 jaar naar volle tevredenheid met een installatie van van Orsouw. Heen en terug naar Normandie 1:9 (bij 110 km/h). Start op benzine en schakelt automatisch over op gas.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook