90 van de 224
« Eerste  < Vorige 88 89 90 91 92 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 28 juni 2008 03:00 PM
  [ # 1336 ]

Geen idee wie dat is, maar ik rij er heel vaak langs in Beverwijk. Blauwe en rode serie 2 GTi en een tijdje geleden dus ook (deze?) Turbo overgangsmodel. Wie weet heeft-ie nog een SM in de garage staan.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 juni 2008 06:16 PM
  [ # 1337 ]

Goed op vrijdag en gisteren weer wat geklooid met de VEMS. Beugeltje geklust en toen weer omgeklust toen ik er achter kwam dat een XM/BX sensor ook gewoon VR is. Wieltje versie 2 is door Rene bij me gedropt gisteren die rondjes aan het rijden was in de picrasso met de vrouwe en kids ofzo Wink.

Na inwinnen van advies bij DP engineering, vems.co.uk en irc heb ik nu een config van een werkende 36-1 setup, dus die ga ik even proberen, en ik ga de kabel naar de sensor nog beter wapenen, dan moet het aardig gaan werken. De beugel zal nog een beetje gesteld moeten worden om de XM sensor er netjes voor te krijgen,

Dan ga ik maar even de rest van de kabelboom afmaken. De nieuwe TPS ligt klaar bij DP engineering, dus die komt er gauw aan, dan wil ik eigenlijk nog even een downpipe van een M25/667 hebben, want daar kan de lambda sonde als het goed is zo ingedraaid worden. Dan nog een gaatje in het uitlaatspruitsuk voor de turbo voor de EGT sensor, en de wastegate actuator monteren.

Als dat allemaal werkt, dan gaan we tunen… ik hoop dat het allemaal werkt voordat ik op vakantie ga, het lijkt me erg fijn om VEMSend naar de ICCCR gaan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 juni 2008 09:03 PM
  [ # 1338 ]

Met het v2 wieltje en een XM VR sensor is het net gelukt om signaal te krijgen! Dus, dat is mooi nieuws. Dan kunnen de rest van de stappen ondernomen gaan worden. Enige lastige is, de fabrieksstartmotor draait de motor niet snel genoeg rond om het signaal te genereren. Dus er moet een snellere startmotor op, een ouder type CX startmotor dus, die draaien harder rond.

Ik ga nu maar even verder klussen aan de kabelboom denk ik,, want de eerste keer lopen is nu eindelijk in zicht. Ik ga nog wel even een mantel om de BDP sensor kabel maken, wie weet dat beter afscherming kan helpen met het signaal leesbaar maken op lagere toerentallen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 juni 2008 09:09 PM
  [ # 1339 ]

Het wieltje me heeeel veel ontwikkelling er in…

Wieltje
Wieltje bij draaiende motor

Heel misschien nog een versie 3 met nog langere tanden, wellicht dat het signaal dan leesbaar wordt bij lagere toerentallen…

De knutselopstelling van vandaag

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juni 2008 09:49 PM
  [ # 1340 ]

Leuk zo’n opstelling Wink

Maaruh, sinds wanneer is je double chevron zwart? Wink Rolling Eyes

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juni 2008 09:51 PM
  [ # 1341 ]
sans-pareil schreef:

De knutselopstelling van vandaag

Hoe is de relatie met jouw buren Evert-Jan? Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 juni 2008 11:13 PM
  [ # 1342 ]

De double chevron is zwart sinds ik de grill een keertje heb gespoten. Ga op een gegeven moment de strips op de bumpers ook zwart maken denk ik. Alles zwart. Zwart is cool.

Vandaag ging het wel goed met de buren Wink. Ik knutsel niet zo vaak in de straat, af en toe maar, meestal doe ik ‘t bij vdl of de garage van m’n ouders, maar VEMSen is relatief schoon werk, alleen de motor moet vrij veel draaien.

Maar goed, op zich zijn er nu weinig beperkingen tot het draaiend krijgen op de VEMS. Ik ga eerst even alle sensor inputs afmaken, en ik moet even een tijdelijke montageplek voor de VEMS verzinnen, want ik wil eigenlijk ook gewoon wel weten hoe goed de oude opstelling eigenlijk is. Dus, tijd voor de EGT en de WBO2 sensoren, en even uitzoeken welke olie temp en welke watertemp is van de sensoren in de kop, de klopsensor is vrij makkelijk te herkennen.

Is er nog iemand die een M25/667 downpipeje heeft slingeren toevallig? Dat scheelt een prima M25/666 downpipe van gaten voorzien. En ik ga even verzinnen hoe ik een gat ga boren in het inlaat spruitstuk voor de turbo zonder dat ik schilvertjes in the turbo krijg… hmmm…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juni 2008 11:36 PM
  [ # 1343 ]

Kun je geen down-pipe van een turbo mét kat en lambda sensor scoren?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juni 2008 11:37 PM
  [ # 1344 ]
sans-pareil schreef:

De double chevron is zwart sinds ik de grill een keertje heb gespoten. Ga op een gegeven moment de strips op de bumpers ook zwart maken denk ik. Alles zwart. Zwart is cool.

En ik ga even verzinnen hoe ik een gat ga boren in het inlaat spruitstuk voor de turbo zonder dat ik schilvertjes in the turbo krijg… hmmm…

Dat zat ik ook al te denken van die strips, bij een BX zijn ze bijvoorbeeld ook zwart. Dat staat op een zwarte BX ook erg goed Wink

Tja.. Ben bang dat dat demonteren wordt Rolling Eyes

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juni 2008 11:38 PM
  [ # 1345 ]
waterman771 schreef:

Kun je geen down-pipe van een turbo mét kat en lambda sensor scoren?

Dat is de M25/667 motor Wink

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 01 juli 2008 03:21 PM
  [ # 1346 ]
sans-pareil schreef:

Alles zwart. Zwart is cool.

Huhuh, huhuh, cool… Cool

 


waar is die headbangsmilie gebleven…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 juli 2008 03:33 PM
  [ # 1347 ]
Arjan Verkade schreef:
waterman771 schreef:

Kun je geen down-pipe van een turbo mét kat en lambda sensor scoren?

Dat is de M25/667 motor Wink

Dus?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 juli 2008 03:34 PM
  [ # 1348 ]

Ja dat wil ik wel, maar ik kan op het moment niet zo’n pijp vinden. Tenzij ik die van Arjan z’n auto haal als hij even niet oplet…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 01 juli 2008 04:17 PM
  [ # 1349 ]
sans-pareil schreef:

Ja dat wil ik wel, maar ik kan op het moment niet zo’n pijp vinden. Tenzij ik die van Arjan z’n auto haal als hij even niet oplet…

dan stuur je Arjan toch 2 bioscoop kaartjes voor een film bij je in de buurt namens de plaatselijke winkeliersvereniging Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juli 2008 10:25 PM
  [ # 1350 ]

Ik heb het vermoeden dat die bij mij dicht gelast is Rolling Eyes
Geen idee of je er dan nog wat aan heb?

Profiel  
 
 
90 van de 224
« Eerste  < Vorige 88 89 90 91 92 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook