Verschil remcilinders met en zonder losse remdrukregelaar?
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6319

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 juli 2008 02:33 AM

Heren, Dames,
ik heb een 3-deurs AX uit 1990 zonder losse remdrukregelaar.

Nu heb ik een complete revisieset voor de achterremmen gehaald, maar ik twijfel of het wel de goede set is. Kun je aan de remcilinders zien of het cilinders met of zonder ingebouwde remdrukregelaar zijn?

Groet,

L

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 juli 2008 12:18 AM
  [ # 1 ]

Dag Lucas,

de remcylinders zijn hetzelfde, op de draad van de aansluitingsnippel na…
Je zult dus het achterste stukje (koperen) remleiding moeten meevervangen.
Kost geen drol, maar geeft wel wat extra werk.
Draai de wartel los op de koppeling waar de remslang weer overgaat in een remleiding (op het draaipunt van de torsie-/achteras).
Zet een griptang op de remleiding, dan loopt de rest niet leeg.
Of vervang meteen de remvloeistof helemaal, wordt vaak vergeten dat dat eens in de vijf á zeven jaar moet…...eigenlijk.

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 02 juli 2008 01:45 AM
  [ # 2 ]

Beste Pascal,
de remleidingen naar achteren heb ik een jaar geleden vernieuwd dus die zou ik graag laten zitten. Kun je het verschil in de aansluiting meer in detail beschrijven? Heb je wellicht een foto?

Groet,

L

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 juli 2008 11:49 AM
  [ # 3 ]

Een foto heb ik niet, maar ik weet uit eigen ervaring van toen ik mijn achterremmen moest ‘doen’, dat de aansluitnippel voor de remcylindertjes anders is dan degene die op de serie I geleverd is.
Ook ik kocht toen een complete set (remschoenen (voorgemonteerd) en twee cylindertjes in een set) en had hetzelfde probleem.
Nogmaals; de aanpassing is minimaal en je zult dus een andere nippel op de remleiding moeten plaatsen, en dus een ander stukje remleiding monteren.

Maar misschien heb je gelukt, en heeft Cit het gaandeweg de serie I al aangepast waardoor de remcylinders meteen in jouw remsysteem kunnen worden geïntegreerd (zoals dat mooi heet).
Er zit natuurlijk wèl ruim 3 jaar tussen jouw AX en mijn ‘Pino’...

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 367

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 04 juli 2008 03:28 AM
  [ # 4 ]

Beste Lucas,

Volgens mij moet jij deze hebben: link foto
Foto is van mijn vorige AX, een type 1 uit ‘91.
(De foto is trouwens van de oude remcilinder die dus lek was)

Het is voor mij ook al weer drie jaar geleden dat ik dit klusje deed, helemaal precies weet ik het ook niet meer. Maar mij stelde ze jouw vraag toen ik aan de balie stond om nieuwe te kopen. De verkoper had beide soorten op de toonbank gelegd, toen konden we het verschil wel zien.
Trek anders je trommel even open.

Groet, Rogier

Profiel  

Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 367

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 08 juli 2008 12:59 AM
  [ # 5 ]

Zit ik voor een andere AX iets op te zoeken kom ik mooie kleurenfoto’s tegen van de verschillende remcilinders met beschrijving:

link hbase.nl
Mooie kleurenfoto’s bij de remkits.

Let op! dit is gezocht op een AX uit ‘94.
Puur ter illustratie dus Wink

Groet, Rogier

Profiel  

Lucas Unger
Administrator

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 08 juli 2008 01:16 AM
  [ # 6 ]

Je link werkt bij mij niet, maar ik heb de plaatjes toch kunnen vinden. Met ingebouwde remdrukregelaar heeft duidelijk een asymetrisch gat. Als het zo nog even stopt met regenen ga ik nog even kijken wat er in de doos zit.

Groet,

L

Profiel  

Lucas Unger
Administrator

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 08 juli 2008 02:53 AM
  [ # 7 ]

In de doos zit het verkeerde. Ik ga de set even ruilen, de remslangetjes die ik mee had zijn wel de goede.

Groet,

L

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook