![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Nu blijft de binnenkant van je spruitstuk wel schoon maar komt de smurrie aan de buitenkant terecht.
Eveneens ben ik tevens ook.
voor APK is het geen probleem, en met zo’n filtertje word het echt niet ranzig aan de buitenkant, daarom zit het filter daar
en 1 keer in de zoveel tijd spoel ik het filter even goed uit en kunnen we er weer tegen aan voor een poos
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/114331537249bd3f5d15489.gif)
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
In het begin van je topic heb je het over het met teflon inspuiten van de veerpoten, zou dit ook met wit spuitvet kunnen?
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
als je keramiekvet bedoelt niet. dat moet je absoluut niet gebruiken. Dat vormt later een dikke koek.
Gewoon een busje teflon-spray van Innotec, of ander merk, erin spuiten en veert weer als nieuw
Ik heb wel keramiekvet gebruikt voor andere delen van bv de remmerij en versnellingsbak. Achteraf ben ik er niet zo blij mee, tegenwoordig gebruik ik op remmen ook geen vet meer, krijg je meer narigheid van dan dat het werkt ben ik achter gekomen.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
nou, we gaan weer verder, een of andere gek vond het leuk om wasmiddel over mijn auto heen te gooien, en een dikke kras over de linker zijkant te maken. nou is dat wasmiddel niet zo’n probleem, das er zo afgespoten, maar die kras is wat minder. gelukkig zitten er 5 dikke lagen blanke lak op, is knoepert hard en is de kras er niet doorheen. dus das nog redelijk snel te verhelpen zonder de hele zijkant te moeten spritsen.
Gelukkig heeft de persoon die dit op zijn geweten heeft niet de pech gehad dat ik het gezien heb, dan had hij kunnen rennen voor zijn leven.
foto’s komen een dezer dagen, moet nog allemaal online gezet worden. er volgt snel een update dus.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7766.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat is zeker balen !
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Wat een flikker zeg!
Dat is bij mij ook eens gebeurt, altijd wanneer je net niet staat te kijken….
Ik zou graag eens mijn LPG+benzinetank leegrijden terwijl zo’n hansworst aan mijn trekhaak loopt te bengelen die ik even daarvoor rectaal heb toegediend
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wat een “leuke” grap, die persoon voelt zich nu zeker heel stoer!
Echt belachelijk!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10102.jpg)
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 23-02-2008
- Xantia 1.8i 16v
Vast één of andere trieste mislukkeling die zelf geen BX kan betalen.
dat soort mensen !!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
de zijkant word alsnog gespoten. ondanks het feit dat de kras er niet doorheen zit, blijf je wel de plek zien. dus daar gaat nog maar een keer de spuit over.
Overigens vandaag 2 nieuwe draagarmpjes achter gescoort, die worden er maandag onder gezet. Zijn die ook weer APK waardig
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Nou, we hebben sinds vrijdag weer wat minder goed nieuws.
Sinds vorige week loopt de auto zeer beroerd.
Na een compressie test te hebben gedaan, kwamen we tot een minder positieve conclusie.
3 cilinders hebben te weinig compressie.
Vanaf distributie zijde :
Cilinder 1 : 7 en een half bar.
Cilinder 2 : 8 en een half bar.
Cilinder 3 : 8 en een half bar.
Cilinder 4 : 12 en een half bar.
Motor is tijdens koude start erg aan het hobbelen dan ook, en sinds vorige week rookt ie ook redelijk veel, licht blauwe rook.
Nu zijn er een paar opties dus.
Zuigerveren vast, kleppen verbrand of zuiger(s) verbrand.
Na een gesprek te hebben gehad met iemand die wel vaker met dit bijltje gehakt heeft, is er een motorreiniger door de olie gegaan en injectorreiniger tegen versmeerde kleppen en vast zittende zuigerveren. Naar zijn mening zou dat het euvel dus zijn. Dus sinds afgelopen vrijdag tuf ik ermee rond, en als ie warm is is het wel beter geworden, maar nog niet goed.
Roken doet ie ook nog steeds. Denk zelf aan klepseals, alhoewel hij het juist doet bij bv oprijden van een oprit. Begint ie ineens heel erg te pluimen, en dan is het weer weg (of zo goed als weg). Dan zou je weer eerder denken aan zuigerveren.
Een lektest moet nog volgen, dat zal misschien ook duidelijkheid geven.
Nu wil het dat ik al een hele poos rijd met een ECU die naar mijn mening ook niet 100% is, maar of dat de oorzaak is.
Binnenkort dus even een endroscoop lenen en een kijkje nemen in de cilinders en hoe de staat van zuigers en kleppen zijn.
Hoop niet dat het een van die twee is, want dan zitten we weer met een berg werk.
Maar goed, hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
Mochten meer mensen iets gelijkwaardigs hebben gehad en een oplossing hadden zo, laat het even weten, ook als je een vermoeden hebt.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_729.jpg)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Aan de andere kant als je hem blok nu goed aanpakt kan je weer een hele tijd vooruit
hoeveel heeft die nu gelopen?
Succes ermee!
116000 km pas
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Er is weer een licht puntje
Vandaag weer eens compressie gemeten en warempel, hele andere waardes.
Hier komen ze weer op een rijtje :
Vanaf distributie zijde :
Cilinder 1 : 12 bar.
Cilinder 2 : 13 bar.
Cilinder 3 : 12 bar.
Cilinder 4 : 13 bar.
Hoogst waarschijnlijk hebben dus toch de zuigerveren vast gezeten. Er lekt ook geen olie meer uit het carter, op 1 hoekje na. Daar is waarschijnlijk dan ook de pakking eruit geblazen.
Olie verbruik is niet te meten nu het carter nog lekt. Maar in de maand dat het carter dicht was, geen druppel verbruikt.
Hij rookt nog wel flink bij gasgeven, maar dat is wit/grijze rook. Zou de rommel kunnen zijn die is los gekomen. Zit dan ook een hele sterke geur aan van de reiniger.
Vrijdag nieuwe olie erop met filter, en carter weer loshalen en pakking vervangen.
Dan is het hoop ik weer goed wat dat betreft. Alleen de ontsteking nog, er zitten allemaal parels op de bougies. Ga dan ook eens aan de gang met het CO apparaat en kijken of ik wat kan bij stellen.
Tot zo ver dus wel weer goed nieuws.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap