Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als ie gelast is niet zoveel nee. Het is ook geen ramp een gat is zo gemaakt.
Ik heb vandaag de oscilloscoop van Willem aan mijn nieuwe VR sensor gehangen,
Dat is met het v2 wieltje van Rene. Ik vind dat best een duidelijk signaal. Ik ga het eens in de groep gooien op het VEMS irc kanaal, kijken wat de geleerde ervan vinden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Uiteraard… het antwoord op VEMS irc…
‘het zou een probleem kunnen zijn, maar misschien ook niet
lekker proberen dus.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Is dat nou after sales?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach het is open source. Beetje zoals linux, waarbij het eerste wat je leest is ‘This software comes with nog guarantee whatsoever, to the extent allowable by law”.
Dus dat vind ik niet erg. Lucas en ik zijn weer een beetje aan het knutselen geweest, en de plaats voor de lambdasonde is op een extra downpipe gelast, de boost control solenoid zit op een mooi plekje, en we hebben helemaal gekeken hoe de EGT moet komen te zitten.
Verder hebben we een mooi RPM signaal bij starttoerentallen, dus de schatting is nog 1 dagje klussen, hooguit 2 dan rijden om te kijken hoe goed de originele installatie het doet en daarna komt het ombouw weekend. Dat wordt wel spannend. Afhankelijk van alle getalletjes komt daarna even een bezoek aan DP engineering om te fine tunen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En dan, als alles naar wens is, kan het hele blok eruit om er een nieuw blok in te hangen. Ook leuk.
sans-pareil schreef:Verder hebben we een mooi RPM signaal bij starttoerentallen,
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En we hebben uit een prima BX 19 kat de lambdasonde aansluiiting geslepen en op een CX gti t downpipe gelast. Ik heb heel VDL afgezocht en wel 8 stuks gti t downpipes gevonden, maar geen een van een M25/667. Maar goed, die downpipe ligt klaar in de achterbak. Nu nog even EGT en de TPS klaarmaken, dan kan er getuned gaan worden..
De instellingen voor de VEMS met een 36-1 op de nokkenas worden ook wel interessant…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Volgens mij heb ik een tijdje terug beloofd een originele turbo naast de nieuwe te houden.
De originele op de foto is weliswaar uit een Reno Espace, maar is dezelfde als in de CX…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, die is nog wel een stukje groter dan ik had gedacht…
De lambda sonde zit inmiddels onder de auto. Ik heb ook een waterpomp die gekke geluiden maakt, dus ik da de EGT er wel in zetten tegelijk met de waterpomp vervangen, want dan haal ik de radiateur er even uit. Konden zelfs niet op de goeie plek in het uitlaat spruitstuk boren met een haakse boormachine, dus dan moet het maar even zo.
De VEMS heeft nu ook een plekje in de auto, met tierips vastgemaakt aan de AEI. Ik had gehoopt vandaag wat met de bedrading te kunnen gaan doen, maar helaas, er is IT werk aan de winkel…
Ik ga nog even een nieuwe RS232 stekker halen, die zal dan gaan wonen in het dashboard kastje zodat we al rijdend de originele injectie kunnen testen. Er begint heel langzaam wat schot in te komen, maar of het rijdt voordat ik op vakantie ga… wordt lastig denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
He should have that Vems in the car, not under the bonnet, hoor ik hier….
Je vems kan te warm worden en de atmosfeer is niet erg fijn voor je vems, kijk naar je computer, die ook ergens in de auto zit. De AEI heeft hier geen last van, want die heeft lekker grote componenten.
Daarna nog een flinke lijst van andere slechte omstandigheden als temperatuurverschillen, regen, condensatie na het rijden….
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hehe. Ja, dat zeggen ze. We zien wel. Ik fabriceer er denk ik een mooi kastje voor ofzo, want die plek bij de AEI is wel verdomde handig. maar hij *kan* natuurlijk waar de injectie computer nu zit.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Is toch makkelijker dan een kastje maken? Draden trekken is makkelijker dan geisoleerde kastjes bouwen. Doe maar lekker binnen.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
O ja, bij de keuring zien ze het ding dan ook niet zitten…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
ja dat is waar. Misschien dat ik hem binnen zet. Ik heb een vermoeden dat de kabelboom nog wat evolutie stadia gaat kennen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die Vems is gewoon elektronica toch?
Wellicht helpt wat passieve koeling in de vorm van koelribben wel. Of anders actieve koeling met een fan.
Daar moet je in de IT sector toch wel iets voor kunnen vinden