Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
1 met ronde koplampen, die bedoel je toch Ijs?
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
(PhoenixNL; alle zakken liggen erin! )
Die zwarte met ronde koplampen is van een vriend van me. Is een 16V.
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
XMine schreef:(PhoenixNL; alle zakken liggen erin! )
Die zwarte met ronde koplampen is van een vriend van me. Is een 16V.
Ik weet het, ik had al afgerekend met je kameraad
Dat is ook wel een mooie BX alleen ben ik niet zo’n fan van ronde koplampen maar goed dat is persoonlijk
Vandaag even naar Leeuwarden geweest naar de garage waar ik de BX (alweer een tijdje terug) heb gehaald omdat hij een beetje incontinent was zoals ik eerder schreef. het was niks ernstig en mijn vermoeden van een stalen drukleiding vervangen is niet realiteit geworden. Er was een rubberen retourleiding poreus en bij de nippel doorgescheurd, hier is het verrotte stuk afgesneden en met een stukje verlengd en weer aangesloten, verder zijn er een paar nippels aangedraaid omdat deze wat los zaten en daardoor lekten. Hopelijk is ie dus nu weer lekvrij
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Ohh 16v dan.. mooie bx is dat. Zie ‘m geregeld rijden (kom vaak in Drachten).
@ Phoenix.. Je weet nu iig wel dat je octopus steeds minder word en op een dag op meerdere plekken gaat scheuren..zet ‘m alvast maar op je sinterklaas lijstje..
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Ijs schreef:Status Quo schreef:hmm oke zoveel zijn dr hier anders niet mja
rijd nog een zwarte gt rond ...
hier stond toch echt GTI achterop en had opendakje en weet zowat zeker dat ik met jou in dat ding heb gerede
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Status Quo schreef:Ijs schreef:Status Quo schreef:hmm oke zoveel zijn dr hier anders niet mja
rijd nog een zwarte gt rond ...hier stond toch echt GTI achterop en had opendakje en weet zowat zeker dat ik met jou in dat ding heb gerede
Laat ik het dan zo zeggen; ik kan het mij niet voor de geest halen dat ik die dag op de Waldwei heb gereden
Ik heb vanmiddag de rechterachterportier aangepakt. Zoals eerder gezegd zat dat een roestplek achter de sierstrip en ik dacht hij daar verrot was. Nu blijkt gelukkig, nadat ik de roest had verwijderd, dat het nog heel erg hard was allemaal en dat het in het verleden al eens eerder is geplamuurd. dit is echter heel erg slecht gedaan want het zat er te dik op waardoor de sierstrip niet goed meer pastte en mijn vermoeden is dan ook dat het daardoor is gaan roesten en de sierstrip los was gekomen. Ik heb nu het overtollige plamuur weggehaald en weer netjes geschuurd en inmiddels weer bijgespoten. Vanavond het stripje weer vastkitten en je ziet er niks meer van
mvg
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Zo, sierstrip zit er ook weer op, ziet er weer netjes uit allemaal!
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Weekje vakantie zit er weer op, een dikke 1200 kilometer erbij en geen problemen gehad.
Wat me nu wel meer opgevallen is is dat ie voor toch wel wat “hard” is en het kunnen de bollen niet zijn aangezien deze recent zijn gevuld danwel vernieuwd, veerpoten misschien?
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
mooi bxje phoenix. ik vind zwart toch een mooie kleur voor een bx. zou hem liefst ook zwart willen maarja kheb mijne voor weinig kunnen kopen en overspuiten kost me allemaal veel te veel haha.
maar ziet er mooi uit. ook die rode striping geeft het net de finishing touch.
Voorraadbol ook vervangen?
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ja, voorraadbol is ook nieuw
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
bij mij zaten de voorpoten voor vast, als ik voor op de auto duwde, moest ik echt hard door de vastzittende poten heenduwen, als er eenmaal beweging in zat veerde de auto soepel.
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ze veren wel maar mijn gevoel zegt dat dat te stijf is, een paar dagen terug zei iemand hier van de buurt (welke bij de sloperij hier werkt en dus veel sleuteld) dat GTI’s veel stugger zijn en dat weet ik ook maar mijn gevoel zegt dat die dan nog steeds te stug is
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Nou, een BX zou geen BX zijn als ie niet lekte niet waar? Nou die van mij lekt ook weer of eigenlijk moet ik zeggen nog steeds.
Een paar weekjes terug ben ik er mee naar de garage geweest en het zou zijn opgelost, mijn aanwijzing dat ik vermoedde dat een hd-leidinkje voor bij het blok (met krul naar de stuurbekrachtiging) vervangen diende te worden werd in de wind geslagen maar goed. Nu lekt hij dus wel degelijk en wel halverwege die krul, daar is de leiding erg dun geworden.
Het zeikt er niet uit en ik kan ermee rijden maar er ligt wel een plasje onder de auto elke keer als ik de auto neerzet.
Wie weet hier in het noorden een goedkoop en goed adres om zo’n leiding te vervangen? Of kan iemand hier van het forum mij helpen aan een nieuwe leiding en wil mij helpen deze eronder te zetten (uiteraard tegen vergoeding)
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ik snap er niks meer van! Lekte mij de auto vorige week nog als een mandje nu is ie droog Vraag is dan natuurlijk voor hoe lang maar goed.
Vorige week woensdag (de enige dag in de week dat ik naar bedrijven kan gaan) heb ik een ronde gedaan om de lekkage te verhelpen. Ik ben bij de Citroën dealer hier in Drachten geweest en ik heb een aantal bedrijven gebeld, tevens ben ik naar Leeuwarden geweest waar ik de auto vandaan heb en zij dachten dus ook dat het die leiding is welke ik verdenk van de lekkage. Helaas konden ze geen nieuwe bestellen zeiden ze en er 1 namaken konden ze ook niet want ze zouden die nippels niet hebben beetje gek dus allemaal.
Ik ben vanmorgen maar even naar een Citroën specialist hier in Drachten geweest en maar een afspraak gemaakt want ze konden de auto vandaag nog niet hebben maar, zo werd mij verteld, als het inderdaad aan die leiding ligt dan kunnen ze hem namaken en ook de nippels zijn geen probleem want ze hebben alles op voorraad.
Wat ik nu zo gek vindt is wel dat het een drukleiding betreft dus zou je denken dat ie alle LHM uitspuugt maar dat gebeurt dus niet.
The story continues
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG