20 van de 37
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »

Xantia 1.9D Sensation -> Gesloopt :-(
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 april 2005 03:24 PM
  [ # 286 ]
Bram schreef:

Ik zou eerst eens proberen om een nieuw stuk slang tussen het handpompje EN de Brandstofpomp te zetten…..dat is het makkelijkste gedeelte…..wellicht is het probleem dan al verholpen. Confused:

Ik heb er nooit kopervet tussen gedaan, met gloeibougie’s vernieuwen…..maar het is altijd beter natuurlijk.

Ik ga straks even bellen met een technische groothandel waar ik dieselslangen kan kopen, is een leverancier van het bedrijf waar ik werk.
We doen voornamelijk dieselspul voor schepen.

Dat bedrijf schijnt ook elektra zoals dynamo’s en startmotoren voor oldtimers te verkopen, http://www.strago.nl

Op de oude gloeibougies zat geen kopervet en die gingen er redelijk makkelijk uit, maar ja het gevaar van afbreken kan een dure grap worden Confused

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 april 2005 04:53 PM
  [ # 287 ]

Benodigde slang 6mm kost €12 en 8mm kost €26, beide ex. btw. Shocked Evil or Very Mad 

Bij Strago kosten die dingen c.a. €10 ex. btw. per meter Razz

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 12 april 2005 05:34 PM
  [ # 288 ]

Ter info: Lucas en Delphi zijn hetzelfde: Lucas is door Delphi overgenomen of ingelijfd.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 april 2005 02:56 AM
  [ # 289 ]
EW schreef:

Ter info: Lucas en Delphi zijn hetzelfde: Lucas is door Delphi overgenomen of ingelijfd.

Ik zal eens informeren bij mijn collega’s of ze “Delphi” kennen, wellicht dat daar onderdelen te krijgen zijn, kan nooit duurder zijn dan bij de dealer.

Ik kom bij mijn huidige werkgever de meest vreemde fabrikanten tegen van dieselmotoren, voornamelijk scheepsmotoren dan.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 13 april 2005 09:38 PM
  [ # 290 ]

Ik had eens op internet gezocht. Toen kwam ik overal bij vervanging Delphi tegen ipv lucas. Nog wat verder gezocht en toen vond ik dat het tegenwoordig hetzelfde is.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 april 2005 02:44 PM
  [ # 291 ]

Ik snap er af en toe geen k$#t meer van Confused

Gisteren aan het eind van de dag en vanochten nadat de auto dik 13uur heeft stilgestaan, start hij perfect na 2x voorgloeien zonder eerst handmatig pompen Rolling Eyes

De motor sloeg zelfs sneller aan dan gebruikelijk en liep meteen goed, het lijkt erop dat er dus helemaal niets aan de hand is met teruglopende brandstof Confused:

Heb ik de verkeerde gloeibougies? hebben die dingen ook een warmte dinges zoals gewone bougies voor benzine motoren Confused:
Als het de verkeerde zijn, dan mag de dealer zich alvast opmaken om met een schappelijk voorstel te komen voor de juiste bougies Evil or Very Mad

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 14 april 2005 02:59 PM
  [ # 292 ]

Dan heb je precies hetzelfde als onze xantia heeft.

2x voorgloeien is prima starten.
handpompje gebruiken is goed starten, maar als je geen van beide doet dan start ZE moeilijk en onrustig. Confused

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 14 april 2005 03:00 PM
  [ # 293 ]
ZX1.4i schreef:

De motor sloeg zelfs sneller aan dan gebruikelijk en liep meteen goed, het lijkt erop dat er dus helemaal niets aan de hand is met teruglopende brandstof Confused:

Heb ik de verkeerde gloeibougies? hebben die dingen ook een warmte dinges zoals gewone bougies voor benzine motoren Confused:

Als het de verkeerde zijn, dan mag de dealer zich alvast opmaken om met een schappelijk voorstel te komen voor de juiste bougies Evil or Very Mad

Lijkt me heel stug hoor…..als ze NIET goed zouden zijn, dan startte hij NIET in 1x goed met koude start…..ik denk eerder dat het toeval is.
Enne….zoals ik al eerder zei, het is een kwaaltje wat vaker voorkomt bij de 1905 D….zowel bij de BX als de Xantia (zoals die van Renz en de Xantia-td van SZ z’n vader). Wink

Niet iets om je nu erg druk te maken…..zolang hij niet gaat *galopperen*...d.w.z. dat hij bij stationair draaien opeens naar de 1500 rpm gaat en dan vanzelf weer terug loopt naar de (ong) 850 rpm….zou ik mij maar eens gaan richten op die nieuwe slang tussen de handpomp en de Brandstofpomp…..is het dan nog niet over…..lekker laten zitten.

Deed ik ook….net als Renz. Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 april 2005 03:26 PM
  [ # 294 ]

Heb even de dealer gebeld en gevraagd of ik niet de verkeerde bougies heb gekocht, dat kan bijna niet volgens hem. Hij gaf mij de tip om eens naar het relais te kijken wat de gloeibougies bedient, dat zou ergens achter de L-koplamp zitten, onder een blauwe afdekkap. Misschien ben ik wel kleurenblind maar ik zie alleen maar zwarte afdekkappen/doosjes onder de motorkap Rolling Eyes

Een andere tip van hem was dat het moeilijk starten bij een diesel bijna altijd wel aan valse lucht licht, ik ga die leiding naar de pomp ook vervangen.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 april 2005 02:55 AM
  [ # 295 ]

Waar zit het zoemertje dat gaat piepen als je de lampen aan laat staan, het heeft maar 1 a 2 keer heel zwak gewerkt maar doet het nu niet meer. Ik liet van de week weer een de lichten aan en zag dat pas toen ik al aan de koffie zat achter mijn bureau Confused

Ik neem aan dat het zoemertje kapot is, of kan het ook iets anders zijn waardoor hij niet meer piept Confused:

Profiel  

Megdar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 27 april 2005 01:16 AM
  [ # 296 ]

Hele thread gelezen was een klus. Moet zeggen dat je een hoop pech had maar wel respect dat je zoveel zelf gedaan hebt. Hoop dat je het startprobleem ook kan oplossen.

Don’t lay a cloak of guilt around my shoulders because others are evil.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 april 2005 02:28 AM
  [ # 297 ]
ZX1.4i schreef:

Ik neem aan dat het zoemertje kapot is, of kan het ook iets anders zijn waardoor hij niet meer piept Confused:

Het is een citroen… dus slecht contact Smile?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 april 2005 05:07 AM
  [ # 298 ]
Megdar schreef:

Hele thread gelezen was een klus. Moet zeggen dat je een hoop pech had maar wel respect dat je zoveel zelf gedaan hebt. Hoop dat je het startprobleem ook kan oplossen.

Thanx Wink

Gezien de prijs/km-stand van de auto waren problemen ook niet uit te sluiten, maar een motor die 1L op de 250km zuipt gaat alles te boven.
De jongere motor uit 1998 met 124.000km snort prima, olie-verbruik is c.a. 0,5L per 10.000km, brandstofverbruik is c.a. 1 op 16 a 17.

Startprobleem is al een stuk beter, gewoon 2x voorgloeien als de motor 4 uur of meer heeft staan afkoelen en het gaat prima. Ik denk zelf dat de gloeibougies niet helemaal de juiste zijn, ga ze binnenkort vervangen door een ander merk (hopelijk betere?).

Alleen het zoemertje? ja daar kom ik niet uit. Het heeft maar één of 2 keer gewerkt, volgens een draadje op XC zou het een kapot stadslichtlampje kunnen zijn of de zekering, maar die zijn beide niet stuk.
Waar zit dat contact en/of zoemertje eigenlijk Confused:

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 27 april 2005 10:57 AM
  [ # 299 ]

Bij mij hoor je het zoemertje nooit!
Hij doet het wel, maar ik heb hem nooit nodig.
Motor uit…...licht uit…de wet der vaste gewoonte…

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 april 2005 12:03 PM
  [ # 300 ]
René van Maren schreef:

Bij mij hoor je het zoemertje nooit!
Hij doet het wel, maar ik heb hem nooit nodig.
Motor uit…...licht uit…de wet der vaste gewoonte…

Ja zo hoort het wel, aanzetten van de lichten na het startten is wel een vaste gewoonte van mij, maar uitzetten vergeet ik nog weleens Surprisedops:

Heeft een Xantia 1b ook een zoemertje (zelfde zoemer als lichten???) voor als je de sleutel in het contact laat zitten en je doet de deur open?

Profiel  

20 van de 37
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook