Leuk voor op verjaardagen, Mooie grote wagen. Wat van blok zit erin? Een zestienhonderd
Bart1989 schreef:Leuk voor op verjaardagen, Mooie grote wagen. Wat van blok zit erin? Een zestienhonderd
Hahah ik vind het wel duidelijk beter rijden als die oude 1.8!
Tja, dat zie je momenteel ook bij Volkswagen. Daar stoppen ze ook een 1.4 FSI in een een Golf, en toch is dat een van de krachtigste goffeltjes…
Waar is de goede oude tijd van “There’s no substitute for cubic inches”...
Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Casey schreef:Waar is de goede oude tijd van “There’s no substitute for cubic inches”...
Ach dat geld nog steeds wel, want als je precies dezelfde techniek op een groter blok toepast heb je nog meer vermogen
Een kleine motor met hoog vermogen betekent alvast een fiscaal voordeel t.o.v. een grote motor (in België althans).
Of er dan ook een lager verbruik/schonere uitlaat tegenover staat ... ?
Maar het is zeker een trend. Vroeger lag er bvb. een 1.6D in een kleine Opel Kadett ; nu in een GC4P (maar waarschijnlijk met dubbel vermogen en koppel)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kadett woog alleen maar 1/3 a 1/2 van het gewicht
Arjan Verkade schreef:Kadett woog alleen maar 1/3 a 1/2 van het gewicht
en was ook veel minder veilig…
Ik wil alleen maar zeggen : je kan de huidige motoren moeilijk vergelijken met die van vroeger. Als de dealer mij een 1.6l diesel voorstelde in een grote wagen als de GC4P, gingen mijn wenkbrauwen toch even fronsen. Ik reed met een 2.0l diesel in een xsara picasso ... Maar bij de eerste km moest ik toch vaststellen dat de 1.6l hdi in de GC4P het beter deed dan de oude 2.0l in de xsara picasso.
De 1.6 hdi 110 pk in de xsara picasso moet een geweldige combinatie zijn !
Maar goed, het ging over de benzinemotoren, niet ?
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Vreemd dat de 1.6Vti motor niet in de Ambiance uitvoering wordt geleverd. Alleen als 1.6 THP en dan ook nog als automaat.
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
aerdt schreef:Vreemd dat de 1.6Vti motor niet in de Ambiance uitvoering wordt geleverd. Alleen als 1.6 THP en dan ook nog als automaat.
Inmiddels is de prijslijst aangepast en staat bij de 1.6 VTI ook de Ambiance uitvoering