Piept je stuurbekrachtigingspomp of je stuurhuis? en wanneer doet hij dat dan?
Met mijn moeders auto, een Passat ‘97, hebben we een keer gehad dat het stuurhuis kapot was gegaan en geen vloeistof meer bevatte. Dat was begonnen met wat gepiep en gekraak bij flink uitdraaien en eindigde in een auto die niet meer te kon rijden. Als het op een gegeven moment erger gaat worden en een geluidje van een elektromotor opkomt, is het niet zo best. Was best een dure reparatie en je bent hem zo 2 a 3 dagen kwijt, althans wij dan.
Music is like poetry.
JagerEde schreef:Piept je stuurbekrachtigingspomp of je stuurhuis? en wanneer doet hij dat dan?
Met mijn moeders auto, een Passat ‘97, hebben we een keer gehad dat het stuurhuis kapot was gegaan en geen vloeistof meer bevatte. Dat was begonnen met wat gepiep en gekraak bij flink uitdraaien en eindigde in een auto die niet meer te kon rijden. Als het op een gegeven moment erger gaat worden en een geluidje van een elektromotor opkomt, is het niet zo best. Was best een dure reparatie en je bent hem zo 2 a 3 dagen kwijt, althans wij dan.
Oh dat klinkt zeker niet zo best nee! Maar wat vreemd is: Ik ben afgelopen weekend met de Saxo naar Berlijn gereden en tijdens die rit zoemde/piepte hij wel. Maar sinds ik terug ben heeft hij dat nog helemaal niet gedaan?! Ik werk zelf bij een autobedrijf (Chevrolet, woohoo!) en daar zeggen de monteurs dat het aan de V-snaar kan liggen, maar die heb je niet in een elektro motor. Het geluid komt trouwens gewoon uit de pomp. En dus niet altijd he! Dat is het gekke!
Citroen Saxo 1.4 VTS Sport
Met de Franse slag jouw Golfje voorbij.
Hoop dat alles wel heel blijft! Als het erger wordt zal ik er maar naar laten kijken, want een dure reperatie is nooit leuk
Music is like poetry.