10 van de 34
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Mijn 1.9 Volcane Overleden.
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 28 juni 2008 10:15 PM
  [ # 136 ]

Vandaag proberen de auto uit te lezen wat dus niet lukte met de uitleescomputer.. werd steeds geblokt ofzo.

Maar oke heb heb het probleem wel gevonden.

Inlaatspruitstuk is aan gort. zitten aan de onderkant scheurtjes in, en hij lekt bij de aansluiting op 2 cillinders. en natuurlijk dat gat in de zijkant maar die had ik dichtgemaakt al.

Ander spruitstuk en pakkingen en dan zijn we al een heel eind op weg denk ik!

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 01 juli 2008 12:33 AM
  [ # 137 ]

iemand ideeën hoe het kan dat dat ding kapot is? Zo een ding komen niet uitzichzelf scheuren in enzo toch?

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 02 juli 2008 12:28 AM
  [ # 138 ]

Zow, vandaag eens de inlaat eraf getrokken:


Gore boel daar.



Links nieuw, rechts oud.

Wat me opvalt is dat rechts de oude dus van plastic is.. dan is het logisch dat de boel scheurt lijkt me. De rechter is van aluminium dus die gaat nog wel ff mee!

Alleen probleem is dat er bij bx gti/peug 405 een andere pakking bij de injectoren en aansluiting op het blok zit.  Zag ik pas nadat ik voor zx pakkingen had besteld/gekocht..

Morgen dus de goede pakking binnen en hopen dat mijn auto weer goed rijdt zoals het hoort!

Olie druk begon laatste dagen ook wat te dalen dus ik hoop dat dat ook weer goed is dan.  Zat steeds rond de 1 a 2 bar en toen ik hem kocht rond de 4-5…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 juli 2008 12:33 AM
  [ # 139 ]

Dit is toch het BX GTi blok, daar heb ik zo’n platic geval nog niet eerder in gezien… Wink

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 02 juli 2008 12:34 AM
  [ # 140 ]

zx volcane heeft het dus wel… typisch geval van kom op laten we kosten besparen. Mijn bx gti had ook zo een inlaat.. deze komt van peug 405 af.

mja moet nu dus pakkingen voor peug 405 of bx gaan bestelle Razz zx zijn net ietsjes anders.

edit: wrom loopt er btw kvs door mijn gasklephuis?  meende dat koudelucht altijd beter is?  zitten 2 slangen op waar kvs door loopt namelijk…

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 03 juli 2008 03:45 AM
  [ # 141 ]

nog steeds wachtend op pakkingen…  hadden voor me besteld maar die waren voor zx.. heb nog zo gezegt voor bx gti of peug 205 gti of peug 405… maar nee hoor…

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 03 juli 2008 09:48 AM
  [ # 142 ]

Je smeerolie druk is inderdaat wel heel erg laag. bij mij is het 4 bar met een warme motor. en als ik een beetje gas geef dan is het meteen 8. en dat je lucht verwarmt word. dat is omdat de motor veel rouwer gaat lopen als het buiten vriest. en en koude lucht is niet echt beter maar je motor word er sterker van.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 03 juli 2008 02:41 PM
  [ # 143 ]

tjah als alle lucht naar buiten gaat via het spruitstuk kan die geen druk opbouwen Smile..

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 03 juli 2008 04:23 PM
  [ # 144 ]

Je oliedruk heeft niets te maken met een lekkage aan je inlaatspruitstuk.
Zo’n druksensor gaat na de 2 ton rap achteruit qua werking, zo is althans mijn ervaring bij de 4 16V’s die ik heb gehad.
Lage oliedruk kan natuurlijk ook door mechanische slijtage komen, maar dat merk je aan veel meer dingen.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 juli 2008 05:01 PM
  [ # 145 ]
Status Quo schreef:

zx volcane heeft het dus wel… typisch geval van kom op laten we kosten besparen. Mijn bx gti had ook zo een inlaat.. deze komt van peug 405 af.

Volgens is het idd een verschil tussen cutro en peug.

Mijn xm 16v blok heeft ook een metalen inlaat spruitstuk. De peug versie, verder gelijk heeft weer een kunstof versie

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 03 juli 2008 05:08 PM
  [ # 146 ]

Volgens mij volg jij hem niet helemaal gomp Wink
BX GTi had alu, zx 1.9 volcane een kunststof… Staat ook een citro logo op. Dus niet merk maar model gebonden…

Hij gaat alleen nu een alu op zijn auto gooien en moet dus pakkingen voor een BX bestellen…

Profiel  
 
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 11-04-2008

Gepost: 03 juli 2008 07:42 PM
  [ # 147 ]

je kunt zelf toch ook een pakking maken?

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  
 
Red
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 24-05-2008

- ZX avoriaz 1,6 i
Gepost: 03 juli 2008 09:16 PM
  [ # 148 ]
Xsara Coupe schreef:

Hij gaat alleen nu een alu op zijn auto gooien en moet dus pakkingen voor een BX bestellen…

Voor een ZX toch? ik raak de kluts kwijt Laughing

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 04 juli 2008 03:21 AM
  [ # 149 ]

nog 1x voor duidelijkheid.

origineel heeft de zx een plastic inlaatspruitstuk.

die is bij mij kapot dus ik heb 1 uit een peug 405 getrokken die van alu. is
Dat zelfde ding is zit ook in een bx GTi.

De plastic versie gebruikt andere pakking dan de metalen versie omdat bij de plastic versie de pakking in groeven valt dus het zijn een soort ringen die pakking.

Bij de metalen inlaat zitten er geen ringen in gefreest voor die pakkingen dus moet er een pakking tussen voor een Bx GTi of van die peug. 405.

Dus ik moet pakkingen bestellen voor een Bx GTi en niet voor een zx volcane.

en alle 3 de autos gebruiken het DKZ blok dus. alleen bij de zx moesten ze weer kunstof gebruiken voor de inlaat.


omdat het een eeuwigheid duurt voor die pakkingen binnen zijn heb ik er maar ff wat vloeibare meuk tussen gedaan.. nu de rest van het inlaatsysteem nog ff montere.. en hopen dat ik nog weet waar alle slangen zaten Razz

Profiel  
 
Red
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 24-05-2008

- ZX avoriaz 1,6 i
Gepost: 04 juli 2008 04:07 PM
  [ # 150 ]

Juistum, duidelijk nu Very Happy

Profiel  
 
 
10 van de 34
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook