






Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
vandaag nog maar even zitten vloeken waarom ik in hemelsnaam niet gewoon lekker de CX kan nemen Hoezo geen APK, ze heeft me 20 minuten naar rotterdam gereden en de driekwartier van rotterdam naar tiel
Kortom… IK HEB GEREDEN! En wat een genot dames en heren. Het mooiste moment was nog wel dat net voordat ik aankwam bij m’n ouders er zo’n klassieke woongebiel drempel lag, zo drihoek op de weg. Aanrijden, voorzichtig een beetje en… niks. Huh? waar is die drempel? En toch echt dat ding achter je zien. Gevolg: manisch lachende Michel!
Maar goed, ze staat dus hier thuis. Het bleek al wel dat ze dus technisch helemaal goed is, vering, motor ed allemaal goed (vering is natuulijk mijn onervaren oordeel;) ) Zelfs de dubbeltoons hoorn deed het, HET signaal voor mijn moeder om vanaf de andere kant van de buurt te bellen dat ze me gehoord had
Qua puntjes die erbij zijn gekomen is dus een olielekkage-tje (ze druppelde langzaam) en de ontdekking dat die fles olie die achterin stond er NIET in zat, en er wel in had gemogen… Verder alles prima wel. Olie zichtbaar rond de vuldop en eigenlijk is het blok gewoon vuil (opgedroogde olie) en uiteraard onder de druppels die hangen aan het blok. Ik ga nog eens helemaal ontdekken wat dit is, maar ik merk toch van veel dingen dat ik het gewoon niet weet.. De kennis ontbreekt me.
Daarom mijn vraag: is er een techneut die de auto kan nalopen zonder dat ie naar een garage hoeft. Want ondanks dat de reis goed ging, is oom agent misschien volgende keer wel oplettend! En helemaal als ik naar eindhoven oid moet.
Enne: leuk te ontdekken dat er nog 40 liter benzine in zat:D Overigens tankte de vorige eigenaar (overigens wel lid van de club) 95 en goot er zelf loodvervanger bij. Dat kan ik toch gewoon ook doen? Want 98 is werkelijk belachelijk duur..
En dit erbij: Ze is geboren op 22-01-1976 met code MAMB06MB1667. Waarbij mijn vraag: wat is 06 in deze code? ik weet al wel dat het de 1667e cx is met 2000 motor
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Misschien geheel ten overvloede, maar liever één keer teveel dan te weinig:
Als je je vraagbaak gaat kopen, koop meteen wat assteunen.
GA NOOIT ONDER DIE AUTO LIGGEN ZONDER DAT ZE STEVIG STAAT. En vertrouw ook niet op het krikje dat bij de auto zit.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een cx heeft GEEN loodvervanger nodig. Gewoon euro 95 tanken. Wel even opletten dat ie niet gaat pingelen. Doet ie dat wel, dan moet je de ontsteking een klein beetje later zetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
gisteren maar even geschorst. Scheelt toch weer een paar boetes voor de APK . Van t weekend kijken dat ik onderdelen kan gaan monteren. ik wil me eigenlijk bezig gaan houden met de voorruit eerst, aangezien ik die al heb liggen.
Iemand ervaring ermee? Rik vertelde me dat het raamrubber niet stuk hoeft, maar de man waarvan ik em kocht zei me em los te snijden…
En bij spuiten, hoe gaat dat dan? Alle roest zal dan geplamuurd moeten zijn denk ik? er zit namelijk een beetje roest in de linkeronderhoek.
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Voorruit hoef je niet los te snijden. Van binnenuit met een platte, brede schroevendraaier tussen carrosserie en het rubber en voorzichtig rondom loswerken. Je kunt de ruit er dan uiteindelijk zo met rubber en al afpakken.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Michelangelo schreef:
En bij spuiten, hoe gaat dat dan? Alle roest zal dan geplamuurd moeten zijn denk ik? er zit namelijk een beetje roest in de linkeronderhoek.
Bij roest eerst alle roest weghalen, dan primer er overheen en dan in de kleur spuiten. Plamuur is meer vulmiddel en dient gebruikt te worden tussen de auto en de primer… als je dat nodig acht.







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
nou dat scheelt weer een rubber dan
enne: als ik em toch nog een andere keer geheel laat spuiten, kan ie dan niet mee worden genomen?
Edit: dan nog een vraag aangezien de club geen antwoord geeft:
Ik moet dan de adals vervangen en ook de aandrijfashoes l wielzijde
Is dat gelijk aan: drive shaft rubber bellow outer side CX en rear suspension arm bearing CX? vooral die drive shaft rubber heb ik m’n twijfels over maar het duits op cx-basis zegt dan Manschettensatz CX Radseite OE. WEL met ‘wielzijde erbij dus.. heb ook nog keuze uit Manschettensatz J5/C25 Radseite maar wat dat betekend? Is de helf van de prijs…
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
toch maar weer bezig geweest. Ik ga morgen alle lampen fixen alleen vreemd genoeg heb ik in mijn koplampen alleen dimlicht. Voor zover ik kan lezen zit er in de extra schelp een lamp voor grootlicht, alleen aan 1 kant lijkt het net stadslicht ((kort)sluiting?), en de andere doet het niet. Nu wilde ik ze vervangen, maar tot mijn verbazing wilden geen van beide eruit. Kortom: Hoe krijg ik de lampjes daar eruit? Lijkt wel alsof de hele schelp eruit moet oid (overigens heb ik het gat waar de kabel doorheen loopt al wel open)
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
maar weer een paar vragen erbij (zeker komkommertijd hier )
De kabel die, naar ik meen, de informatie over de benzinestand moet doorgeven kan ik zo uit het gat in de achterbak halen. Niet aangsloten dus. Hoe kom ik daar bij?
Nog altijd lampen niet gefixt, ga ik nog naar kijken, maar eigenlijk moet ik toch iemand hebben die daar wat van weet, en niet zoals ik alleen wat aankloot.
Ook: heeft iemand ervaring met dat oliepeilglaasje? Het lampje erachter brand wel, maar op de knop ernaast drukken doet niks.
(en eigenlijk ook wel: de vragen in de berichten hierboven staan ook nog steeds )
Nou maar weer eens gaan pielen en kijken wat ik bereik!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
maar eens even een schopje aangezien ik toch ergens m’n vragen kwijt moet
Buiten dat de bovenstaande vragen nog altijd onbeantwoord zijn ga ik zo maar eens beginnen aan de ashoes
Enne de ADALS: heeft iemand daar een handleiding voor? toevallig?
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Michelangelo schreef:maar eens even een schopje aangezien ik toch ergens m’n vragen kwijt moet
Buiten dat de bovenstaande vragen nog altijd onbeantwoord zijn ga ik zo maar eens beginnen aan de ashoes
Enne de ADALS: heeft iemand daar een handleiding voor? toevallig?
Je hebt toch zo’n mooi boek van me? staat het daar niet in?
Citroen c32 Hilton XLS





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Als ik het goed begrijp krijg je o.a. de lampjes niet uit de koplampen? Eerst het stekkertje er af trekken, dan het rubberen hoesje eraf. Nu zie je dat het lampje met een metalen clipje vastzit. Deze kun je losklikken en dan komt het lampje vrij. Hopelijk lossen nieuwe lampjes je probleem op, anders zit het in de bedrading…







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
t zit sowiezo ook ergens in de bedradign, aangezien er ook bijvoorbeeld geen stroom gaat naar het stadslicht in de bumper recht voor.
Buiten dat: de werkzaamheden aan de ashoes zijn even gestaakt: ik heb geen dop die groot genoeg is de naaf te demonteren…
Nu maar eens het achterwiel eraf gegooid en ik ga de adals wel eens even bekijken
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
bezig geweest met de adals:
nu loop ik vast bij ‘de demontage van de drukstif van de veercylinder door het stalen borgveertje terug te trekken’
Wat is dit, en hoe demonteer ik het kan het nergens vinden!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Helemaal aan de voorkant zit dat geribbelde rubber. Daarvoor zit nog een stukkie metaal waar die borgveer doorheen zit. Die steekt dus ergens door je balk.
Ik moet even zoeken of ik daar een foto van heb. Dat is vast duidelijker.