Tips gevraagd roest weghalen A-stijl
sab
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40

Gepost: 04 juli 2008 12:26 AM

Ik wil de bekende roest bovenop de A-stijl weghalen van mijn BX.

Ik had al een beetje rondgevraagd en kwam op dit lijstje, maar ik zoek voordat ik begin nog wat tips.

- Schuren (kan dit met een dremel met een klein kopje? Dit lijkt me meer precies dan schuurpapier)
- cleaner om oude randjes lak eraf te halen + lak wordt mooier/helderder (tips voor het merk, of is Meguairs paintcleaner hier goed voor?)
- Primer NIET over goede lak
- Stiften (ik heb een orginele Citroën lak in kleur)
- Eventueel cleaner (is dit een 2de keer nodig?)
- Blanke lak (zit bij de lak van Citroën)
- Teqtiel tussen de randen voor verdere roest (hoe krijg je teqtiel tussen de dakgootrand zonder dat je het in de goot blijft zien?)

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 04 juli 2008 12:31 AM
  [ # 1 ]

Ik heb bij mijn auto Noverox gebruikt. Bij mij zat het op de dorpels en net achter de A-stijl aan de rechterkant. Ik moet het nog verder mooi maken en even met orginele kleur aanstippen. Allleen heb ik geen idee wat voor kleur mijn auto heeft. Zelf denk ik Gris Metéore.

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2953

- C35 2.0 benzine
Gepost: 04 juli 2008 01:08 AM
  [ # 2 ]

tsja, ligt er aan hoe erg het is, bij mij zit er een plekje bovenin de a stijl van een paar mm, dat zit lekker dik in de fertan (roestomzetter) en er gaat regelmatig een klodder vet op.

tectyl doet niks tegen roest, het verstopt het alleen zodat jij niet ziet dat het eronderdoor verder rot.

Profiel  

Gepost: 04 juli 2008 01:10 AM
  [ # 3 ]

Uitslijpen en nieuw stuk inlassen, al de rest is uitstel.
Wat is het beste uitstel? met staalbordstel op boormachine zo goed mogelijk alles wegdoen en zinc erover zetten.

Zolang er zinc opzit word het staal niet aangetast…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2948

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 04 juli 2008 01:13 AM
  [ # 4 ]

Eerst de oppervlakige roest wegkrabben daarna Fertan.

Dit werkt goed voor de diepereroest in het metaal op te lossen, tijdje in laten trekken daarna schoonwassen en in de primer of zink.

Werkt voor een lange tijd goed.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook