Mijn schoonvader (die ongeloofelijk handig is) wil de wiellagers achter vervangen bij mijn Ami6 alleen hij kan de trommels niet los krijgen…blijkbaar is daar speciaal gereedschap voor nodig of heeft iemand hier wat tips om dit voor elkaar te krijgen? Ik wacht op jullie antwoorden
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Zit dat niet hetzelfde als bij een eend? Heb je een foto?
Bij een eend is het dop 44, moer eraf draaien. Dan wiel er weer op en daar dan fors aan rukken, komt trommel er zo af.
Vervolgens moet je de ring waarmee het lager is opgesloten gewoon los boren. Er is wel gereedschap voor, maar vind dat zelf niet werken.
Heb wel een ami6 gehad is alleen ff geleden.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verkuilm schreef:Zit dat niet hetzelfde als bij een eend? Heb je een foto?
Bij een eend is het dop 44, moer eraf draaien. Dan wiel er weer op en daar dan fors aan rukken, komt trommel er zo af.
Vervolgens moet je de ring waarmee het lager is opgesloten gewoon los boren. Er is wel gereedschap voor, maar vind dat zelf niet werken.Heb wel een ami6 gehad is alleen ff geleden.
Weet je ook of die ringen dan weer nieuw zijn te verkrijgen
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er bestaat een gereedschap dat te huur is bij de club dat PERFECT WERKT! Daarmee kan je die ring eruit draaien. Het is aan te bevelen om een nieuwe ring te monteren.
De club heeft die dacht ik ook.
Er is volgens mij wel verschil in grootte van de lagers tussen eend en ami….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En natuurlijk dop 44 of 1 3/4 inch..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
en die moer 44 zit achter een blikken beschermkapje, dat je met een schroevendraaier er uit moet wippen en dan inknippen om weer terug te plaatsen of een plastic kapje als vervanger plaatsen.
Zit allemaal exact het zelfde als bij de 2cv.
De ringmoer er uit draaien lukt vaak niet, door boren, er voorzichtig uit halen en dan met het gehuurde gereedschap een nwe ring er in draaien.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Normaal zit die buitenmoer met het metalen dekseltje in geborgd ; deze borging ( dop ) moet je enkele milimeters uitboren .
Dan kan je met die speciale sleutel de moer losvijzen .
Zo kom je bij de moer van 44 en kan de trommel eraf .
Om de trommel eraf te halen heb ik gewoon op een oude velg in het midden een grote moer gelast , velg op de trommel monteren en dan met een draadstang gewoon de trommel van de naaf drukken
Walter
Meten is weten , gissen is missen