Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
En ook zoals in Uw eigen woorden:“aan een SM heb je nooit gedaan”
En das nog waar ook, want telkens ik er ga naar kijken,dan valt er mij iets op of zeg ik: nu je daar goed bij kan, zullen we dit ook maar vervangen zeker?? En zo voort….
Maarja! Als ze dan volledig af is, ben je toch (hopelijk) weer gerust voor een tijdje.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Jep daar heb je gelijk in mechanieker moet vrij zijn, maar is er een planning tegen einde van het jaar of volgend jaar of zo?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Beste bxsport, als ik het wist, zou ik vol jolijt het hier aankondigen!Maar ik weet ‘t het niet.
Ik hoop dit jaar.
Ik benijd alvast jouw eindeloos geduld ; denk niet dat ik zo lang zou kunnen wachten. Maar het is voor de goede zaak, natuurlijk ; nu even wat langer wachten geeft je nadien veel langer zorgenloos plezier.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Inderdaad! als je dit door een bedrijf laat doen, met de overeenkomst:“neem gerust je tijd,maar doe het goed”, dan creëer,je zulke situatie’s.
Maar bon,soit,zeggen de Fransen. Ik ga dan ook voor kwaliteit,en kwaliteit kost tijd en geld.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben ook een vol jaar bezig geweest met de revisie van mijn sm blok. Dus, zo raar is het niet..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Ik ben ook een vol jaar bezig geweest met de revisie van mijn sm blok. Dus, zo raar is het niet..
Een vol jaar, scheelt niet veel als het goed gedaan moet worden.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hier dan weer nog een paar foto’s van de verdere werken aan mijn blok;
Het loopt bijna op zen einde.
Maar ik heb niet alleen het blok,er volgen nog andere dingen.
Gereingde oliepan en onderdelen
Het blokje, bijna weer in elkaar,kant distributie
De andere zijde,kant distributie,met Brodie geleider
Het blok,kant vliegwiel
Nakijken carbu’s
Nog wat reinigen
En voorlopig weer alles
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Blooper1963 schreef:waterman771 schreef:Ik ben ook een vol jaar bezig geweest met de revisie van mijn sm blok. Dus, zo raar is het niet..
Een vol jaar, scheelt niet veel als het goed gedaan moet worden.
tja bij ons is het gelukt op 6 - 7 maanden maar dan hebben we ook al onze vrije tijd er in gestoken….
Bloop toffe fotos.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Even een vraagje voor de SM-blok kenners hier!
Welk is de normale olietemperatuur,bij normaal rijgedrag met de SM?
Deze vraag is met de bedoeling voor mijn ontwikkeling van een,via een thermostaat gekoelde oliewisselaar.
Bestaan er magneet-waterkleppen die 12V DC geschakeld kunnen worden??
Graag,een positief antwoordje aub.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blooper1963 schreef:Even een vraagje voor de SM-blok kenners hier!
Welk is de normale olietemperatuur,bij normaal rijgedrag met de SM?
Deze vraag is met de bedoeling voor mijn ontwikkeling van een,via een thermostaat gekoelde oliewisselaar.
Bestaan er magneet-waterkleppen die 12V DC geschakeld kunnen worden??
Graag,een positief antwoordje aub.
volgens mij zitten er magneet kleppen in wasmachines.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Kun je ook een elektronische benzinekraan gebruiken welke ook bij LPG-installaties worden toegepast?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
patje74 schreef:Kun je ook een elektronische benzinekraan gebruiken welke ook bij LPG-installaties worden toegepast?
Nee, die heeft onvoldoende flow. Maar waarom zou je ook. De warmtewisselaar heeft een dubbelle functie: de olie eerst opwarmen aan de koelvloeistof en als de olie heet is deze weer afkoelen aan de koelvloeistof. Daarom heet het een wisselaar. Als je daar een thermostaat tussen zet is het doel van de wisselaar al weer onderbroken…. stompzinnig dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hallo,
Ik gebruik wel niet meer de wisselaar die tussen de olie filter komt!
Ik ga gebruik maken van een platen wisselaar,met op de waterkant een via thermocontact gestuurd magneet ventiel!Het thermocontact,zit hier aan de olie kant. Deze wisselaar word aangesloten zoals de vorige oliekoeler,dus achter op het blok! Maar het probleem vroeger met de originele olieradiateur, is dat deze continu gekoeld werd bij lange ritten!En dit is ook,het geval met de tussen het olie filter gemonteerde wisselaar!
Nu mijn platen wisselaar gaat precies volgens het originele principe werken,als vroeger met het verschil dat de olie zal gekoeld worden indien nodig.Dus als het thermocontact inschakeld,gaat het ventiel open en koelt de olie tot het contact weer verbreekt!
En met mijn 3 rijen radiator met krachtige fan’s op,zal koelen wel geen probleem worden zeker??Ik heb bijna al mijn gerief,nog enkel het magneetventiel gaan ophalen in leuven,met spoel 12V DC,en ik kan aan de montage beginnen Dit systeem staat nu op de meeste moderne motoren.
Dus de olie zal nog een constantere temperatuur behouden
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Blooper1963 schreef:Hallo,
Ik gebruik wel niet meer de wisselaar die tussen de olie filter komt!
Ik ga gebruik maken van een platen wisselaar,met op de waterkant een via thermocontact gestuurd magneet ventiel!Het thermocontact,zit hier aan de olie kant. Deze wisselaar word aangesloten zoals de vorige oliekoeler,dus achter op het blok! Maar het probleem vroeger met de originele olieradiateur, is dat deze continu gekoeld werd bij lange ritten!En dit is ook,het geval met de tussen het olie filter gemonteerde wisselaar!
Nu mijn platen wisselaar gaat precies volgens het originele principe werken,als vroeger met het verschil dat de olie zal gekoeld worden indien nodig.Dus als het thermocontact inschakeld,gaat het ventiel open en koelt de olie tot het contact weer verbreekt!
En met mijn 3 rijen radiator met krachtige fan’s op,zal koelen wel geen probleem worden zeker??Ik heb bijna al mijn gerief,nog enkel het magneetventiel gaan ophalen in leuven,met spoel 12V DC,en ik kan aan de montage beginnen Dit systeem staat nu op de meeste moderne motoren.
Dus de olie zal nog een constantere temperatuur behouden
lijkt me totaal overbodig,
als je rijdt mag de olie constant gekoeld worden vermits het toch serieus heet onder de kap wordt… ik heb nu al meer dan 5000km gedaan en mijn olie is nog nooit te warm geweest….
met de olie-water warmtewisselaar
je moet zien of de baten-kosten evenredig zijn…..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!