De verder prima werkende diesel geeft na 25000 km regelmatig een pluimpje rook na het rijden en een vies luchtje.
De dealert heeft het probleem ontdekt en er moet een pakking vevangen worden bij het karter…. Er schijnt dus af en toe olie tussen uit te komen die op de hete uitlaat komt… Vooral als de auto stevig heeft gereden doet ie dit bij het stilzetten van de moter.
Ben ik blij dat ik over 1,5 week pas de bergen in ga met volle bepakking
Zijn er rijders met dezelfde ervaring en is het een probleem om ook na reparatie in de gaten te houden?
Bedankt voor de feedback !
Molenaar.
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Lijkt me toch een alleenstaand probleem.
Op planete-citroen hoor je wel eens iets van een lek aan de versnellingsbak, maar niet van een lekke koppakking.
Nu moet ik wel zeggen dat ik planete-citroen niet intensief volg.
En ik ook niet alles lees, dus het zou wel kunnen dat ik er over gekeken heb.
Ik heb na 16000 km nog steeds geen problemen. Alleen een klein beetje olieverbruik. Maar dat doet iedere auto.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
picassoke schreef:Lijkt me toch een alleenstaand probleem.
Op planete-citroen hoor je wel eens iets van een lek aan de versnellingsbak, maar niet van een lekke koppakking.Nu moet ik wel zeggen dat ik planete-citroen niet intensief volg.
En ik ook niet alles lees, dus het zou wel kunnen dat ik er over gekeken heb.Ik heb na 16000 km nog steeds geen problemen. Alleen een klein beetje olieverbruik. Maar dat doet iedere auto.
De topic starter heeft het over een carterpakking , geen koppakking.
volgens mij heeft mijne dat ook gehad, ik had onder garantie al een nieuwe waterpomp (die waren bij de eerste 1.6 van slechte kwaliteit) en toen had de dealer ook een kleine olielekkage verholpen.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Sorry verkeerd gelezen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
peugeotlover schreef:de CARTERpan pakking van de 1600hdi worden aan de lopende band gewisseld eitje om te doen
.
Goed om te weten, niet leuk om te lezen
Enig idee waarom deze pakking aan de lopende band wordt gewisseld dan? En waarom zo snel al?
Groet, Molenaar
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Puur uit nieuwsgierigheid en semi off topic:
Volvo heeft dezelfde motoren en ook dezelfde problemen. Carterpan zit vast met een aantal boutjes en twee tapeinden met moertjes. Het moertje aan de versn. bak zijde zit vaak los en hierdoor gaat de pakking lekken. Niet zozeer een tekort aan pakking, maar een niet juist aangehaald moertje. Bij peug en cit hetzelfde dus?!