nu mijn spaghetti spruitstuk project bijna op ze end loopt. zit ik al weer met het volgende idee. ik zit heel erg te twijfelen om dat motortje te laten reviseeren en der dan gelijk een 2.2i van te maken. ik heb met verschillende bedrijfen contact gehad en waar ze me de mogelijkheden hebben voorgelegd. even een voorbeeld nieuwe uitgebalanzeerde krukas, niewe betere nokkenas, niewe grotere kleppen, lichtere drijfstangen grotere en lichtere zuigers, en een uigehoond blok zodat het een 2.2i word dan zou ik dus ongeveer 3000 euro voor moeten neer tellen. dat zou ik best willen doen als ik dan maar zeker weet dat mijn zxje dan in 2022 nog steeds goed rijd. en waarscheinlijk dan een van de laatste is als ik er geen ongeluk mee krijg he
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
€ 3000,- Investeren in een ZX?
Ook in 2022 zal ‘ie dit bedrag niet waard zijn… En mocht de auto deze leeftijd halen, dan zullen de meeste liefhebbers/kopers liever een originele 2.0 willen dan een later ‘gefabriceerde’ 2.2.
Citroënloos
naja de revisie kost gewoon een hoop geld. en al laat ik het een 2.0 dan ben ik nog 2600 euro kwijt. dan hebt ik m orgineel nieuw. dus dan kan ik denk ik toch beter die 4 hondert bij leggen en dan een 2.2i. en het gaat mij ook niet om de verkoop want ik wil m zelf niet kwijt. en als je een turbo wilt dan moet je motorblok ook helemaal aangepast worden. is eigelijk wel een idee als ze toch bezig gaan meschien een blower der bij kopen dan kost het alleen de blower meer denk ik. want dan moet i anders worden aangepast. een turbo wil ik niet want dan moet me uitlaat systheem helemaal weer worden aangepast en dat is nu goed.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Kost een beetje maar dan heb je ook wat!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Er staat een mooie ZX 16v met 167 pk op marktplaats. Koop die en verkoop je eigen wagen. Voor het geld dat je overhoudt, kun je nog wel wat leuke dingen doen, denk ik.
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)
neej ik verkoop m niet ik weet nu dat ik een auto heb die helemaal in orde is. ik heb dat ding helemaal door laten repareren dus dat is geen optie een ander motorblok is natuurlijk een idee maar ken de rest van de auto daar tegen
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Daar kun je voor zorgen natuurlijk
om je een idee te geven…
ik heb een zx 1.8i furio… veel aangepast. qua interieur 16v geworden.
remmen, 307 schijven max. grote, verlaagt, gele koni’s rondom, eibach voor. en ook veel geld gepompt imn het technisch geheel in perfecte staat brengen.
Maar als dit blok stopt.. dan gaat er gewoon een 2.0 16v uit een xm in.. Geen enkele aanpassing nodig en direct van 100 naar 132 pk. Kost me inclus blok en ombouw 1000 tot 1200 euro…
Als jij die revisie doet ben je geld aan het weggooien. Het blijft namelijk gewoon een 8 kleppertje.. niks speciaals en qua vermogen kom je niet veel verder…
Dergelijke revisies zijn leuk als je het zelf doet. Enorm kosten bsparend en leerzaam. Voor een ZX uitbesteden is eigenlijk onzinnig.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ben het met de heren eens. Gewoon leuk blokje er in gooien, en als die 3000 echt brandt in je zak, zou ik iets doen aan dat nieuwe blok, niet investeren in de oude. Pak een leuke 2.0i 16v uit een XM ofzo inderdaad (of uit een C5?), en gooi daar dan een turbo op ofzo.
3000,- om je blok om te toveren naar een 2,2liter lijkt me gewoon wat zonde. Voor dat geld kan je iets veel uniekers maken.
En als je er een 2.2 van maakt, zijn je injectoren dan nog wel voldoende groot dat ie niet arm gaat lopen bij hoge toerentallen? Moet je allemaal wel even nakijken of het motor management daar wel mee om kan gaan.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ik ben het met de heren eens. Gewoon leuk blokje er in gooien, en als die 3000 echt brandt in je zak, zou ik iets doen aan dat nieuwe blok, niet investeren in de oude. Pak een leuke 2.0i 16v uit een XM ofzo inderdaad (of uit een C5?), en gooi daar dan een turbo op ofzo.
3000,- om je blok om te toveren naar een 2,2liter lijkt me gewoon wat zonde. Voor dat geld kan je iets veel uniekers maken.
En als je er een 2.2 van maakt, zijn je injectoren dan nog wel voldoende groot dat ie niet arm gaat lopen bij hoge toerentallen? Moet je allemaal wel even nakijken of het motor management daar wel mee om kan gaan.
je begint nog net niet over vemsen
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nouja, een VEMS kan, vooral de heren van DP-engineering zijn gespecialiseerd in dit soort motoren. Een andere piggyback oplossing voor de brandstof kan ook (is wel minder mooi).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
dus een 16v blok moet gewoon passen en ook op je uitlaat spruitstuk. enzo want dan is dat meschien nog de beste oplossing. en wat zou er dan het beste in moeten een nieuwe of een gebruikte. heefd iemand enig idee hoeveel een nieuwe kost. en zit er trouwens een verschil tussen die 155 pk en 167 pk of is dat net als bij de volcane. een vuile en een schone motor. alleen ben ik bang dat ik dan gezeur ga krijgen met de rdw want imn me papieren staat gewoon dat er een 8v in zit
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het zou me verbazen als je papieren in zoveel detail gaan. Ik zou lekker een gebruikte met een lage km stand nemen, evt. met garantie. Neem wel een late 2.0i 16v, die vroege willen nog weleens kantelende zuigers krijgen, zo eentje met een kunststof inlaat spruitstuk. Computer zal je ook nodig hebben en er in klussen is wel even werk.
Bart Ebben staat bekend als duur, maar over het algemeen wel goed, die heeft zo’n motor in de prijslijst staan voor 1265 euro met 78k km. Zoiets is een leuke optie, en die motor is denk ik wel voor minder te vinden.
Als je het laat doen ben je dan alsnog aardig wat geld kwijt denk ik, maar dan heb je ook wel een verbetering lijkt mij.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Het zou me verbazen als je papieren in zoveel detail gaan. Ik zou lekker een gebruikte met een lage km stand nemen, evt. met garantie. Neem wel een late 2.0i 16v, die vroege willen nog weleens kantelende zuigers krijgen, zo eentje met een kunststof inlaat spruitstuk. Computer zal je ook nodig hebben en er in klussen is wel even werk.
Bart Ebben staat bekend als duur, maar over het algemeen wel goed, die heeft zo’n motor in de prijslijst staan voor 1265 euro met 78k km. Zoiets is een leuke optie, en die motor is denk ik wel voor minder te vinden.
Als je het laat doen ben je dan alsnog aardig wat geld kwijt denk ik, maar dan heb je ook wel een verbetering lijkt mij.
Bartje Hebben is een optie, maar wel een in het kader van veel euries weg brengen. Daarbij zitten ze er regelmatig naast hoor.
Een eenvudigste optie is gewoon geen zoeken naar een auto met een dergelijk blok. Dan kun je er eerst even mee rijden om te kijken of het idd soepel loopt. Zit er dan ook nog een leuke interieur etc in dan kun je dat verkopen om de kosten te drukken.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Heb je d’r een in de aanbieding ofzo ?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!