25 van de 36
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s DIGIT Update.
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 13 juni 2008 12:10 AM
  [ # 361 ]
Hilko16TZI schreef:

Overigens heb ik voor Solex nog een element, compleet met behuizing en stift liggen ergens…

Mag die weg?  Wink

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 13 juni 2008 12:29 AM
  [ # 362 ]

aaseter Wink

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 13 juni 2008 12:40 AM
  [ # 363 ]
BasisBIX schreef:
Hilko16TZI schreef:

Overigens heb ik voor Solex nog een element, compleet met behuizing en stift liggen ergens…

Mag die weg?  Wink

Wel ja.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 05 juli 2008 01:59 PM
  [ # 364 ]

Even een update;
Ik heb er alweer 200km op zitten deze week, met een verbruik van 1 op 10 Sad  Tied veur t neije rieden misschien? Nee, want het raketgevoel is veel te leuk.

Alleen ben ik zo onderhand zat van het slechte starten;
1) Als de auto ‘s ochtends koud is, moet ik zo’n 15x het gaspedaal intrappen (dus de acceleratiepomp leegpompen) om de auto aan de gang te krijgen, anders start hij gewoon niet. (ook volgas start hij ‘s ochtends niet tot nauwelijks) Als hij aanslaat blijft hij meestal wel direct lopen (als ik een beetje gas bij geef, omdat er geen choke meer in zit)  Rolling Eyes

2) En als de motor warm is moet je hem perse volgas starten, en dan nog moet de motor meer dan 10x rond om aan te slaan. Als je hem zonder gas te geven start moet de motor wel 20x rond voordat hij aanslaat.

Dit alles zorgt er voor dat ik de Digit nooit uitleen, omdat niemand hem aan de praat krijgt, en iedereen de accu leegstart Confused

Iemand een idee? Dit deed de auto ook al toen de autochoke er nog op zat trouwens. Eigelijk doet de auto dit al sinds ik hem heb.


ps. Er zijn af en toe dagen waarop de Digit warm wel gewoon start. Niet vaak, maar het gebeurt wel eens.

ps2. Ik denk er sterk over om er LPG in te gaan leggen Cool

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 05 juli 2008 03:41 PM
  [ # 365 ]

nieuwe carb? Gelijk met nieuwe autochoke, geen centje pijn meer?

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 05 juli 2008 11:45 PM
  [ # 366 ]
woutersmits schreef:

nieuwe carb? Gelijk met nieuwe autochoke, geen centje pijn meer?

Eh ik ben student?  Laughing Het moet toch wel een aanwijsbaar probleem zijn..
De carb is in november nog gereviseerd, en zag er verder ook nog prima uit.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 05 juli 2008 11:56 PM
  [ # 367 ]

Ik heb van Ruben een nieuwe weber met nieuw chokelement (die ik overigens nog steeds niet gemonteerd heb ivm zeer goed functionerend gebruikt exemplaar) voor een heel redelijke prijs.
Wellicht kan ie er nog meer krijgen.

Zet er gewoon eens een andere 2e handse op en kijk of ie anders reageerd. Ik meen dat een carb van een 16trs ook wel te gebruiken is.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15837
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 06 juli 2008 05:17 AM
  [ # 368 ]

Goof, weet je zeker dat je het over de PH-82-BJ hebt…?  Shocked

Je omschrijft echt een totaal andere Digit dan de PH-82-BJ die ik in 2005 en 2006 had… Rolling Eyes
Ik heb echt totaal geen probleem (laat staan een startprobleem) ermee gehad, mede door de zeer goede Weber-carburateur van Mike Bijlsma. Dat dat ding ondertussen al eens is gereviseerd en nu alweer problemen geeft…

PS: Volgens mij had je onderstaande foto’s nog niet, maar zo vond ik de Digit in augustus 2005 in een militaire kazerne in Dongen (dat is nog eens een aparte plaats om een auto te kopen!!).

Ik heb zelf overigens 11.573 km met de Digit gereden.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 juli 2008 10:27 AM
  [ # 369 ]

Hèèèè? In Dongen? Stond ze daar binnen ergens? En sinds wanneer dan? Ik heb daar gewerkt en heb nooit een Digit gezien daar. Vertel!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 06 juli 2008 02:55 PM
  [ # 370 ]
XBXG schreef:

Je omschrijft echt een totaal andere Digit dan de PH-82-BJ die ik in 2005 en 2006 had… Rolling Eyes
Ik heb echt totaal geen probleem (laat staan een startprobleem) ermee gehad, mede door de zeer goede Weber-carburateur van Mike Bijlsma. Dat dat ding ondertussen al eens is gereviseerd en nu alweer problemen geeft…

De Carb is ook super, daarom vind ik vervangen een beetje onzin eigelijk. De auto rijdt heerlijk, soepel ed, alleen start hij slecht. Ik zit meer te denken dat de brandstof terugzakt in de leiding of zo… Of misschien is er zo’n elektische sproeier stuk? Ik weet het dus niet. Maar vervangen vind ik overkill, en zonde van het geld eigelijk Rolling Eyes

Leuke foto’s trouwens Cool

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 06 juli 2008 03:18 PM
  [ # 371 ]

Ben je niet gewoon aan een nieuwe accu toe? Of is de bobine garend?
Accu vervangen maakte bij mijn 16TRS ook het verschil tussen amper en perfect aanslaan.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 06 juli 2008 03:59 PM
  [ # 372 ]

nou ja, ik denk ook maar ff mee en omdat je een 16trs hebt staan is het overschroeven van de carb een fluitje..
Ik weet wel dat mijn goede digitcarb na gepruts aan de choke om een handchoke in te bouwen toch uiteindelijk aardig overleden was. Tis maar een idee.
Overigens zijn accu/bobine ook goede kanshebbers.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 06 juli 2008 06:00 PM
  [ # 373 ]
woutersmits schreef:

nou ja, ik denk ook maar ff mee en omdat je een 16trs hebt staan is het overschroeven van de carb een fluitje..
Ik weet wel dat mijn goede digitcarb na gepruts aan de choke om een handchoke in te bouwen toch uiteindelijk aardig overleden was. Tis maar een idee.
Overigens zijn accu/bobine ook goede kanshebbers.

De Carb van de TRS is een solex, en die loopt al duizenden km’s op lpg, dus die zal eerst een revisie moeten ondergaan voordat die weer bruikbaar is op benzine vrees ik…
Ik zag toevallig laatst op de sloop een Leader S staan, met een weber carb, ik denk dat ik daar vandeweek de autochoke maar even afsloop, en weer op mijn Digit zet, dan is dat struikelblok ook weer weg.

Accu kan haast niet, die is nog niet zo oud (1.5 jaar geloof ik) maar de bobine vind ik nog niet eens zo gek gedacht Shocked 
Ik zal er voor de grap eens een andere bobine op zetten!

(oja, en ik heb de accu van de TZD Turbo hier nog staan, die kan ik er ook wel eens in zetten, je weet nooit. Of kan dat kwaad, zo’n grote accu?)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 06 juli 2008 06:20 PM
  [ # 374 ]

Grote accu kan niet zoveel kwaad, alleen moet de alternator dan wel de eventueel benodigde extra laadstroom op kunnen brengen als die accu bijna leeg is.

Dat valt iha. dus wel mee, tijdens rijden wordt de meeste stroom toch geleverd door de alternator aan de verbruikers, de accu dient dan als buffer.

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15837
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 06 juli 2008 09:33 PM
  [ # 375 ]
garagestmarien schreef:

Hèèèè? In Dongen? Stond ze daar binnen ergens? En sinds wanneer dan? Ik heb daar gewerkt en heb nooit een Digit gezien daar. Vertel!

Toen ik de Digit daar kocht in augustus 2005, stond ie er ongeveer 4 jaar, als ik me goed herinner. Er stonden overigens nog meer (klassieke) auto’s van andere militairen, waaronder de Renault 15 die je op de foto’s ziet.

Profiel  
 
 
25 van de 36
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook