C15 remt slecht
vaas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79

Gepost: 03 juli 2008 12:15 PM

Hoi,

Sinds een tijdje remt mijn C15 slechter dan voorheen. Vorig jaar zijn de remschoenen achter nog vervangen omdat de remmen achter het helemaal niet deden. Remde na vervanging prima.

Vorige maand op keuring geweest en alles goedgekeurd. Daarna begon de auto steeds slechter te remmen. Gisteren met dat natte weer was het helemaal erg en rook ik ook regelmatig een verbrande geur na het remmen.

Enig idee wat het zou kunnen zijn? De remvloeistof staat in het reservoir gewoon op peil.

Groet,
Martijn

Profiel  

dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284

- C15 2.1TD
Gepost: 03 juli 2008 12:46 PM
  [ # 1 ]

Heb je wel gewoon remdruk?
Dus niet dat je rempedaal als een spons aanvoelt?

Als het wel als een spons aanvoelt zou ik even ontluchten.

Die lucht kan ik niet zo verklaren.
Zit er geen vet oid op je schijven/blokken van bv. een olie lek of koelvloeistof lek?

Zelf met een koelvloeistoeflek gehad. Stond ik 3 auto’s verder stil.
Wel op vluchtstrook gelukkig. Toen eigenlijk meteen maar omgebouwd naar 307 remmen Very Happy

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  

vaas
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 juli 2008 03:04 PM
  [ # 2 ]

Ik heb wel gewoon remdruk. De auto komt langzamer dan normaal tot volledige stilstand.

Een koelvloeistoflek zou kunnen. Had een maand of drie geleden nog bijgevuld en het peil is nu alweer een centimeter of tien gezakt. Loopt het koelsysteem ook langs de remmen dan, dat het daar op de schijven/blokjes zou kunnen lekken?

Iemand nog wat tips om de lokatie van een olie-/koelvloeistoflek beter te ontdekken (wiel eraf?)

Profiel  

dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284

- C15 2.1TD
Gepost: 03 juli 2008 03:13 PM
  [ # 3 ]

Nou dat koelvloeistof verhaal is erg onwaarschijnlijk.
Denk dat ik de enige was die het voorelkaar kreeg.
Heb niet die bescherm flappen er niet meer onderzitten.
En mijn hoofdkoelslang onder had een pis straaltje richting rechterschijf.
En de andere kant was nat van mij custom hobbybob slangenwerk. Wat zo lek als een zeef was Razz

Ik zou echt je systeem eens ontluchten en misschien je voorklauwen even gangbaar maken.
Dus even de zuigers netjes maken en even in de olie zetten.
Is even gepiel maar dat wil ook wel eens helpen.

vaas schreef:

Ik heb wel gewoon remdruk. De auto komt langzamer dan normaal tot volledige stilstand.

Een koelvloeistoflek zou kunnen. Had een maand of drie geleden nog bijgevuld en het peil is nu alweer een centimeter of tien gezakt. Loopt het koelsysteem ook langs de remmen dan, dat het daar op de schijven/blokjes zou kunnen lekken?

Iemand nog wat tips om de lokatie van een olie-/koelvloeistoflek beter te ontdekken (wiel eraf?)

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  

vaas
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 juli 2008 11:35 PM
  [ # 4 ]

Gister de C15 op de brug van een vriend gezet. Rechtsvoor is een ashoes lek. Had ik al gezien bij de keuring. De keurmeester had het lek dichtgeplakt maar het is dus weer open gegaan. Het vet dat uit het gat is gelekt is waarschijnlijk op het wiel/rem gekomen. Heb de boel schoongemaakt en for the time being de ashoes maar even omwikkeld met grijze tape.

Bij beide remmen achter zijn de trommels aan de binnenkant behoorlijk uitgesleten. De schoenen zagen er nog prima uit; mag ook wel, zijn vorig jaar nog vervangen.

Dus…things to do: ashoes rechtsvoor vervangen en remtrommels achter laten uitslijpen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook