Voor mijn autoradio ben ik op zoek naar een antenne versterker. Ik zag bij Conrad eentje staan, maar daar kwamen nog allemaal kosten bij waardoor ik nu zoiets heb van dan hoef ik hem niet. Mijn radio stoort soms. In de Schipholtunnel is het logisch dat ie wegvalt, maar op andere punten moet hij gewoon goede ontvangst hebben naar mijn idee….
Weet iemand misschien waar ik op internet een antenne versterker kan kopen? Anders dan ga ik dinsdag langs de Brezan als mijn koelslang vervangen is.
hm, ik heb in de Vito zo een versterker gehad en vond het eigenlijk weinig doen.
Brezan of Halfords heeft dat wel.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hoe kan ik het storingsprobleem dan oplossen? Ik luister weinig naar de radio, maar als ik ernaar luister wil ik wel graag dat ie storingsvrij is. In tunnels is het begrijpelijk dat het signaal wegvalt.
Als het bij de AX of BX is zou ik eerst naar het massapunt kijken van de antenne.( Berlingo lijkt me te jong om daar al problemen te hebben.)
Verder kan een andere antenne wel wonderen doen (bvb. : eentje van een Renault ops: ) ik bedoel dus enkel het zichtbare deel wat je zo kunt los draaien.
Heb je de Antenne in het verlengde van de ruit staan (ideaal) of ligt ze heel plat?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Het gaat om die wonderschone BX….
De antenne staat in het verlengde van de ruit. Ik zal na mijn vakantie eens kijken naar het massapunt. Er zijn nu belangrijkere dingen die eerst gedaan moeten worden aan de BX. (oa gescheurde koelslang vervangen en optisch wat bijwerken)
Om naar de massapunten te kijken hoeft niet mijn hele dash eruit toch?
Nee het massapunt waar je antenne vastgeschroefd is (boven de binnenverlichting?).
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Oké daar moet bij te komen zijn. Misschien dat ik dat binnenkort maar eens ga bekijken.
Antenneversterkers hebben weinig zin als het signaal zelf al zwak en verstoord is, de storing wordt dan vrolijk meeversterkt.
Een goeie dakantenne met niet-gecorrodeerde aansluitingen en een echt goeie coaxkabel naar beneden is het beste.
Even onder het hemeltje duiken dus!
Oh ja, nog iets: de antenne-ground is niet bestemd voor de toestel-ground!
Die dus ook apart aansluiten op een blank stuk chassis of liever nog direct naar de accu (evenals de plus via een zekering).
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
Antenne versterkers helpen wel als je radio “doof” is .
Maar als dat zo mocht zijn is een andere radio een betere oplossing.
Zo’n antenne versterker versterkt over een veel groter gebied dan nodig
is , je radio kan dan gemakkelijk overstuurd worden.
Gebruik je misschien een TOM TOM met een sigarette aansteker adapter , die dingen storen verschrikkelijk !
TomTom moet ik niet Ik heb er altijd een verschrikkelijke hekel aangehad met rijlessen en moet dus absoluut geen navi in mijn auto hebben.
Ik denk dat ik het bij de massapunten moet gaan zoeken.