De motorsteun is tijdens het vervangen van de koppelinsplaat los geweest. Hij zal nu dus wel makkelijk weer loskomen.
Maar M’thuis, bedankt voor de tip, ik ga gelijk even kijken op de site.
Enne Proost!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Tip voor mensen met een gaar hitteschild…
Na montage van de motorsteun heb ik het hitteschild onder handen genomen, zat een scheurtje in en was flink verroest. Een nieuwe kost iets van 45 euro en dat vond ik erg veel voor een stukje plaatijzer. Dus scheurtje hersteld met ander stukje plaat, gaatjes geboord en met popnagels vastgezet, als soort ‘pleister’ over het scheurtje. Zo heb ik laatst ook mijn koeltunnel gefixed.
Toen de roest weggeschuurd en gespoten met hittebestendige zilverkleurige motorblokverf, die ik nog had staan. Perfect spul, weer als nieuw! Na drogen ‘afgebakken’ tussen het uitlaatspruitstuk van de BX, gewoon ertussen duwen en een stukje gaan rijden. Goed alternatief voor afbakken in de oven van je gloednieuwe keuken… en ruzie thuis….
Kortom: ding is weer als nieuw, koste haast niks en een half uurtje prutsen…
Doe er je voordeel mee! Bling bling onder de motorkap!
Vraagje: de kleurcode van een zwart dak is AC 200. Maar is dat werkelijk anders dan standaard zwart (motip ofzo)?? Ik wil mijn dak opnieuw gaan spuiten, mooi zwart bij het witte Blanc Meije (AC 088).
Kwam er achter dat mijn auto origineel groen is geweest, AC 522 Vert Charmille. Mooie kleur, maar ik houd m nu lekker wit, toch wat mooier vind ik.
Zo, en nu weer on topic
Ik hoop straks een 5-gangen diner te gaan koken met/op/in mijn DS
Het einde komt in zicht, maar we zijn er nog niet. Ik moet mijn kinnebak nog spuiten, dat hoop ik volgende week te doen. issie ook weer mooi wit ipv zwart.
Verder zag ik gisterenavond een toch wel verdacht natte plek aan de rechterzijde achter het voorwiel. vermoedelijk een lekke lekzak (jaja, klinkt mooi zo, nietwaar?). Dus ook die vervangen. Verder ben ik bezig met een (extreem??) grote beurt uit te voeren, dus alles afstellen, dorosmeren, verversen, checken en indien nodig vernieuwen. Meteen wat plekjes bijwerken (en dus ‘nieuwe’ kinnebak) en dan kan ie er straks weer effe tegenaan! Daarna volgt het interieur, maar da’s een volgend hoofdstuk…
heb idd een kapotte lekzak. Vervangen dus. Is het raadzaam om meteen de veercylinder mee te nemen? Ik zag dat je daarvoor revisiesetjes kunt kopen, is dat goed te doen en noodzakelijk of zal ik de boel lekker zo laten en gewoon een nieuwe lekzak monteren?
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
M'thijs schreef:heb idd een kapotte lekzak. Vervangen dus. Is het raadzaam om meteen de veercylinder mee te nemen? Ik zag dat je daarvoor revisiesetjes kunt kopen, is dat goed te doen en noodzakelijk of zal ik de boel lekker zo laten en gewoon een nieuwe lekzak monteren?
Even voelen hoe makkelijk de zuiger loopt. als ie erg los zit kan het raadzaam zijn…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
M'thijs schreef:heb idd een kapotte lekzak. Vervangen dus. Is het raadzaam om meteen de veercylinder mee te nemen? Ik zag dat je daarvoor revisiesetjes kunt kopen, is dat goed te doen en noodzakelijk of zal ik de boel lekker zo laten en gewoon een nieuwe lekzak monteren?
Vervangen is niet zo lastig, zit lekker hoog in de wagen (vergeleken met de achtercylinders zeker!).
Wel opletten met de klemband om de lekzak, mag geen scherpe punt van uitsteken, anders ben je zo opnieuw aan het sleutelen…
Ligarex gebruiken, dus.
Ik neem aan dat de hele boel alweer klaar is ?
nee, nog niet klaar, wel zo goed als… (maar daar kun je niet mee rijden)
Bestelde lekzak bleek een scheurtje in te zitten, kon dus direct weer retour…
Ben intussen met de BX bezig, moest e.e.a. aan gebeuren voor de APK.
En de kinnebak spuit ik, die ene van jouw sloper, remember Vlietmansje?
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Yep, I remember!
Lekzakken heb je ook in namaak, kwaliteit is in het algemeen naar zijn geld…
Ben intussen wel benieuwd naar het eindresultaat, schakel je nu goed?
vlietmansje schreef:Lekzakken heb je ook in namaak, kwaliteit is in het algemeen naar zijn geld…
Ben intussen wel benieuwd naar het eindresultaat, schakel je nu goed?
Dat verklaart het prijsverschil tussen DS-club en Chyparse dan misschien. Bij de club bijna 3 maal duurder! Dan denk ik ach, rubber is rubber (?), dan over een jaartje of wat misschien nog eens herhalen… Heb overigens erg goede ervaringen met Chyparse en hun kwaliteit.
De auto is de garage nog niet uitgeweest, was erg druk met andere zaken. Hoop op komende week… I’ll let you know!
jaja, we rijden weer!!!!
Vorige week de BX na veel gedoe door de APK gekregen, was ook nog een heel gesleutel; nieuwe voorremmen, remslangen en hoezen om de aandrijfassen. Maar goed, hij is weer prefect voor een jaartje trouwe dienst.
Gisteren had ik een dagje vrij dus lekker aan de DS beziggeweest. Twee nieuwe lekzakken erop gedaan, alles doorgesmeerd, remmen ontlucht en wat doorgespoeld, paar keer omhoog en omlaag, en toen, soepel als een banaan in een bepaalde bar in amsterdam, gleed ie in z’n achteruit, hoppekee de garage uit. Weliswaar nog zonder voorschermen, motorbeplating, kinnebak en bumper, maar goed genoeg om te testen. Klein rondje gereden (achter ons huis is een soort woonerf, ideaal hiervoor) en alles deed het perfect! Goed sturen, schakelen boterzacht, in alle versnellingen, ook 5. Terug naar 1 gaat nu soepelder dan ooit, alles prima!!!!
Toen heb ik mijn garage maar eens flink uitgemest, dat gaf lucht en ruimte.
Gisterenavond heb ik na ruim 2 uur schuren de kinnebak in de primer gezet, hoop vanavond weer te gaan schuren en primeren, misschien morgen weer zodat ik ‘m dan in het weekend kan spuiten in mooi Blanc Meije zoals de rest van de auto. De binnenzijde komt in de tectyl te staan.
Zal eens kijken of ik binnenkort nog foto’s kan posten…
Man wat een goed gevoel geeft dit!
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Thanks, met dank aan velen hier op het forum en de DS club!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
M'thijs schreef:jaja, we rijden weer!!!!
Man wat een goed gevoel geeft dit!
Houdt dit gevoel vast, overkomt je maar een keer