13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 
   
Hoog verbruik 21ie
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 315
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 07 juli 2008 01:45 PM
  [ # 181 ]
jantje1948 schreef:

Ik noem het een vacuumlek als dat zit in de verbinding naar de regelorganen (vollastschakelaar en drukdoos).
Jan

Het is een kwestie van definitie. Op http://members.rennlist.com/pbanders/ (Bogaard gaf die link ook al eerder) is de D-jet helemaal uitgeplozen. Daar wordt de lekke luchtschuif wel onder de vacuumlekken geschoven. Op zich heeft Jantje er wel kijk op dat de door hem genoemde punten leiden tot verrijking van het mengsel. Maar de luchtschuif zal wel degelijk leiden tot een verhoogd stationair. En je staat in Nederland toch wel vaak voor een stoplicht of in de file. Als je geen hoog stationair hebt dan zijn er weer andere zaken verkeerd geregeld dus dan moet je toch een oorzaak die je kent wegnemen (al is het maar tijdelijk door de schuif af te sluiten).

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juli 2008 02:47 PM
  [ # 182 ]
gerardeux schreef:
jantje1948 schreef:

Ik noem het een vacuumlek als dat zit in de verbinding naar de regelorganen (vollastschakelaar en drukdoos).
Jan

Het is een kwestie van definitie. Op http://members.rennlist.com/pbanders/ (Bogaard gaf die link ook al eerder) is de D-jet helemaal uitgeplozen. Daar wordt de lekke luchtschuif wel onder de vacuumlekken geschoven. Op zich heeft Jantje er wel kijk op dat de door hem genoemde punten leiden tot verrijking van het mengsel. Maar de luchtschuif zal wel degelijk leiden tot een verhoogd stationair. En je staat in Nederland toch wel vaak voor een stoplicht of in de file. Als je geen hoog stationair hebt dan zijn er weer andere zaken verkeerd geregeld dus dan moet je toch een oorzaak die je kent wegnemen (al is het maar tijdelijk door de schuif af te sluiten).

Juist! Die schuif is er oorzaak van dat er iets anders verkeerd staat om em enigszins laag stationair te laten lopen. de extra lucht via de schuif wordt vaak gecompenseerd door de stationair schroef helemaal dicht te draaien.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 juli 2008 03:23 PM
  [ # 183 ]
bogaard77 schreef:
gerardeux schreef:
jantje1948 schreef:

Ik noem het een vacuumlek als dat zit in de verbinding naar de regelorganen (vollastschakelaar en drukdoos).
Jan

Het is een kwestie van definitie. Op http://members.rennlist.com/pbanders/ (Bogaard gaf die link ook al eerder) is de D-jet helemaal uitgeplozen. Daar wordt de lekke luchtschuif wel onder de vacuumlekken geschoven. Op zich heeft Jantje er wel kijk op dat de door hem genoemde punten leiden tot verrijking van het mengsel. Maar de luchtschuif zal wel degelijk leiden tot een verhoogd stationair. En je staat in Nederland toch wel vaak voor een stoplicht of in de file. Als je geen hoog stationair hebt dan zijn er weer andere zaken verkeerd geregeld dus dan moet je toch een oorzaak die je kent wegnemen (al is het maar tijdelijk door de schuif af te sluiten).

Juist! Die schuif is er oorzaak van dat er iets anders verkeerd staat om em enigszins laag stationair te laten lopen. de extra lucht via de schuif wordt vaak gecompenseerd door de stationair schroef helemaal dicht te draaien.

Klopt dus helemaal! Stationair schroef staat vrijwel dicht. Ook kwam ik erachter dat de schroef voor het verhoogd stationair toerental ook helemaal dicht stond. Er is dus het nodige gerommeld aan het stationair toerental.
Plan van aanpak:
1. Luchtschuif weer monteren en de luchtslang naar het spruitstuk af doppen.
2. Vervolgens stationair en versneld stationair opnieuw af stellen.
3. Verbruik controleren
Indien nodig bij nog steeds te hoog verbruik:
4. Benzinedruk controleren

In ieder geval ook nog:
Gasklepschakelaar controleren/vervangen (gasklep sluit wel goed, maar komt niet goed door alle testen (144-0a nummer 8 ) in WPH)
Op zoek naar betaalbare werkende extra luchtschuif.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juli 2008 04:48 PM
  [ # 184 ]

Benzine druk zowiezo controleren. In het SM gedeelte staat een stuk van mijn hand.
De oude regelaar regelde tussen de 1,7 en 2,1 bar…  Surprisedops:
Moet steady 1,95-2,0 zijn.
Zijn nog nieuw leverbaar en kostebn 80 euro of zo iets…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 juli 2008 09:34 PM
  [ # 185 ]

Ben nog op zoek naar een benzinedrukmeter. De enige die ik kan vinden is bij BTS-tools voor €49,= (artikel 111013).
Dat zal hem dan wel worden.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 juli 2008 09:36 PM
  [ # 186 ]
Brian schreef:

Ben nog op zoek naar een benzinedrukmeter. De enige die ik kan vinden is bij BTS-tools voor €49,= (artikel 111013).
Dat zal hem dan wel worden.

Nette prijs, die van mij ( snap-on) kostte 400 euro Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 juli 2008 10:07 PM
  [ # 187 ]

Extra luchtschuif?
Neem ff contact op met http://www.huubintzandt.nl Bellen, niet mailen.

Citroen!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 juli 2008 10:16 PM
  [ # 188 ]
DriverD schreef:

Extra luchtschuif?
Neem ff contact op met http://www.huubintzandt.nl Bellen, niet mailen.

Al gedaan, had ook hij niet. enige succes tot nu toe is bij dirk sassen (€375,= gereviseerd of €1100,= nieuw)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10342
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 juli 2008 10:35 PM
  [ # 189 ]
Brian schreef:
bogaard77 schreef:
gerardeux schreef:
jantje1948 schreef:

Ik noem het een vacuumlek als dat zit in de verbinding naar de regelorganen (vollastschakelaar en drukdoos).
Jan

Het is een kwestie van definitie. Op http://members.rennlist.com/pbanders/ (Bogaard gaf die link ook al eerder) is de D-jet helemaal uitgeplozen. Daar wordt de lekke luchtschuif wel onder de vacuumlekken geschoven. Op zich heeft Jantje er wel kijk op dat de door hem genoemde punten leiden tot verrijking van het mengsel. Maar de luchtschuif zal wel degelijk leiden tot een verhoogd stationair. En je staat in Nederland toch wel vaak voor een stoplicht of in de file. Als je geen hoog stationair hebt dan zijn er weer andere zaken verkeerd geregeld dus dan moet je toch een oorzaak die je kent wegnemen (al is het maar tijdelijk door de schuif af te sluiten).

Juist! Die schuif is er oorzaak van dat er iets anders verkeerd staat om em enigszins laag stationair te laten lopen. de extra lucht via de schuif wordt vaak gecompenseerd door de stationair schroef helemaal dicht te draaien.

Klopt dus helemaal! Stationair schroef staat vrijwel dicht. Ook kwam ik erachter dat de schroef voor het verhoogd stationair toerental ook helemaal dicht stond. Er is dus het nodige gerommeld aan het stationair toerental.
Plan van aanpak:
1. Luchtschuif weer monteren en de luchtslang naar het spruitstuk af doppen.
2. Vervolgens stationair en versneld stationair opnieuw af stellen.
3. Verbruik controleren
Indien nodig bij nog steeds te hoog verbruik:
4. Benzinedruk controleren

In ieder geval ook nog:
Gasklepschakelaar controleren/vervangen (gasklep sluit wel goed, maar komt niet goed door alle testen (144-0a nummer 8 ) in WPH)
Op zoek naar betaalbare werkende extra luchtschuif.

Hallo Brian,
Ik heb nog een spruitstuk met schakelaar liggen.
Mag je gratis komen halen.
Groeten,
Jan

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 juli 2008 11:23 PM
  [ # 190 ]
jantje1948 schreef:

Hallo Brian,
Ik heb nog een spruitstuk met schakelaar liggen.
Mag je gratis komen halen.
Groeten,
Jan

Graag Very Happy , dank je very good , je hebt PB

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10342
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 juli 2008 03:07 AM
  [ # 191 ]

Om even op mijn antwoorden en wederwoorden terug te komen: wat ik bedoelde is dat als de extra luchtschuif blijft hangen dit geen gevolg heeft voor het benzine/luchtmengsel (een voordeel van de D-jetronic).
Ik ben het wel met anderen eens dat veelvuldig versneld stationnair een hoger gebruik geeft, maar dat hangt dus helemaal van de omstandigheden af.
Tijdens de storm van vorig jaar deed ik er 3 1/2 uur over van Dordrecht naar Breda en heb toen 11l gas gebruikt tegen 3l normaal!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 juli 2008 11:51 AM
  [ # 192 ]

Ook als de gasklep schakelaar niet sluit blijft de map je mengsel regelen en gaat ie zuipen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 09 juli 2008 03:57 PM
  [ # 193 ]
bogaard77 schreef:

Ook als de gasklep schakelaar niet sluit blijft de map je mengsel regelen en gaat ie zuipen.

Brian schreef:

Gasklepschakelaar controleren/vervangen (gasklep sluit wel goed, maar komt niet goed door alle testen (144-0a nummer 8 ) in WPH)

De gasklep lijkt wel goed te sluiten, maar er is een ander defect aan de schakelaar.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 juli 2008 04:17 PM
  [ # 194 ]

Dat bedoel ik. Dat de schakelaar niet sluit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 02 augustus 2008 12:57 AM
  [ # 195 ]

Terug van vakantie (met de XM) dus weer tijd voor de DS: Vanavond de luchtschuif teruggezet, slangen aangesloten en de linker voorveerbol teruggezet (moet hier echt een ‘nieuwe in LHM gedrenkte pakking’ bij gebruikt worden cf. WPH?).
Nu de volgende stap: ‘Vul het koelsysteem met draaiende motor en geopende verwarmingskraan’ en de volgende misschien wat domme vraag: Wat/waar zit de verwarmingskraan en hoe open ik die? Gewoon de verwarming aan zetten?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook