Loskoppelen Accu
MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 29 juni 2008 06:17 PM

Op mijn accu dient een nieuwe klem gemonteerd te worden, voor het aansluiten van mijn nieuwe audio systeem.

Echter heb ik geen ervaring ,met de standaardklemmen die er op dit moment opzitten. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik de +pool klem los kan krijgen?

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 29 juni 2008 06:32 PM
  [ # 1 ]

Waarom moet er een andere klem op ?  is dit voor ontstoring of voor meer stroom te kunnen trekken

Als ik je uitleg goed begrijp wil je de klem los van de accu en van de +draad die er nu is

eerst zou ik persoonlijk de -klem loskoppelen om geen kortsluitingen te veroorzaken door volgende acties te ondernemen

loshalen van de klem is eenvoudig gewoon de klemmoer losdraaien en voorzichtig omhoog trekken  
om de klem van de draad te halen is het denk ik het makkelijkst deze los te zagen/knippen van je klem vervolgens terug te ontmantelen en dan je nieuwe klem eraan te monteren beste is de losse draad mooi rechtsom te draaien zodat dit een mooie draad met vast kern lijkt

Profiel  

MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 29 juni 2008 07:05 PM
  [ # 2 ]

als het goed is mag de + klem gewoon aan de kabel blijven zitten, deze kan nml op de nieuwe klem worden gemonteerd.

de andere moet erop om meer stroom te kunnen trekken, en daarbij, mijn - klem is de enige die ik kan losdraaien dmv een schroef. de +klem heeft een of ander duw/trek systeem?!

iemand enig idee hoe dat werkt?

Profiel  

MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 29 juni 2008 10:25 PM
  [ # 3 ]

even wat wartaal verbeterd.. Wink

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 07 juli 2008 11:56 PM
  [ # 4 ]

aan het einde van de ring hangt daar bij jouw geen bout aan (aan kant van de draad ?  anders moet je de klem proberen te pushen naar boven let op de massa  

heb dit niet geverifierd op men sax ik heb men batterij is beplakt met wat isolatie en ik krijg deze niet meer los die @#§§§§§@# tek7

Profiel  

MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 08 juli 2008 08:08 PM
  [ # 5 ]

ben erachter:

de klem was een soort quick release klem, welke gewoon los gaat zodra je hem omhoog trekt, is hij meteen van de accu af,

zit nu een standaardklem op welke gekocht is bij de citroendealer voor nog geen 4 euro (ipv die klemmen van 50 euro)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook