Nee. Het 167pk blok heeft standaard een spaghetti spruitstuk en een ander inlaatspruitstuk. Verder denk ik dat er qua kleppen en nokkenassen ook het een en ander aangepast is, want alleen met spruitstukken red je de +12pk niet mee.
Nou dan moet ik er naar zo 1 opzoek met een redelijke km stand
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Denk je dat dat het beste is dan. Een ander blok er in
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Als je graag je huidige wagen wilt houden en er veel pk’s bij wilt hebben, dan lijkt me het RFS blok uit de ZX/Xsara/306 een prima optie.
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)
Nee maar een 16v is mooier en een betere basis om mee te beginne. En als ik dan uit een oogpunt van een hobby kijk kan ik dat beter doen. Daar kan je zo 200pk van maken zonder hele verbouwingen. Turbo’s enzo
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
jaimieberkhout schreef:Nee maar een 16v is mooier en een betere basis om mee te beginne. En als ik dan uit een oogpunt van een hobby kijk kan ik dat beter doen.
Daar ben ik het mee eens. De ZX 16v met RFS motor is echter vrij zeldzaam. En die op marktplaats vind je te duur.
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)
Als hij er over 8 9 weken nog staat is i van mij
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Wat ik niet snap, en nu moet je je niet beledigd voelen of zo maar je wil tunen en hebt er zelf geen kaas van gegeten (om het zelf te doen).
Dan vraag je er een beetje om om je zakken te laten leeg schudden.
Ik bedoel maar een blok laten ombouwen, nog verder opvoeren, en je moet het allemaal laten doen.
Nee de meest logische keus is dan een heel andere auto en daar de verdere tuning op laten doen.
Ook niet vergeten dan een 100pk versie mindere remmen heeft als een 160pk versie, die zou je dus ook moeten aanpakken bij een blok wissel.
Ik lees de topics over tuning graag, alleen hier in België zijn ze zo fucking streng en mag je bijna totaal niets aan je auto doen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Wat ik niet snap, en nu moet je je niet beledigd voelen of zo maar je wil tunen en hebt er zelf geen kaas van gegeten (om het zelf te doen).
Dan vraag je er een beetje om om je zakken te laten leeg schudden.Ik bedoel maar een blok laten ombouwen, nog verder opvoeren, en je moet het allemaal laten doen.
Nee de meest logische keus is dan een heel andere auto en daar de verdere tuning op laten doen.
Ook niet vergeten dan een 100pk versie mindere remmen heeft als een 160pk versie, die zou je dus ook moeten aanpakken bij een blok wissel.
Ik lees de topics over tuning graag, alleen hier in België zijn ze zo fucking streng en mag je bijna totaal niets aan je auto doen.
jij zegt hier idd wel een waar woord.
Kijk, stel je voor je bent keurmeester en er komt een auto voorrijden die iig wel onder de 40% vrmogenstoename blijft. Jij moet die dan keuren en ja of nee zeggen tegen een nieuwe goedkeuring.
Dan zie je een bak die aan de onderkant verroest is… die nog steeds de standaard remschijfjes heeft die wellicht ook wat aan het eind zijn.
( ff 4 the record, ik zeg STEL)
die keurmeester kijkt met heel andere ogen als die auto, netjes de remmen heeft geupgrade, de onderkant er ook goed verzorgt uitziet. De gedachte is dan meer de kant op van… ze hebben er iig over nagedacht.
Verdiep je eerst eens in de mogelijheden die er zijn. Welke onderdelen van grotere wagens passen ook op de zx etc… Neem je remmen. Ik heb ze geupgrade van een 244mm naar 283 schijven, dat scheelt een slok. Dat kan jij ook en kost je niet de wereld. Ga eens kijken of je iets met de schokdempers kunt doen.. etc etc en zo ga je verder tot dat je bij de motor uitkomt.
Ga geen geld stoppen in uiterlijke handel totdat de wagen technisch perfect is.
gompy58 schreef:
Ga geen geld stoppen in uiterlijke handel totdat de wagen technisch perfect is.
Dit is toch wel een van de betere tips.
Naja kijk remschijven schokbrekers en alles dat kan ik zelf maar ik blijf van die motor af. Dat ik allemaal electronisch met sensors en alles. Het minste geringste en hij loopt niet goed meer. Als het net zo simpel als een scooter is dan was die van mij nu al helemaal verbouwd. En trouwens wat moet je in die motor doen. Andere nokkenas. Ja een revisie. Dan val je in een heel ander onderwerp. En ik ben veel te bang dat hij kapot gaat. Dan laat ik het liever doen door mensen die dat elke dag doen
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
als ik jou budget had deed ik het anders….
ik verkocht die volcane , deed die 3000 erbij en ging eens shoppen a france…
http://www.leboncoin.fr/vi/18155792.htm?ca=8_s
en zo zijn er wel meer….
zoals deze lekkert…
http://www.leboncoin.fr/vi/17821524.htm?ca=8_s
beetje BPM erbij en voila een heerlijke pittige zx…
Nou er staat een hele mooie op marktplaats. Als hij er over een week of 6 nog staat koop ik die. Zet ik me uitlaat over en al die rotzooi van deze auto. Want ik moet ook nog ff sparen dan. Ik heb er al over gedacht om te vragen of hij kentekenbewijs deel 3 nu aan me te verkopen. Want ik wil m eigenlijk wel graag hebben. Dan weet ik zeker dat hij van mij word
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Tijdens de reguliere APK wordt er niet gekeken of het vermogen origineel is. Als jij je standaard 155pk motor naar 250pk hebt getuned en verder niets hebt gedaan aan het onderstel/remmen wordt de auto gewoon goedgekeurd, zelfs als het allemaal maar kantje boord is qua remmen/onderstel qua slijtage…
Ja alleen als je een ongeluk krijgt dan heb je wel een hoop gezeur
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF